۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹

«وال استريت» منطقه ممنوعه شد

اخیرا پلیس در درب ورود پارك زیكوتی با ایجاد یك نگهبانی تمامی رفت و آمدها را كنترل می كند و تظاهر كنندگان قبل از ورود به پارك مورد بازدید بدنی قرار می گیرند .
کد خبر : ۴۵۸۲۳

جام جم آنلاين نوشت: پلیس دور تا دور پارك زیكوتی واقع در منطقه وال استریت را حصار كشیده و با ایجاد یك مركز نگهبانی در درب ورودی آن تمامی رفت و آمدهای مردم را كنترل می كند.

بعد از یورش شبانه پلیس نیویورك به پارك زیكوتی و اخراج تمامی تحصن كنندگان به بهانه نظافت پارك، دور تا دور آن را حصار فلزی كشیده و اجازه نصب چادر و یا استفاده از پتو و لباس گرم به تظاهر كنندگان نمی دهد و با این ترفند، مردم را مجبور كرد به تحصن شبانه روزی خود خاتمه دهند.

اخیرا پلیس در درب ورود پارك زیكوتی با ایجاد یك نگهبانی تمامی رفت و آمدها را كنترل می كند و تظاهر كنندگان قبل از ورود به پارك مورد بازدید بدنی قرار می گیرند .

"اریك ریچاردسن" یكی از تظاهركنندگان در گفت وگو با ایرنا گفت: پلیس و شهرداری با این ترفند پارك را از دست مردم در آورند، اما هیچ تاثیری در اراده ما برای ادامه اعتراض ها نخواهد داشت.

وی افزود : برای مقابله با این ترفند پلیس ، تجمعات خود را در پنج منطقه اصلی متمركز كرده ایم و از این طریق در تمامی نقاط شهر حضور خواهیم داشت.

این شهروند معترض گفت : مردم روزانه در این پنج منطقه جمع می شوند و علیه نظام سرمایه داری شعار سر می دهند.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم به منطقه وال استریت می آیند و پس از آشنایی با اهداف جنبش مردمی به نقاط دیگر می روند تا حركت های تازه ایجاد كنند.

یك تظاهركننده دیگر كه خواست نامش فاش نشود گفت: من از اعضای سابق تفنگداران آمریكا هستم كه از دستور اعزام به افغانستان سرپیچی كردم، نظام آمریكا برای مردم كار نمی كند.

وی تاكید كرد این نظام تنها برای عده ای خاص كار می كند یعنی همان یك درصد.

قیام مردمی آمریكا موسوم به جنبش وال استریت علیه نظام سرمایه داری در حالی وارد سومین ماه می شود كه مقام های آمریكایی امیدوار بودند با شروع فصل سرما به این اعتراض ها پایان داده شود اما مردم امریكا مصرانه مقاومت می كنند و می گویند تا سقوط نظام سرمایه داری به اعتراض های خود ادامه می دهند.

تاكنون خشونت پلیس ، سرمای زمستان و حتی جمع آوری چادرهای محل اسكان آنان نتوانسته است به اراده مردم برای تغییر وضع موجود خاتمه دهد.