۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

گزارش کمیسیون برنامه از تفریغ بودجه۹۵/ ۴ وزارتخانه متخلف

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تفاوت اساسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ کمیسیون با سالهای گذشته خبر دادو گفت: دراین گزارش، عملکرد وزارتخانه ها در اجرای بودجه درقالب جدول به صحن مجلس ارائه می شود.
کد خبر : ۴۴۲۳۶۸

محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در گفتگو با مهر، در خصوص جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه امروز گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: دیوان محاسات هر سال گزارش تفریغ بودجه مربوط به سال گذشته را در صحن مجلس قرائت می کند. رئیس مجلس هم این گزارش را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می دهد.  کمیسیون برنامه نیز این گزارش را به کمیته دیوان محاسبات و نظارت بر برنامه و بودجه ارجاع داد تا در جلسه با دستگاههای مختلف این گزارش مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در این گزارش تخلفات دستگاهها، احکام اجرا شده، احکام اجرا نشده توسط وزارتخانه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به تفاهم مهم گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ با سالهای گذشته گفت: کمیته دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ را با حضور دستگاههای مختلف مورد بررسی قرار داد و این گزارش را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع کرد. گزارش تفریغ بودجه ۹۵ در قالب جداول اطلاعات مربوط به عملکرد بودجه در دستگاههای مختلف را در پیوستی ارائه کرده است.

عضو کمیته دیوان محاسبات مجلس ادامه داد: در این جداول با شاخص های تخصصی اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد دستگاهها ارائه شده است بر این اساس احکام بودجه ای که توسط هر یک دستگاهها به صورت کامل اجرا شده و احکامی که به صورت ناقص اجرا شده و احکام بودجه ای که در دستگاهها فاقد عملکرد بوده است به صورت جداگانه در جدولی قید شده است.

وی افزود: با نگاه اجمالی به جدول پیوست گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تفریغ بودجه ۹۵ وضعیت عملکرد هر یک از دستگاههای اجرایی مشخص می شود و حتی می توان وضعیت دستگاههای اجرایی و وزارتخانه ها را نسبت به یکدیگر بررسی و مقایسه کرد.

خدابخشی اظهار داشت: وزارت نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی از جمله وزارتخانه هایی هستند که طبق این جداول واخواهی شان زیاد است و پرونده هایی که از تخلفات بودجه ای این وزارتخانه ها به دادسرا ارائه شده است بیش از وزارتخانه های دیگر می باشد.