۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در رسانه ملی

همزمان با هفته پدافند غیرعامل، رزمایش پدافند غیر عامل با شعار پدافند غیر عامل، توسعه پایدار، تاب آوری رسانه با هدف آمادگی در مقابل حوادث غیرمترقبه و مقابله با تهدیدات احتمالی در سازمان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر : ۴۳۸۹۴۰

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در این رزمایش گفت: موضوع تاب آوری برای کشور یک راهبرد اساسی است و تجربه نشان می‌دهد که ما نباید به ساختار‌های منطقه‌ای و بین المللی متکی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،  سردار جلالی افزود: به هر میزان که به این ساختار‌ها متکی باشیم، دشمن آن‌ها را قطع می‌کند و ما را در مذیقه قرار می‌دهد تا از هر ابزاری علیه ما استفاده کند.

وی گفت: صدا و سیما به دلیل انحصاری بودن و نقش آن در اداره جامعه به یکی از زیرساخت‌ها و نیاز‌های حیاتی کشور تبدیل شده است و باید همواره به این موضوع توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: این گونه رزمایش‌ها باید به طور مداوم در رسانه ملی برگزار شود و این از الزامات کارکرد رسانه ملی است.

سردار جلالی گفت: با توجه به آغاز دور جدید تحریم‌ها از روز گذشته، قرار شد میزان وابستگی زیرساخت‌ها به اینترنت و خوداتکایی آن‌ها به صورت رزمایش تمرین شود.

معاون توسعه فناوری رسانه سازمان صدا و سیما نیز در این رزمایش با بیان اهمیت زیرساخت‌ها در رسانه ملی گفت: زیرساخت‌های رسانه بسیار پیچیده است و زنجیره‌ی مختلف از تولید، انتقال، پخش و تا دریافت را شامل می‌شود و باید زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

علیدادی با اشاره به برخی از اقدامات در خصوص پدافند غیر عامل در رسانه ملی گفت: پیشرفت‌ها هم اکنون خیلی سریع است و دشمنان نیز روش‌های خود را عوض می‌کنند تا به ما صدمه بزنند، اما ما باید همواره به فکر و تدبیر باشیم.