۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۳
خطیب نماز جمعه تهران:

انگلیسی ها بسیار کودن و توسری خور هستند

اروپائیان اگر یک جو عقل داشته باشند رشته سرنوشت خود را به طناب پوسیده انگلیسی ها گره نمی زنند و الا نفرت ملت ایران بر سر آنها سرریز خواهد شد.
کد خبر : ۴۶۰۳۹

"صراط" - آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز ضمن گرامیداشت شانزدهم آذرماه روز دانشجو که یادآور روحیه استکبار ستیزی دانشجویان است، گفت: روز شانزدهم آذر روز سند افتخار دانشجویان متعهد است امید اینکه با رفتارشان این روز را حفظ کنند.

وی در ادامه هفتم آذرماه روز نیروی دریایی را نیز گرامیداشت و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذرماه در اوایل دوران دفاع مقدس خدمت بزرگی انجام دادند و با اینکه مورد تهاجم قرار گرفتند مردانه ایستادند و مقاومت کردند و توان دشمن را از کار انداختند به طوریکه ارتش رژیم بعث عراق نتوانست تا پایان جنگ از این ضربه مهلک جان سالم به در ببرد.

خاتمی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مظهر اقتدار ایران اسلامی در آبهای آزاد دنیاست و انشاءالله که رهرو راه سرخ شهیدان باشد.

خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: محرم و صفر جزو سرمایه های قیمتی ملت بزرگ ایران است و هیچ مذهبی جز مذهب تشیع این سرمایه عظیم را ندارد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما مدیون عاشوراست، گفت: از سران هیئت های مذهبی و مداحان اهل بیت انتظار می رود که این سرمایه عظیم را بارور کنند و مسئولانه در این مجالس حاضر شوند. یعنی به فکر شلوغ بودن مجالسشان نباشند بلکه به فکر ارائه کردن مسائل شرعی و دینی به جوانانی که در این مجالس حضور پیدا می کنند باشند.

خاتمی با تاکید بر اینکه در این جلسات باید تمامی ابعاد دین برای جوانان تبیین شود گفت: هم اکنون در بمباران شبهه افکنی دشمنان تمام مبانی اعقتادی مورد هجمه قرار دارد که بایستی در این مجالس شبهات اعتقادی مطرح شود و به آنها جواب منطقی داده شود البته باید در کنارش شور حسینی هم موج بزند.

وی یادآور شد: چند بار خدمت مقام معظم رهبری بودم ایشان بعد از مجلس به مداحان فرمودند به سبک سنتی مداحی کنید یعنی اول یک غزل اخلاقی در رابطه با موضوعات مختلف مانند احسان به والدین خوانده شود. چرا که گاهی یک غزل اخلاقی مداح تاثیر یک دهه منبر یک روحانی را دارد.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر لزوم ذکر مصیبت مداحان بر اساس مستندات موجود، گفت: مداحان باید با آهنگ های مجاز مداحی کنند زیرا آهنگ های آلوده در شان مجالس امام حسین (ع) نیست. حتی گفته اند قرآن را با الحان اهل فسق نخوانید تا چه رسد به عزاداری ها.

خاتمی با بیان اینکه ۳ منبع برای شناخت نهضت سالار شهیدان وجود دارد، گفت: یک منبع تاریخ است که دروغ و راست در آن با یکدیگر مخلوط است و هنر و اجتهاد می خواهد که راست را از دروغ جدا کند و یک منبع دیگر نیز جملات حضرت سید الشهداء (ع) در مسیر مدینه تا کربلاست و سومین منبع نیز زیارت های ماثوره سالار شهیدان است مانند زیارت عاشورا، زیارت وارث و زیارت اربعین که این زیارت ها متون حسین شناسی است.

