۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

محلات معروف استانبول و گرجستان

محلات معروف استانبول و گرجستان
در این گزارش با محله های معروف استانبول وگرجستان آشنا شوید.
کد خبر : ۴۴۰۲۰۲

محلات معروف استانبول

محله سلطان احمد استانبول _ Sultanahmet District Istanbul

یکی از قدیمی ترین محله های استانبول ، محله سلطان احمد می باشد که قسمتی از منطقه فاتیح است. اصلی ترین جاذبه های گردشگری استانبول در این منطقه وجود دارد و از مهم ترین آنها می توان به ایا صوفیه ، مسجد سلطان احمد ، کاخ توپکاپی ، میدان هیپودروم ، آب انبار باسیلیکا سیسترن ، مسجد سوکولو محمد پاشا ، موزه موزاییک ، موزه‌ی هنرهای اسلامی و ترکی ، مرکز خرید هیستوریا ، بازار بزرگ و بازار ادویه و البته غذاهای خیابانی متنوع اشاره کرد . منطقه ی سلطان احمد ، قطب تاریخی این شهر و پایتخت قدیمی استانبول در زمان امپراطوری های بیزانس و عثمانی است . راحت ترین راه دسترسی به محله سلطان احمد ، استفاده از تراموای استانبول بوده که نزدیک ترین ایستگاه آن به تکسیم ، ایستگاه کاباتاش (Kabataş Tramvay) است . ایستگاه تراموای کاباتاش با میدان تکسیم فاصله دارد و می توانید این فاصله را پیاده و یا با قطار طی کنید . پیاده تا ایستگاه کاباتاش حدود 12 دقیقه راه است و با مترو  ، این مسافت را در 2 تا 5 دقیقه می توان طی کرد . در ایستگاه مترو تکسیم باید سوار خط F1 شد . پس از رسیدن به ایستگاه کاباتاش باید به ایستگاه تراموا رفت و در آنجا سوار خط T1 شوید و پس از پشت سر گذاشتن 7 ایستگاه ، در ایستگاه سلطان احمد پیاده شوید .

منطقه بی اوغلو ، میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول

بدون شک این منطقه مشهورترین منطقه و شلوغ ترین منطقه استانبول در تور استانبول است . تقریباٌ تمام توریست هایی که به شهر استانبول سفر میکنند ، این منطقه را میشناسند و مایلند در اطراف این منطقه اقامت داشته باشند . این منطقه پر از هتل های مختلف است و توریستی ترین منطقه شهر استانبول است . توریست هایی که در این منطقه اقامت دارند ، میتوانند برای صرف غذا از رستوران های متعددی که در این منطقه قرار دارد استفاده کنند و همینطور برای خرید سری به فروشگاههای واقع در خیابان استقلال بزنند . منطقه بی اوغلو و خیابان جهانگیر در این منطقه نیز پر از گالری های هنری و مغازه های عتیقه فروشی است که علاقمندان میتوانند به انها سر زده و لذت ببرند . با اقامت در این منطقه دسترسی به تمام مناطق استانبول به راحتی برای شما امکان پذیر میباشد .

محله ببک استانبول _ Bebek District Istanbul

ببک یکی از باکلاس ترین محله های استانبول است . ببک یک منطقه ساحلی ست که بهترین منظره بسفر را می توانید در آنجا تماشا کنید . این منطقه به خاطر کافه ها ، مغازه ها و رستوران های شیک و لوکس خود شهرت بسیاری دارد . میتوانید در نوار ساحلی این منطقه قدم بزنید و غروب تماشایی تنگه بسفر را نظاره کنید و در آخر در یکی از زیباترین رستورانهای استانبول ، غذا میل نمایید . رستورانهای این منطقه در سراسر ترکیه شهرت دارند و رستوانهایی که در اکثر فیلمهای ترکی دیده می شود ، در این قسمت واقع شده اند . یکی از بهترین نمونه های آن ، رستوران Ulus29 استانبول است . منطقه ببک استانبول قربانی جذابیت های خود شده است و اغلب اوقات ترافیک سنگینی بعلت تردد زیاد و جاده بسیار باریک در خیابان ببک حاکم است و اواخر هفته تقریبا خیابان بسته می شود . اما اغلب رستوران ها و کافی شاپ ها پارکینگ دارند . برای رفتن به ببک می توان از میدان تکسیم به کاباتاش و از آنجا با اتوبوس شماره A23 به ساحل زیبای ببک رفت .

