۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

ممنوعیت فعالیت بدنی دانش‌آموزان در روز چهارشنبه

کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا، ممنوعیت فعالیت بدنی دانش‌آموزان را در زنگ ورزش مدارس در روز چهارشنبه توصیه کرد.
کد خبر : ۴۴۲۷۰۹

بر اساس تصمیم کارگروه آلودگی هوای تهرانفعالیت بدنی دانش‌آموزان در زنگ ورزش مدارس برای فردا چهارشنبه ۱۴ آذر ممنوع شد و آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش‌آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت‌های بدنی باید انجام شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،همچنین این موارد توصیه شده است:
- محدوده طرح زوج و فرد از در منزل توسط شهروندان عزیز رعایت شود.
- مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن.
- کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی، ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز.
- خودداری از خروج غیر ضروری از منزل.
- رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه درجه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری.
- کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی.- دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها.
- کنترل دقیق‌تر خودرو‌های فاقد برگه معاینه فنی و تشدید اعمال قانون در مورد تردد خودرو‌ها و به ویژه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رویت دارند.
- انتقال سریع پیام‌ها و اطلاعیه‌های دبیرخانه کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا، جلب همکاری و مشارکت عمومی از طریق سازمان صدا و سیما و خبرگزاری‌ها.
- نظارت ویژه و تشدید برخورد با منابع آلاینده مستقر در محدوده پیرامون شهر توسط سازمان حفاظت محیط زیست.
- شهرداری‌ها نسبت به نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات، کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهری با کنترل سلامت کامل خودرو و ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک وجلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها و ترمینال‌های مسافربری.
- اطلاع رسانی مناسب برای کاهش فعالیت‌های بدنی در محیط‌های باز توسط وزارت ورزش و جوانان.

مدیرکل محیط زیست تهران: محدودیت طرح زوج و فرد از درب منازل برای فردا توصیه ای است


­مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: طرح اجرای زوج و فرد از درب منازل برای فردا اجباری نیست و توصیه ای است.
 کیومرث کلانتری در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سیما افزود: امروز نخستین جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی تهران تشکیل شد و با توجه به اینکه فردا حداکثر تا ظهر در پایداری نسبی جو هستیم و در شرایط

هشدار قرار خواهیم داشت ، محدودیت هایی که ایجاد شده  عمدتاً توصیه ای است.
وی گفت: به مردم تهران توصیه می کنیم حداکثر فردا تا ظهر از خودروهای شخصی استفاده نکنند و طرح زوج و فرد هم فردا به صورت مشارکتی برگزار می شود.