وی افزود: ثارالله به معنی خون خدا نیست بلکه به این معنی است که خون خواه حسین(ع) خود خداست.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: عزاداری برای حضرت سید الشهدا (ع) سرمایه ای است که کشور را از خطرات حفظ کرده و همچنان حفظ خواهد کرد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه مجلس شورای اسلامی در کاهش رابطه با انگلیس اشاره و خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد فهرست خیانت های انگلیس را ارائه کنیم باید یک مثنوی ۷۰ من کاغذی را ارائه کنیم.

وی یادآور شد: در دوره قاجار انگلیسی ها با قراردادهای ننگین مانند قرارداد رویتر و تنباکو در پی آن بودند که ایران را به کشوری برده و مستعمره خود تبدیل کنند. اما علمای بزرگی مانند حاج محمد علی کنی و مرحوم میرزای شیرازی بزرگ به صحنه آمدند و در برابر این قراردادهای ننگین ایستادند و انگلیسی ها را ناکام گذاشتند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه از آغاز سلسله پهلوی انگلیسی ها همه کاره کشور بودند گفت: انگلیسی ها رضاخان را آوردند و او را بردند و سپس به کمک آمریکا پسر جنایتکارش را بر گرده ملت سوار کردند و پس از انقلاب نیز هر کاری توانستند علیه ما انجام دادند و اگر کاری نشده نه اینکه اینها نخواستند بلکه نتوانستند علیه ما انجام دهند.

خاتمی با تاکید بر اینکه انگلیسی ها در فتنه ۸۸ معرکه گردان بودند، گفت: وزیر اطلاعات وقت در آن زمان صراحتا اعلام کرد از برخی ستادهای فتنه گران با سفارت انگلیس ارتباط برقرار شده است بنابراین آنها هر کاری که توانستند علیه ما انجام دادند و آخرین کارشان هم تحریم بانک مرکزی بود.

وی اضافه کرد: البته تحریم بانک مرکزی بسیار بی تاثیر است چون ما نه با آمریکا ونه با انگلیس روابط چندانی نداریم که کمر شکن باشد.

خطیب جمعه تهران افزود: بر این اساس انگلیس نیاز به یک گوش مالی داشتند که مصوبه اخیر مجلس در کاهش روابط با این کشور از آن گوش مالی ها بود و همین مجلس شایسته ملت ایران است.

وی ادامه داد: من معتقدم این انگلیس با خیانت هایی که در حق ملت ایران کرده است استحقاق این را دارد که بعد از شعار مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر انگلیس سر دهیم.

وی با بیان اینکه شورای امنیت بیشتر از این خود را رسوا نکند، گفت: شورای امنیت نباید با طناب پوسیده انگلیس به چاه برود و علیه ایران بیانیه صادر کند.

خاتمی خطاب به کشورهای اروپایی نیز گفت: اروپایی ها بدانند که انگلیس می خواهد همان نفرتی که ملت ایران از انگلیس دارد نسبت به آنها پیدا می کنند و اروپائیان اگر یک جو عقل داشته باشند رشته سرنوشت خود را به طناب پوسیده انگلیسی ها گره نمی زنند و الا نفرت ملت ایران بر سر آنها سرریز خواهد شد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه هم اکنون انگلیسی ها در دنیا رسوا شده اند، افزود: انگلیسی ها بسیار کودن هستند و همیشه توسری خورده اند هم در دوره قاجار توسری خورده اند و همچنین پیش از انقلاب عالمان بزرگ دینی به آنها توسری زدند و پس از انقلاب هم توسری خورده اند.

وی همچنین به روز دهم آذر ماه روز شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و گفت: مدرس بزرگمردی بود که نماد مبارزه با استعمار و استبداد رضاخانی به شمار می آمد

خاتمی با بیان اینکه الحمدالله مجلس ما نماد مردم سالاری دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است افزود: مجلسیان باید در همه ادوار شهید مدرس را به عنوان الگو به معنای چراغ راه خود نشان دهند و بدانند مجلسیانی در شان نظام هستند که مدرس وار عمل کنند.

خطیب جمعه تهران همچنین در خطبه نخست این هفته نماز جمعه طی سخنانی به موانع استجابت دعا اشاره کرد و افزود: رو راست نبودن و عدم صداقت با خداوند، مخالفت علنی با سنت پیامبر، عمل نکردن به قرآن، داشتن رفتار جهنمی، رفتار دور کننده از بهشت، ناسپاسی نعمت های خداوند، دوستی با شیطان و عیب جویی و ملامت دیگران از جمله عوامل مستجاب نشدن دعا به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در مستجاب نشدن دعاها رفتار نادرست اجتماعی عیب جویی و ملامت کردن دیگران است، گفت: عیب جویی امروز به تخریب دیگران معروف شده است به طوریکه عده ای از تخریب یکدیگر لذت می برند در حالیکه قرآن مومنین را از این گناه نهی می کند.

خاتمی در بیان انواع مختلف منتقدین گفت: برخی ها منتقد وظیفه ای هستند یعنی هر جایی که دیدند انتقاد وارد است انتقاد می کنند و جایی که انتقاد وارد نیست به دنبال عیب نمی گردند اما منتقدین حرفه ای در جایی هم که انتقاد وارد نباشد به دنبال عیب دیگران می گردند.

وی در ادامه نسبت به کسانی که شعار دینی سر می دهند اما رفتار دینی ندارند و به دنبال گرفتن عیب جویی هستند، نیز تذکر داد و افزود: این کار اثر وضعی دارد چون امروز شما تلاش می کنید که برادر دینی خود را خراب کنید اما چرخ و فلک می گردد و یک روزی خود شما خراب خواهید شد.

خطیب جمعه تهران با ابراز تاسف از اینکه امروز کسانی در جامعه هستند که در عرصه دعوت مردم به وحدت در خط مقدم هم قرار دارند اما در عین حال تفرقه افکنی می کنند گفت: کسانی نیز هستند که دم از حقوق مردم می زنند اما در عین حال با رفتار خود آب به آسیاب دشمن می ریزند و خیانت می کنند این بیماری است و بزرگترین عیب است و کسانی هستند که فریاد وا اخلاقا سر می دهند و می گویند بداخلاقی جامعه را دچار مشکل می کند در حالیکه خودشان بدترین بداخلاقی ها را در جامعه انجام می دهند.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۷
۹
تاریخ ایران خصوصآ در یکی دو قرن اخیر، از دوران قاجار تا پهلوی اول و دوم و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نمونه های خیانت انگلیسی ها به مردم را زیاد به خود دیده است. دشمنی با دولت مصدق در جریان ملی شدن نفت و آوردن و بردن رضا خان و کودتای 28 مرداد و حمایت از شاه ملعون، تنها چند مورد از دهها و شاید صدها خیانت کوچک و بزرگ انگلستان به ایران است.
خدا را شکر که ارتباط قطع شد. مرگ بر انگلیس.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بله مرگ بر انگلیس ولی مرگ بر روسیه فراموش نشود . روسیه کشوری است که در طول تاریخ به ما ظلم بسیار نموده و در خباثت کم از انگلیس ندارد ولی متاسفانه از بد حادثه مجبوریم به روابط با این خیانتکاران تن دهیم . تصرف بخشهایی از ایران در طول جنگ جهانی ، دزدی سربازان روس از مردم و تجاوز به ناموس هموطنان ، حمایت از صدام ، کارشکنی در اجرای قرارداد نیروگاه اتمی بوشهر ، لغو قراردادهای دوجانبه ایران و شوروی برای تقسیم دریای خزر ، همگامی با غرب در تصویب قطع نامه های متعدد ، لغو یکطرفه قرارداد اس 300 به دلایل مبهم و ... تنها گوشه ای از این خیانتها هستند .
سعید
|
CANADA
|
۲۲:۳۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۱۵
۷
حکومت بریتانیا مسلماً سابقه خوبی بخاطر استعمارگریهاش ندارد ولی من تا بحال ندیدم که مقامات انگلیسی از چنین ادبیاتی در مورد ملت ایران، مسئولین حکومت اسلامی یا هر ملت و حکومت دیگری صحبت کنند. روحانیون محترم بهرحال معلم و سرمشق مردم در ادب و اخلاق هستند حب و بغض ها سیاسی و عقیدتی نباید کار را به فحاشی و استفاده از کلمات غیر مودبانه بدهد.
بهرحال نمی دانم منظور ایشان دولت انگلیس بوده یا ملت انگلیس یا هردو.ولی وقتی می گویید انگلیسی ها معمولاً اشاره به کل ملت انگلیس است نه شخص یا اشخاص خاصی. یادم میاد قدیمها مسئولین نظام می گفتند ما با ملتها مشکل نداریم. تا چند ماه پیش هم روزنامه کیهان مدافع سینه چاک مردم انگلیس در مبارزه با دولت شده بود. حالا که شکر خدا هم پرچمشان را آتش زدید هم جمیعاً کودن و خنگ معرفیشان می کنید. فکر می کنم روش درستی نباشد که برای اثبات کودن و خنگ نبودن خودمان به بقیه القابی اینچنینی بدهیم معمولا کسانی که از این القاب شدید و غلیظ استفاده می کنند با ناکامی و مشکلی دچار شده اند که به این شیوه صحبت می کنند.
در خاتمه امیداورم اگر جنگی بین ایران و انگلیس بزعم ایشان خوار و کودن شد ایشان را در صحنه رزم ببینم.
ممل
|
CANADA
کودنشو باید سانسور میکرد ... و اگه جنگی شد انشاله هم من و هم شما همدیگه رو به همراه ایشون ببینیم !
محسن فاضلی
|
CANADA
انگليسی ها بيش از صد سال به مأموران خود در ايران فوق العاده مأموريت به عنوان حق توحش! ايرانيان می دادند!! آقا پسر می فهمی يعنی چی؟ يعنی می گفتند ايرانيان وحشی هستند و شرايط مأموريت در ميان وحشی ها سخت است پس حق مأموريت بيشتری به مأمور تعلق می گيرد!!
اگر شما از اين ادبيات اطلاع نداری خوب است به پيرمردهای بازنشسته شرکت نفت در خوزستان(آبادان، مسجد سليمان، ...) سری بزنيد تا از بی حيايی و بد رفتاری و فحاشی کارشناسان نفتی شرکت های انگليسی برايتان بگويند!
سعید
|
CANADA
عزیزم بنده وظیفه ام رو در مقابل وطنم انجام خواهم داد شما لازم نیست به بنده یادآوری کنید بنده مثل شما ادعایی هم نکردم.
