۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

ضرورت تشکیل جلسات شورای عالی رفاه از زبان وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسات شورای عالی رفاه باید به زودی تشکیل شود.
کد خبر : ۴۳۸۰۶۷

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ارتباط دوسوی با اصحاب رسانه کمک می کند در زمینه سیاست گذاری و مشارکت پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ وی گفت: باید تلاش کنیم در شرایط فعلی کمترین آسیب به مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه در تجارب جهانی، کشورهای دارای نظام جامع در شرایط خاص، کمتر آسیب دیدند، اما ما باید حتما نگاه نویی را حاکم کنیم، افزود: در عمل آنجا که باید، اتفاقی نمی‌افتد و سیاست گذاری و اجرا دچار مشکلات عمده است. به عنوان مثال درباره نظام چندلایه تامین اجتماعی مدت های مدیدی صحبت‌ می‌شود و صندوق ها یکپارچه نیستند. این روند حاکم، مدل قابل دفاعی در دنیا نیست و باید به سمت تجمیع توانایی ها موجود برویم.

شریعتمداری با بیان اینکه چند نهاد در این امر مسئول اند و در مجموع هیچ کدام هم مسئول نیستند، ادامه داد: ما هم به اصلاح ساختاری و هم به تجمیع توان‌های مالی و معنوی نیاز داریم اصحاب رسانه چشم بیدار مردم در تشخیص نقاط ضعف هستند و می‌توانند هموارکننده مسیر باشند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مسائل خرد را نیز مورد توجه قرار دهند،بیان کرد: باید این ارتباط دوسویه حفظ شود و ضابطه‌مند ادامه یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جلسات مختلفی با شرکای اجتماعی تشکیل دادیم و وعده دادیم شورای عالی رفاه تشکیل شود، گفت: جلسه هیئت امنای تامین اجتماعی نیز مدت‌های مدیدی است که تشکیل جلسه نداشته است. تعیین خط مشی و سیاست گذاری کلی در تامین اجتماعی در شورای سه جانبه گرایانه تامین اجتماعی با شرکای اجتماعی و دولت هدف ماست. این راه‌های میانبر برای حل مشکلات را باید طی کرد.

 

 
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم