۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

کمک میلیاردی دولت به بیماران خاص

بیمارستان‌های دولتی برای تامین منابع مالی به سازمان‌های بیمه‌گر متکی هستند که هم‌اکنون این سازمان‌ها بدهی‌های زیادی به بیمارستان‌های کشور دارند که موجب اخلال در ارائه خدمات بهتر به مردم و ساخت و سازهای فیزیکی شده است.
کد خبر : ۴۴۹۲۱

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از کمک 110 میلیارد تومانی دولت به درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور خبر داد.

به گزارش صراط سید حمید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: آمار بیماران خاص در کشور به دلیل تعریف‌های متفاوت از این بیماران مشخص نیست اما، این مژده را خدمت همه مردم ایران می‌دهم که دولت با توجه خاص به بیماران صعب‌العلاج، مبلغ 110 میلیارد تومان را برای حمایت از این بیماران اختصاص داده که تاکنون حدود  83 میلیارد تومان این اعتبار به وزارت بهداشت داده شده که در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها توزیع می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: بیمارستان‌های دولتی برای تامین منابع مالی به سازمان‌های بیمه‌گر متکی هستند که هم‌اکنون این سازمان‌ها بدهی‌های زیادی به بیمارستان‌های کشور دارند که موجب اخلال در ارائه خدمات بهتر به مردم و ساخت و سازهای فیزیکی شده است.

وی بیان کرد: منابع مالی وزارت بهداشت تنها می‌تواند 25 درصد نیاز بهداشتی درمانی مردم را پاسخ دهد و مابقی این منابع در اختیار این وزارت نیست که با تعلل و تاخیرات در پرداخت بدهی‌های بیمه به بیمارستان‌‌ها برخی مشکلات در نظام سلامت کشور ایجاد کرده است.

تعرفه‌های درمان تغییری نمی‌کنند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اذعان داشت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها نظام سلامت کشور با مشکلات و ضررهای مالی مواجه شده که دولت قول داده بخشی از این ضرر و زیان‌ها را جبران کند ولی هنوز اعتباری به این منظور داده نشده است.

وی تصمیم‌گیری در مورد نرخ تعرفه‌های درمانی را مربوط به شورایعالی بیمه و وزارت بهداشت دانست و ابراز داشت: با توجه به شرایط موجود به احتمال فراوان تغییری در تعرفه‌های درمان صورت نمی‌گیرد.

حسینی ادامه داد: ارتقای اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی و بهبود وضعیت فیزیکی بیمارستان‌های کشور به‌ویژه استان‌های کم‌برخوردار دو اولویت اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از در نظر گرفتن اعتبارات مناسبی در بودجه سال آینده کشور برای تجهیز و از رده خارج کردن بیمارستان‌های فرسوده خبر داد.

امسال جشن تکمیل خانه‌های بهداشت روستایی در کشور برگزار می‌شود

وی طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را یک طرح موفق خواند و عنوان کرد: امسال در کشور جشن تکمیل خانه‌های بهداشت روستایی برگزار می‌شود که به امکانات اولیه درمانی و بهداشتی مجهز می‌شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در سه استان کشور اجرا شده که در صورت همکاری وزارت رفاه و همه دستگاه‌های مرتبط این طرح در شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرای گسترده طرح پزشک خانواده در روستاها، تجهیزات نیز به این روستاها رفته که به یاری خداوند دیگر  مرگ و میری به دلیل نبود امکانات پزشکی در هیچ روستایی از ایران نداشته باشیم.