۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲
هشدار رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم؛

جنوب تهراني‌ها با كمبود يد مواجه‌اند

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به سودجویی برخی از تولیدکنندگان نمک و توقف آموزش عموم مردم گفت: این روندباعث شده است که در برخی نقاط بویژه جنوب تهران درجاتی از کمبود ید مشاهده شود که امیدواریم با تقویت نظارت مسئولان و سازمان های ذیربط، حذف اختلالات ناشی از کمبود ید با قدرت ادامه یابد.
کد خبر : ۴۳۸۸۳
به گزارش صراط به نقل از «خبرگزاري دانشجو»، دکتر فریدون عزیزی صبح امروز در سومين كنگره پيشگيري و درمان چاقي در مركز همايش هاي دانشگاه شهيد بهشتي با بیان اینکه بدون شک ایران از معدود کشورهایی است که در شناسایی، طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید پیشگام و موفق بوده است.
 
وي افزود: برنامه موثر کشوری برای شناخت کم کاری مادرزادی تیروئید با انجام تست TSH در هنگام تولد از دیگر توفیقات این حوزه است که خوشبختانه بیش از 80 درصد نوزادان کشور را در برگرفته و اجرای صحیح آن از عقب افتادگی ذهنی و جسمی یک نفر از هر هزار تولد جلوگیری می كند.
 
رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به سودجویی برخی از تولیدکنندگان نمک و توقف آموزش عموم مردم یادآور شد: این روندباعث شده است که در برخی نقاط بویژه جنوب تهران درجاتی از کمبود ید مشاهده شود که امیدواریم با تقویت نظارت مسئولان و سازمان های ذیربط، حذف اختلالات ناشی از کمبود ید با قدرت ادامه یابد.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم