۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳

گرامیداشت‌سربازان‌هیتلر درآلمان!+عکس

نئونازی های آلمان در یک راهپیمایی، یاد سربازان آلمان نازی را که پس از جنگ جهانی دوم در اردوگاه های آمریکا در آن کشور زندانی بودند، گرامی داشتند.
کد خبر : ۴۴۸۷۰
به گزارش صراط به نقل از خبر روز دوشنبه 21 نوامبر (30 آبان) سایت صدای آمریکا؛ راهپیمایی ٣00 نئونازی در شهر رماگن در غرب آلمان از ابتدا به دخالت پلیس انجامید.
ورود نئونازی ها به ایستگاه قطار شهر همزمان با ورود طرفداران یک تیم فوتبال بود. حمله دو گروه به یکدیگر با مشت و لگد، منجر به دخالت پلیس شد، ولی به دنبال آن راهپیمایی تحت نظارت شدید پلیس به آرامی برگزار شد.
این راهپیمایی به منظور گرامیداشت سربازان آلمان نازی برگزار شد که در سال 1945 در اردوگاه های آمریکا در آلمان زندانی بودند. نئونازی ها به سوی محلی که اردوگاه در آن قرار داشت، حرکت کردند.
راهپیمایی، خشم ساکنان شهر را برانگیخت و آنان خواستار مقابله با ایجاد هرگونه گروه نئونازی شدند.
یکی از شهروندان مخالف نئونازی ها می گوید: «خیلی وحشتناک است که این گروه سیاه پوش را در شهرمان می بینیم. باید از این جا بروند. ما آنها را نمی خواهیم. فرهنگ های زیادی در این جا به طور مسالمت آمیز زندگی می کنند، نه مانند این افراطی های دست راستی. ما آنها را نمی خواهیم. این یک فاجعه است که این چیزها هنوز در آلمان باقی مانده است. باید از خودمان خجالت بکشیم.»
گفتنی است در چند روز اخیر با بازداشت 4 نفر از اعضای یک گروه از نئونازی ها، ابعاد تازه ای از جنایات گروه های راست افراطی مسیحی افشاء شده است، در جریان این جنایات 9 تبعه خارجی از جمله هفت ترکیه ای و دو یونانی به قتل رسیده اند، آنها همچنین متهم اند یک پلیس زن را نیز کشته اند.
برچسب ها: هیتلر گرامیداشت