من یک چیزی که فهمیدم اینه که شما به خودتون حق میدین با هر ادبیات و هر رفتاری با مخالفین خودتون(به هر دلیل) صحبت کنید . بنده هم اولش گفتم بریتانیا سابقه خوبی نداره و اکثر مردم هم خواهان انگلیس نیستند ولی هیچ کدام از اونهایی که من می شناسم و طعم ظلم و استعمار انگلیس رو چشیدن نمیگن حمله به سفارت کنید یا با القاب اینچنینی صحبت کنید.
راستی شما تو همین چند روز متوجه جنایت های انگلیس افتادید؟ روسیه چی بچه خوبی بوده؟
سعید
|
CANADA
جالب اینجاست جواب بنده به نظرات برادران ارزشی منتشر نمیشه
asa
|
CANADA
کسی برای تو و نظراتت ارزش قائل نیست تو توی کانادا خالشو ببر یک سری هم به خاوری شاید یک چیزی دستتو گرفت
سعید
|
CANADA
خطاب به آسا:
اولاً شما کسی نیستی که تعیین کنی کی باید نظر بده.
خاوری به شما و مقامات قضایی کشور سلام میروسنه میگه چرا شما پیگیر وضع ایشون از طرف دادستان محترم و قوه قضاییه نمیشین .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۸
۳
عجب کودن زرنگی ؛؛ حدود 150 سال به راحتی کلاه گشادی روی سر بعضی از مسیولین گذاشته ؛ و هر طور دلش می خواهد در جهت بر اندازی انقلاب اسلامی برنامه ریزی می کند ؛؛ در روز روشن رییس امنیتی یشان به بر اندازی انقلاب اسلامی ایران اعتراف می کند ؛ مسیولین محترم انقلاب انگار برایشان داستان .......... تعریف می کردنند ..
همه می دانندو تعریف هم می کنند اما دریغ از یک اقدام انقلابی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۹
۶
اگر کودن بودن که نمیشدن روباه پیر ! میشدن خر پیر !
بیرمات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کودن می باشند که به راحتی کشورها را می دوشند .
کودن هستند که 10 سال20 سال یا 30 سال به افرادی پر و بال می دهند جهت رسیدن به هدفشان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۵
۵
البته خاتمی بهتر بود از تریبون نماز جمعه دولت انکلیس را کودن ... مورد خطاب قرار
میداد تا مردمشو
اینطوری موثرتره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منظور ایشون دولت انگلیسه نه مردمش
مردم انگلیس هم از دست حکومتشون به تنگ اومدن نمونشم تظاهرات 2 میلیونی 3 روز پیش سراسری انگلیس هستش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
قابل توجه ناشناس دوم: اعتراض مردم انگلیس برای تغییر حکومت نیست !!!! بلکه اعتراض به قانون بازنشستگی است . همونچیزی که تو ایران کسی جرات نمیکنه حتی برای صنفش اعتصاب کنه ! پس بیخود توهم نزن !!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
قیام بزرگ وال استریت، اعتراض به اصل نظام سرمایه داری است. نظام یک درصدی که بر 99درصد حکومت می کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۱۲
۴
عجب ادبیاتی دارن ایشون
گژدیمک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حالادیگه همه استاد کلام شدند .
ناشناس و سرشناس ؛ بی شناسنامه و با شناسنامه
دولت حق (k-1)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بله دیگه!!!
ژانوارژان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۴
۶
پيام عاشوراي 1390 : منتظران مهدي ‍(عج) به هوش باشيد و بدانيد كه امام حسين عليه السلام را منتظرانش كشتند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۵
۱۳
دمش گرم حقيقت رو گفته
علاوه بر اينها ناموس فروش هم هستند. به تاريخ مراجعه كنيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۶
۵
جدی،یعنی با همین تو سری خوری و کودنی شون کشورهای جهان سوم رو می چاپند.خدا رو شکر که باهوش نیستند
ارباستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۵
۵
جناب آقاي خاتمي . اتفاقا" انگليسي ها آدم هاي باهوشي هستند . آدم هاي كم هوش چگونه مي توانند بسياري از ممالك را مستعمره خود سازند ؟ كشور انگليس به مكر و حيله معروف است كودن چگونه ممكن حيله كند . بله انگليس كشور پليدي است اين قابل قبول تر است .
