۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

بررسی فرآیندهای قوانین گمرکی و مشکلات اتباع ایرانی در مرزهای گرجستان

مدیرکل و رئیس گمرکات گرجستان با سفیرکشورمان در تفلیس در خصوص فرآیندهای بازرسی و قوانین گمرکی گرجستان و مشکلات اتباع ایرانی در مرزهای این کشور رایزنی کردند.
کد خبر : ۴۴۴۰۹۱

مدیرکل و رئیس گمرکات گرجستان با سفیرکشورمان در تفلیس در خصوص فرآیند‌های بازرسی و قوانین گمرکی گرجستان و مشکلات اتباع ایرانی در مرز‌های این کشور رایزنی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ملاقات امروز مدیرکل و رئیس گمرکات گرجستان با سید جواد قوام شهیدی سفیرکشورمان در تفلیس، فرآیند‌های بازرسی و قوانین گمرکی این کشور و مشکلات اتباع ایرانی در مرز‌های گرجستان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

درادامه پیگیری‌های انجام شده در خصوص مشکلات اخیر ایجاد شده برای برخی اتباع ایرانی در مبادی ورودی کشور گرجستان، امروز سید جواد قوام شهیدی سفیرکشورمان در تفلیس با مسئولان گمرکی گرجستان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

سفیرکشورمان در این دیدار با اشاره به بروز برخی حوادث و رخداد‌های اخیر در مبادی ورودی این کشور خواستار احترام و توجه جدی به ارزش‌های مذهبی و فرهنگی در برخورد با اتباع کشورمان شد.

وی همچنین با توجه به روابط رو به گسترش تجاری و اقتصادی میان دو کشور بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و دقیق در خصوص تغییرات قوانین و مقررات گمرکی تاکید نمود.

ماموکا جانگولاشویلی مدیرکل گمرکات گرجستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر احترام دولت و مردم گرجستان به مردم کشورمان، اظهار داشت، با فرهنگ و ارزش‌های مذهبی مردم ایران آشنا هستیم و تلاش جدی شده است تا قوانین و مقررات را منطبق با فرهنگ، سنت و ارزش‌های مذهبی و ایرانی اجرا کنیم. ما نیازمند همکاری هستیم تا در فضای بسیار مثبت، دوستان ایرانی بتوانند با خاطرات خوب وارد گرجستان شده و از آن خارج شوند.

وی همچنین ضمن ابراز علاقه مندی به توسعه همکاری‌های گمرکی و نهایی نمودن موافقتنامه تبادل شده میان دو کشور به تشریح فرآیند‌های بازرسی و قوانین گمرکی این کشور افزود، با توجه به تلاش گرجستان در جهت تطبیق قوانین و مقرارت با اتحادیه اروپا از اوایل سال ۲۰۱۹ شاهد تغییرات گسترده‌ای در مقررات گمرکی گرجستان خواهیم بود. این تغییرات مختص به ایران نخواهد بود و مبادلات گرجستان با کلیه کشور‌های را در بر خواهد گرفت که در این خصوص اطلاع رسانی کاملی انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرکات گرجستان با اشاره به بخشی از حجم مبادلات تجاری میان دو کشور که به مصالح ساختمانی اختصاص دارد اظهار داشت، در حوزه مصالح ساختمانی پس از اجرای قوانین جدید، هرگونه واردات محصولات نیازمند گواهینامه‌های استاندار معتبر و مورد تایید است.