منطقه بشیکتاش استانبول

منطقه بشیکتاش استانبول ، بدون شک یکی از زیباترین و گران ترین مناطق استانبول  در تور ارزان و لحظه آخری استانبول است . کاخ معروف دلمه باغچه استانبول در این منطقه قرار گرفته است و همینطور مسجد زیبای اورتاکوی که در کنار تنگه بسفر واقع شده است نیز از مشهور ترین جاهای این منطقه است . خیابان مشهور ببک در نیز با داشتن منظره بسیار زیبایی از تنگه بسفر و شهر استانبول در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است . این خیابان پر از رستوران ها و کافه تریا هایی است که گران قیمت هستند و منظره بسیار زیبایی از تنگه بسفر و شهر استانبول را دارند . یکی از مشهور ترین و گران ترین هتل های استانبول به نام چراهان پالاس در این منطقه واقع شده است . معمولاٌ این منطقه منطقه ای است که توریست هایی که برای گردش به شهر استانبول سفر میکنند ، حتماٌ سری به منطقه بشیکتاش و اروتاکوی می زنند و از منظره زیبای این منطقه و رستوران هایی که غذاهای لذیذی سرو می کنند، لذت میبرند .  

محله گالاتا استانبول _ Galata District Istanbul

محله گالاتا نام خود را مدیون برج معروف گالاتاست و در منطقه بیوغلو واقع قرار دارد . این محله شامل میدان تقسیم است که از خیابان استقلال می توانید به آن دسترسی پیدا کنید .  محله گالاتا بوتیک های زیادی دارد و هر چه به سمت برج گالاتا نزدیک می شوید ، بوتیک های مدرن جای خود را به مغازه های هنری می دهند . محله گالاتا به سلطان احمد بسیار نزدیک است . برای رسیدن به آنجا تنها لازم است که از پل گالاتا عبور کرده و سپس با عبور از کوچه و خیابان های پیچ در پیچ به برج گالاتا برسید . برای رفتن به گالاتا می توانید از تراموا استفاده کنید و در رستوران های این محله ، غذاهای دریایی متنوع میل کنید .

 

محلات معروف گرجستان

محله آبانتوبانی تفلیس گرجستان

اگر محله آبانتوبانی را برای اقامت خود در تور گرجستان  انتخاب کرده اید، باید بدانید بهترین مکان از نظر نزدیکی به آثار و بناهای تاریخی و باستانی نظیر حمام های سولفور، قلعه نارین، آبشار کوچک، خانه های قدیمی و ... در محله آبانتوبانی انتخاب کرده اید. محله آبانتوبانی مرکز شهر تفلیس قرار داشته و همینطور خیابان معروف مثل روستاولی و میدان فریدام را در خود دارد. پارک ریکه نیز به همراه رودخانه در این منطقه هستند. همینطور توجه داشته که این محله به خاطر جاذبه ها، مراکز تجاری و تفریحی که دارد، ممکن است در فصول مختلف مملو از توریست ها و گردشگران تور گرجستان باشد. همچنین هزینه اقامتگاه های آن نسبت به دیگر مناطق شهر گرانتر است.

 

محله آولاباری تفلیس گرجستان

آولاباری از مناطق قدیمی شهر تفلیس بوده و همینطور جاذبه های قدیمی بسیار نیز دارد. از معروف ترین این جاذبه ها میتوان به کلیسای جامع ترینیتی، کلیسای متخی و تئاتر ارمنی اشاره کرد. در زمان های قدیم بیشتر کسانی که در این محله ساکن بودند، ارمنی ها بودند. آولاباری بیشتر مسکونی بوده تا توریستی اما ویژگی خوب آن دسترسی بسیار نزدیک به مرکز شهر می باشد.




محله متاتسمیندا تفلیس

و اما متاتسمیندا، خیابان های مدرن تفلیس در آن قرار دارند، یکی از بزرگ ترین منطقه های شهر است. اسم این منطقه از یکی از کوه ها گرفته شده که از اصلی ترین جاذبه های طبیعی در شهر می باشد. با اینکه محله متاتسمیندا نیز توریستی نیست اما هزینه اقامت در آن بالا بوده و امکان دارد دلیل ان به خاطر نزدیک بودن به مرکز شهر باشد.

محله سابورتالو تفلیس گرجستان

یکی دیگر از محله های تفلیس که میتوان به توریست ها و گردشگران تور گرجستان پیشنهاد داد، محله سابورتالا است. در این محله دو خیابان بسیار شلوغ پکینی و کوستاوا قرار دارند. همینطور تعداد بیشتری آپارتمان در این دو خیابان قرار داشته و ترافیک سنگینی در آنها برقرار است. تقریبا هیچ جاذبه تاریخی و یا فرهنگی در این منطقه نبوده و بیشتر رستوان ها، مراکز تجاری و دانشگاه ها اطراف آن قرار دارند. البته پارک های خوب در آن هستند که ارزش یکبار دیدن را دارند. دریاچه لیزی نیز در محله سابورتالا قرار دارد.