asa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هر کس ستمی کند به خود کرده.مسئله ضریب هوشی نیست تشخیص گرچه تو اون هم کم دارند والا میفهمیدند که با این کارهائی که میکنند فقط دارن تو دنیا نفرت از خودشون بجا میذارند در خالیکه میشه ور دیگری هم زندگی کرد. با عشق و مخبت.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خدا رو شکر در نظام اسلامی تعریف کلمات و صفات هم دستخوش تغییر شده. آسای عزیز لطف کنید فرهنگ لغات جدیدتان را منتتشر کنید چقدر یاد داستان 1984 جورج اورول میفتم
مم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۸
۲
((اگر کودن بودن که نمیشدن روباه پیر ! میشدن خر پیر ! ))
دمت گرم خيلي خوب اومدي اين رو
بسي خنديديم!
جواد 58
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۵
۵
كلا ادبيات آقاي خاتمي خيلي داشي و مشتي و لوطي وار و زيرگذري است.خدا حفظشون كنه ماشالله با اين فصاحت و بلاغت...
ابراهیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۸
۱
جناب آقای خاتمی مگر جنابعالی تا دیروز از غیرت مردم انگلییس در اعتراض به وضعیت معیشتی و ... دفاع میکردید و احسنت احسنت میفرمودید !!! حالا شدند کودن ؟ حالا شدند تو سری خور ؟ آخر شما که مدعی دیانتید چرا ؟ هنوز 6 ماه نگذشته که موضعتان را اینگونه عوض میکنید ، حافظه ی ما ضعیف است ولی نه در حد چند ماه !!!
محسن فاضلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۵
۱
شايد تعبير بهتر اين است که بگوييم تو دهنی خورده اند نه تو سری.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۴
۵
امان از دست این دوستداران ملکه پیر که به خاطر آزرده شدن خاطر روباه، به هموطنان خود پرخاش کرده و خیانت ها و توهین های استعمارگران به شعور ملی ایرانیان را به فراموشی می سپارند.
خوبه امثال این بریتانیا دوستان در داخل کشور قدرتی ندارند، وگرنه باید مثل زمان پهلوی در مقابل مستشاران اروپایی و امریکایی تعظیم می کردیم (و می کردند).
سعید
|
CANADA
|
۱۶:۲۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۱
۳
کسی دوستداران ملکه انگلیس و خباثت های انگلیس نیست کسی وحشیگری رو دوست نداره چه از طرف انگلیس باشه چه به اصطلاح دانشجویان بسیجی
محمد علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۳
۲
روزی نماز جمعه تهران و سخنان مطرح شده در ان معادلات جهانی را تغییر میداد و بعضا در کشورهای طرف مخاصمه ما بحران سیاسی بوجود میاورد ( نماز جمعه در خصوص ماجرای مک فارلین )
ایگاش خطبیان نماز جمعه بیشتر با مسائل سیاسی و اجتماعی جهان اگاه بود تا بتوانند تحلیهایی منطبق تر با واقعیت جهانی ارائه نمایند .
نه اینکه صرفا بواسطه خواندن خطبه کلماتی را ادا نمایند که دارای هیچگونه پشتوانه سیاسی . اجتماعی و بین المللی نباشد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۱
ایشون باید علم اخلاق و بلاغت را تدریس بفرمایند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۳
۱
سخنان دو پهلو و یک بام و دو هوا !
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۴۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
عزيزاني كه از سياست فقط سيا شدنش را ميدانيد، همين انگليس كودن بيش از 200 سال هندوستان را استعمار كرد ، با اينكه يك جزيره كوچك بيش نيست ولي ثروتمندترين كشور اروپايي است ، گذشته از اين ها بسياري از آقا زاده ها (فرزندان سران جمهوري اسلامي ايران) فرزندانشان در انگليس تحصيل مي كنند و از همه مهمتر بسياري از مراجع ديني به هنگام حاد شدن بيماريشان به لندن جهت مداوا مسافرت نموده اند مانند آيت ا... مرعشي نجفي و گلپايگاني و... تا كي ميخواهيد با شعارهاي باد هوا سر خود را شيره بماليد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
نمیدانم چرا این اقایون اینقدر .......... اگر انگلیسیها کودن بودند چندین سال به جهان حکومت نمی کردند همین حالا هم انگلیس یک قدرت جهانی است اقای باهوش ....................... یک فکری هم به حال مردم ایران بکنید که با بی تدبیری شما ............. مشگلشان از این هست بیشتر نشود