۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

تاکتیکی‌ترین موشک ایران که توانایی زدن اسرائیل را دارد کدام است؟

موشک بالستیک و زمین به زمین «خرمشهر» با قابلیت حمل یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم سر جنگی، دارای سوخت مایع بوده و دست جمهوری اسلامی ایران را در عرصه نبرد‌های موشکی بسیار بالا می‌برد.
کد خبر : ۴۵۱۳۷۷
 ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران برای نیرو‌های مسلح کشورمان به معنای ۴۰ سال غیرت‌مندی، ۴۰ سال غرور ملی و ۴۰ سال روی پای خود ایستادن است.

به گزارش میزان؛ افتخارآفرینی‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در «هشت سال دفاع مقدس»، «ایجاد امنیت مثال‌زدنی در بخش‌های گوناگون کشور» و همینطور در «جبهه مقاومت»، بر دو پایه اصلی «بهره‌گیری از نیروی انسانی متعهد و متخصص» و «بکارگیری تجهیزات و تسلیحات پیشرفته متناسب با تهدیدات» بنا شده است.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در ۴ دهه سپری شده از عمر انقلاب اسلامی، با وجود تمام تحریم‌هایی که توان دفاعی کشور را هدف گرفته بود، یا عزمی راسخ و بهره‌گیری از توان متخصصان و دانشمندانِ متعهد، توانست به چنان پیشرفتی در حوزه‌های مختلف زمینی، دریایی، پدافندی و هوافضا دست پیدا کند که معادلات و توازن قدرت در منطقه غرب آسیا را تحت شعاع خود قرار دهد.

در همین راستا گروه سیاسی خبرگزاری میزان همزمان با دهه مبارک فجر، قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی ۱۰ دستاورد دفاعی شاخص و برجسته نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته را مورد بررسی قرار دهد.

خرمشهر
در جریان رژه ۳۱ شهریور سال ۹۶ در تهران، از یک موشک ساخته شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برای نخستین بار رونمایی شد. موشکی که توجه رسانه‌ها را به خود معطوف کرد، «خرمشهر» نام داشت. یک موشک با بردی معادل ۲ هزار کیلومتر.

موشک خرمشهر نسبت به موشک‌های سَلَف خود، یک قابلیت جدید داشت؛ قابلیتی تاکتیکی و متناسب با نیاز‌های دفاعی روز. به گفته سردار محمدعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه «موشک خرمشهر این قابلیت را دارد که بجای یک کلاهک، تعداد بیشتری کلاهک برای زدن چند هدف داشته باشد.» بدین ترتیب این موشک می‌تواند نقش دو یا سه موشک را ایفا کند.

موشک بالستیک و زمین به زمین «خرمشهر» با قابلیت حمل یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم سر جنگی، دارای سوخت مایع بوده و دست جمهوری اسلامی ایران را در عرصه نبرد‌های موشکی بسیار بالا می‌برد.

به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه، «ابعاد موشک خرمشهر نسبت به موشک‌های دیگری که ساخته شده، کوچک‌تر و در نتیجه تاکتیکی‌تر شده است.»

پس از رونمایی از موشک خرمشهر در رژه سال گذشته نیرو‌های مسلح، شبکه خبری «سی ان ان» اینگونه خبر الحاق موشک خرمشهر به یگان موشکی ایران را پوشش داد: این موشک (خرمشهر) با برد ۲ هزار کیلومتر به راحتی قادر است اسرائیل و عربستان سعودی را هدف قرار دهد.

نظرات بینندگان
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
۰
۰
دم ایران و ایرانی گررررررررم

آل سعود هر چقدر گفتیم به رسم مسلمانی ، بیاین علیه اسرائیل مسلمانی کن ولی گوش که ندادی هیچ ، حتی بیشتر رفتی توی آغوشش.

باشه خدمت تو هم میرسیم تا اینقدر علیه اسلام و ایران توطئه نکنی.