۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱

گل: ما دیگر اعتمادی به اسد نداریم!

با توجه به بحران هشت ماه درسویه بیش از این نمی توان به بشار اسد اعتماد کرد، از همین رو انجام اصلاحات در این کشور اجتناب ناپذیر است.
کد خبر : ۴۴۸۴۶

به گزارش صراط به نقل از مهر، رئیس جمهوری ترکیه در ادامه دخالتها و مواضع تند خود علیه دولت سوریه ادعا کرد : این کشور به بن بست رسیده و انجام اصلاحات در آن اجتناب ناپذیر است.

"عبدالله گل" در گفتگو با روزنامه گاردین در اظهاراتی مداخله جویانه گفت : با توجه به بحران هشت ماه درسویه بیش از این نمی توان به بشار اسد اعتماد کرد، از همین رو انجام اصلاحات در این کشور اجتناب ناپذیر است.

رئیس جمهوری ترکیه با بحرانی خواندن وضعیت موجود در سوریه گفت : پس از آنکه اسد با درخواست انجام اصلاحات مخالفت کرد، بحران سوریه به نقطه بن بست رسیده است.

گل از تایید اینکه آیا آنکارا قصد برقراری منطقه پرواز ممنوع در مرز ترکیه با سوریه و همچنین ایجاد یک مکان امن برای شورشیان سوری را دارد، خودداری کرد و گفت : ترکیه از گروههای سوری حمایت می کند.

وی همچنین درباره بروز جنگ داخلی در سوریه هشدار داد و گفت : هیچکس مایل به بروز جنگ داخلی در سوریه نیست . اصلاحات در سوریه باید از راه درست خود انجام شود و مداخله نظامی نیز راه انجام این اصلاحات نیست، بلکه خود مردم این کشور باید دست به اصلاحات بزنند.

گل با بیان اینکه ملت سوریه خود باید این تغییر را انجام دهند، افزود: جنگ داخلی چیزی نیست که احدی مایل به مشاهده آن باشد، اما باید همه تلاش خود را برای جلوگیری از این امر خطرناک به کار بندیم.
 
وی ادامه داد: من تا همین چند ماه پیش به طور منظم با بشار اسد صحبت می کردم و او را نصیحت می کردم که اجازه برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان سیاسی و اعلام جدول زمانی روشن برای اصلاحات را بدهد، اما اکنون وقت آن فرا رسیده و به نظر می رسد اکنون، مسیر عوض شده است.
 
رئیس جمهوری ترکیه گفت : به صراحت اعلام می کنم که ما دیگر هیچ اعتمادی به بشار اسد نداریم.

نظرات بینندگان
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
اونوقت کي به خود شما اعتماد داره؟؟