۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

وقوع انقلاب زودهنگام در عربستان

رئیس حزب النهضه تونس که اخیرا در انتخابات این کشور پیروزی قاطعی را به دست آورد با اشاره به وضعیت عربستان سعودی اظهار داشت: در صورتی که در این کشور قدرت به مردم بازنگردد شاهد انقلابی زودهنگام خواهیم بود.
کد خبر : ۴۶۲۲۱

به گزارش صراط به نقل از العالم: رئیس حزب النهضه تونس که اخیرا در انتخابات این کشور پیروزی قاطعی را به دست آورد با اشاره به وضعیت عربستان سعودی اظهار داشت: در صورتی که در این کشور قدرت به مردم بازنگردد شاهد انقلابی زودهنگام خواهیم بود.

 "راشد الغنوشی" که اخیرا به آمریکا سفر کرده در کنفرانسی در موسسه "سیاست خاورنزدیک واشنگتن" اظهار داشت : کشورهای عربی از جمله عربستان اگر قدرت را به مردم بازنگردانند به زودی شاهد انقلاب خواهند بود.

وی تاکید کرد: جوانان سعودی خودشان را کمتر از جوانان تونسی نمی بینند و بر همین اساس خواهان تغییر و تحول در شرایطشان می شوند.

رئیس حزب النهضه تونس در ادامه با اشاره تحولات اخیر مغرب که طی آن احزاب اسلامگرا پیروز انتخابات شدند اظهار داشت: آنچه در مغرب می گذرد نشان می دهد برخی پادشاهان پیام (تغییر) را دریافت کرده اند.

خاطرنشان می شود در جریان تظاهرات اخیر در شرق عربستان برای نخستین بار از آغاز اعتراضات چهار جوان سعودی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند. منطقه شرقیه از مناطق نفت خیز عربستان است که شیعیان سعودی در آن حضور جدی دارند. شیعیان در مجموع 10 درصد از جمعیت 26 میلیونی عربستان را شامل می شوند که در آغاز اعتراضات در حمایت از مردم بحرین تظاهرات کردند.