۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱

تلاش دشمن براي احياي جريان فتنه

وزيراطلاعات گفت: شناخت موقعيت‌هاي مختلف و اقدام متناسب با آن در راه بصيرت و آگاهي‌بخشي از وظايفي است كه روحانيت همواره پيشرو آن بوده است.
کد خبر : ۴۴۸۰۶

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي پيش از ظهر امروز در گردهمايي طلاب و روحانيون استان البرز گفت: بايد به زمان و انجام تكليف به موقع دقت داشت، عقبه دشمنان را ديد و سپس اظهارنظر و موضع‌گيري كرد.

وي افزود: بسيج ميقات پابرهنگان است كه امروز خود را در بيداري اسلامي و جنبش‌هاي عدالت‌خواهانه مردمي در سراسر جهان نمودار مي‌كند.

مصلحي به جنگ نرم دشمن عليه نظام اسلامي اشاره كرد و گفت: موعظه و مراسم عزاداري‌ها، بهترين ابزار براي مقابله با اين هجمه سراسري است.

وي اهداف دشمنان در اين معركه را بر اساس اطلاعات به دست آمده خواند و افزود: دشمنان جنگ نرم تمام عيار سنگيني عليه نظام اسلامي طراحي كرده‌اند و تمام هستي خود را در يك نبرد اطلاعاتي به ميدان آورده‌اند.

وزير اطلاعات خاطرنشان کرد: دشمن براي مقابله با نظام پس از نبردهاي مختلف به دو استراتژي حداقلي و حداكثري روي آورد و تغيير رفتار مسوولان نظام و آلوده كردن افراد، در راستاي بازسازي سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي‌اش بود.

وي استراتژي حداكثري را براندازي نظام با استفاده از ابزار نرم و سخت دانست و گفت: ايجاد فضاي غبارآلود در كشور، سوء‌ ظن، لرزاندن مردم و نااميدي در دل‌ها، بي‌اعتقاد كردن نسل نو، هدف قرار دادن ايمان مردم، سست كردن پيوند فكري و عاطفي مردم با نظام - روحانيت و ارگان‌هاي تاثيرگذاري مانند بسيج و سپاه، هجمه به اسلام ناب محمدي (ص)، دامن زدن به اختلافات داخلي و در نهايت برهم زدن وحدت و خدشه‌دار كردن جايگاه والاي رهبري از جمله اهداف دشمن در اين زمان است.

مصلحي با اشاره به حركت بيداري اسلامي گفت: افزايش محبوبيت نظام اسلامي در منطقه و سطح بين‌المللي از يك طرف و عصبانيت شديد دشمن از نظام و انقلاب شكوهمند اسلامي ايران نتيجه جنبش‌هاي اخير بوده است.

وي افزود: به اذعان خود دشمنان محور قرار گرفتن فرمايشات رهبري در برنامه‌هاي كشورهاي مبارز، نمونه‌اي آشكار از تاثيرگذاري انقلاب اسلامي ايران در اين مناطق است.

مصلحي در پايان گفت: تلاش براي احياي جريان فتنه در كشور، شايعه‌سازي، نسبت دادن ناآرامي‌ها به جمهوري اسلامي، افزايش فشار، تحريم و تهديدها، بحران‌سازي و اختلال در روند مديريت كشور بخشي از حركت‌هاي دشمن در اين عرصه است.