۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۱

آغاز تمهیدات ترافیكی ماه محرم دركشور

کد خبر : ۴۵۴۹۶

به گزارش صراط به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ 'محسن مهرایی' با اعلام این خبر گفت: برای ساماندهی ترافیك در ایام محرم طرح ترافیكی این ماه از شب گذشته در سراسر كشور آغاز شد كه این طرح از روز پنجم محرم با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی كه ساماندهی ترافیكی و انتظامی یكی از نیازهای دسته‌ها و هیات های عزاداری محسوب می‌شود یك نفر پلیس یار كه مسوولیت انتظامی و ترافیكی هیات‌های مذهبی را بر عهده دارد تعریف شده است.

رییس پلیس ترافیك شهری راهور افزود: هم اكنون پلیس آمادگی كامل دارد تا تمهیدات لازم را برای ایجاد ترافیك روان و ایمن در شهرهای كشور اجرایی كند.

وی گفت: در شهر تهران بقاع متبركه، امامزاده‌ها، مساجد و برخی از هیات‌های مذهبی همچون مهدیه تهران و مسجد ارگ كه پذیرای سیل عظیمی از مشتاقان حسینی هستند در محوریت طرح ترافیكی محرم پلیس قرار دارند كه در این راستا تمركز نیروهای پیاده، موتوری و سواری جهت ساماندهی ترافیك در دستور كار پلیس قرار گرفته است .

مهرایی ، افزایش شیفت‌های شبانه را از دیگر محوریت فعالیت‌های پلیس راهور اعلام كرد و گفت: از آنجایی كه واحدهای مختلف راهور تجربه كافی از مناطق مختلف دارند به نظر می‌رسد ما امسال مشكل چندانی در تردد و ترافیك نداشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت‌های همكاری مردم با پلیس راهور برای كنترل هرچه بهتر ترافیك در ایام محرم گفت: از آنجایی كه بیشتر حركت‌ هیات‌های مذهبی در شب صورت می‌گیرد از مردم تقاضا داریم به دلیل بارانی بودن هوا، وجود دید كم راننده، پوشش تیره مردم از هرگونه تردد غیر ضرور در خیابان‌ها خودداری كنند .

وی اظهار داشت: در ابتدا و انتهای هر هیات می‌بایست چراغ چشمك زنی تعریف شود تا شاهد برخورد و یا تصادفی بر اثر دید كم رانندگان نباشیم؛ همچنین هیات‌هایی كه در معابر شهری اقدام به نصب داربست كرده‌اند باید در هر دو سوی داربست چراغ چشمك‌زن نصب كنند كه اگر این اقدام از سوی آنها صورت نگیرد پلیس با آنها برخورد خواهد كرد.

وی گفت: از مردم تقاضا داریم در طول مدت ایام محرم از تردد فرزندانشان با موتورسیكلت جلوگیری كنند .