۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

شنا درطول خلیج فارس به مدت 120روز

یک امدادگر ایرانی هلال احمر تصمیم دارد خلیج فارس را به طول هزار و ۲۸۰ کیلومتر شنا کرده و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.
کد خبر : ۴۴۷۳۱

به گزارش صراط به نقل از مهر، محمد کبادی امدادگر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد با این اقدام خود نام و پرچم ایران را به اهتزاز در آورد.

بر اساس این گزارش، طرح شنای طول خلیج فارس از تنگه هرمز آغاز می شود و تا محدوده اروند کنار و بندر امام خمینی به عنوان نقطه پایانی ادامه دارد. اجرای این طرح با توجه به تغییر های محیطی از جمله شرایط جوی و دریایی و امکانات در خوشبینانه ترین حالت ۸۰ روز و در نهایت تا ۱۲۰ روز (میانگین ۱۰۰ روز) قابلیت اجرایی دارد.

مسیر مورد نظر کبادی در کنار نوار ساحلی خلیج فارس و از سه استان ساحلی هرمزگان، بوشهر و خوزستان عبور کرده و هیچ گونه نزدیکی و ارتباط با آبهای بین المللی و یا حوزه چاهها و سکوهای نفتی ندارد.

محمد کبادی، ۳۳ ساله و اهل تهران دارای مدرک لیسانس در رشته برنامه ریزی شهری است. وی در حال حاضر عضو جمعیت هلال احمر کشور است و در تیمهای امدادی حضور فعال دارد.

وی گفت: نام خلیج فارس برای من حسی خاصی به همراه دارد. تعصب ایرانی و بغض. بغضی که اگر خدا بخواهد قصد دارم با حرکت به سوی خلیج فارس آن را به اشک شوق تبدیل کنم.

کبادی افزود: هدف من رکورد شکنی در رشته ورزشی شنای آزاد با مسافت طولانی در جهان و ثبت در کتب رکوردهای جهانی (گینس) و اعتلای ورزشی ایران در عرصه بین المللی، شناسایی، معرفی خلیج همیشگی فارس با نام واقعی و تاریخی خود و همچنین معرفی عظمت و اقتدار ایرانیان در عرصه آبهای خلیج فارس و منطقه خاورمیانه به کشورهای غربی و همسایگان عربی حوزه خلیج فارس است.