۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

میوه شب عید گران می شود؟

میوه شب عید گران می شود؟
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت سیب و پرتقال شب عید خیلی کم است، گفت: احتمال افت قیمت میوه هم وجود دارد.
کد خبر : ۴۵۴۷۱۵

علی اصغری در تشریح وضع بازار، اظهار کرد: بازار میوه و تره‌بار به خاطر افزایش قیمت اقلام موردنیاز و اصلی مردم که به دلایل مختلف بستگی دارد، سنگینی سایه رکود را احساس می‌کند.

به گزارش فارس رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با اشاره به اینکه سیب‌‌زمینی و پیاز در موج افزایش قیمت بازار میوه و تره‌بار قد کشیدند، تصریح کرد: سیب‌زمینی در بازار با قیمت سه هزار و 800 تومان عرضه می‌شود و سیب‌زمینی کهنه هم به قیمت سه هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

اصغری با تأکید بر اینکه قیمت پیاز هم به مرز سه هزار و 800 تومان رسیده است، اضافه کرد: پیاز کهنه با قیمت کمتری به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه گوجه فرنگی هم افزایش قیمتی نداشته است، تصریح کرد: گوجه فرنگی در بازار با قیمت پنج هزار تومان به مشتری فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با تأکید بر اینکه قیمت کاهو هم افزایش داشته است، اضافه کرد: انواع کاهو در بازار با قیمت‌های 6 تا 6 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

صادرات از دلایل گرانی میوه و تره‌بار است

اصغری با اشاره به اینکه صادرات از دلایل گرانی بازار میوه و تره‌بار است، تصریح کرد: نوسانات جوی و بارش‌ها در بندرعباس قیمت پیاز را یک دفعه یک‌هزار تومان افزایش داد.

وی با بیان اینکه بازگشت قیمت‌ها به رقم اصلی آن در بازار یکی دو هفته‌ طول می‌کشد، ادامه داد: بخشی از اراضی جیرفت هم دچار سیل‌زدگی شده و مشکلات دارند و این موارد افزایش قیمت اقلام میوه و تره‌بار را رقم زده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان اینکه قیمت انواع پرتقال چهار و 500 تا پنج هزار تومان است، اضافه کرد: قیمت بسته به کیفیت پرتقال متفاوت است و بهترین آن به قیمت 6 هزار تومان فروخته می‌شود.

اصغری با تأکید بر اینکه دولت هم هنوز نرخ خود را اعلام نکرده است، تصریح کرد: قرار است 24، 25 اسفندماه نرخ دولتی سیب و پرتقال اعلام شود؛ ابتدا بازار را می‌سنجند و بعد قیمت را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال افزایش قیمت سیب و پرتقال شب عید خیلی کم است، اضافه کرد: از 25 اسفندماه 80 درصد با حجم بالای بار مواجه‌ایم و شاید قیمت‌ها کاهش پیدا کند و احتمال افت قیمت میوه وجود دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان اینکه دولت بازار صادرات میوه و تره‌بار را کنترل کند، اظهار کرد: مسؤولان به قدرت خرید مردم توجه داشته باشند.