۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

تازه‌ترین اطلاعات درباره خبرنگار بازداشت شده پرس‌تی‌وی

معاون برون مرزی رسانه ملی در کنفرانس خبری امروز در شبکه پرس‌تی‌وی درباره آخرین وضعیت خبرنگار بازداشت شده پرس تی‌وی در آمریکا و پیگیری‌های مقامات ایرانی، گزارش داد.
کد خبر : ۴۴۸۵۰۸

پیمان جبلی امروز ساعت ۱۵ در کنفرانسی خبری در شبکه پرس‌تی‌وی به ابعاد گوناگون رفتارغیرقانونی آمریکا در بازداشت بی‌دلیل خبرنگار این شبکه پرداخت. مرضیه‌هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی که در سفر به آمریکا، بدون هیچ دلیل مشخصی، بازداشت شده و در شرایط نامناسبی به سرمی‌برد. ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه که پس از مسلمان شدن، نام مرضیه‌هاشمی را برگزید، توسط ماموران در واشنگتن دی سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی‌به صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

به گزارش تسنیم پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما در این باره تصریح کرد: بامداد امروز متوجه شدیم هاشمی از روز یکشنبه در بازداشت غیر قانونی آمریکا و بدون تفهیم اتهام به زندان منتقل شده و تا امروز به وی دسترسی تماس با خانواده داده نشده است. بامداد امروز در تماسی با خانواده از فتار‌های غیر قانونی و انسانی ماموران آمریکایی با خود گفته است.

جبلی تاکید کرد: اگر اتفاقی برای مرضیه هاشمی بیفتد مسئول اصلی این جنایت بزرگ، آمریکایی‌ها هستند. بی احترامی به حجاب و عقیده یک زن مسلمان یک توهین بزرگ به همه مسلمانان است. در نظر نگرفتن انسانیت در رابطه با این خبرنگار نشان می‌دهد که رفتار انسانی و حقوق بشری آمریکایی‌ها چقدر دچار تناقض است. امیدواریم هرچه زودتر در آینده‌ای نزدیک این بازداشت غیر قانونی پایان پذیرد. چون برای ملاقات با برادر سرطانی شان به آمریکا رفته اند و قرار بود هفته آینده در پرس‌تی‌وی کنار ما باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ماجرای دستگیری شان ربطی به مستند جشنواره عمار داشته یا خیر، گفت: آن چیزی که ما را به شک انداخته، در انقاد صریح از رویکرد اسلام هراسی و رژیم صهیونیستی و مستند‌هایی در این موضوع بود که وی ساخت این اتفاق افتاده و رفتار غیرمتعارف آمریکایی‌ها را شاهد بودیم.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: مرضیه هاشمی هر آن منتظر اتفاقی بوده و هر بار هم به ما می‌گفتند این بار زنده برگردم و ایشان همیشه در این مسیر‌های سخت حاضر به مقاومت و پایداری بوده اند. مسئله مرضیه هاشمی مسئله بشریت و رسانه است. خبرنگار، مسلمان و سیاه پوست بودن او، افکار عمومی جهان را به حرکت وادار کند. امیدوارم هرچه زودتر آمریکایی‌ها دلیل دستگیری این خبرنگار خانم را هرچه زودتر اعلام کنند.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم