۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵

قیمت و ویژگی سیم‌کارت‌های رایتل

کد خبر : ۴۶۳۴۸

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) مطابق پروانه نمی‌تواند بیش‌تر از ۷۲ ساعت از زمانی که از مردم پول می‌گیرد، مشترک را برای دریافت سیم‌کارت منتظر نگه دارد.

لطف‌الله سبوحی – معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رایتل پیشنهاد تعرفه‌ مکالمات خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فرستاده است و مجموعه بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان مشغول بررسی این تعرفه‌ها هستند.

او با بیان اینکه خود اپراتور رایتل این اختیار را دارد که در قالب تعرفه‌ تشویقی کارش را شروع کند، گفت: سقف قیمت‌ سیم‌کارت اپراتور سوم مشابه پروانه مخابرات و اپراتور دوم است، یعنی برای سیم‌کارت‌های اعتباری حداکثر ۲۰۰ هزار ریال و برای سیم‌کارت‌های دائمی حداکثر ۱۲۰ هزار تومان بدون احتساب مالیات است.

وی با بیان اینکه در این فضای رقابتی سیم‌کارت عملا قیمتی ندارد، تاکید کرد: رایتل این اختیار را دارد که سیم‌کارت‌هایش را در این سقف واگذار کند.

سبوحی تصریح کرد: هر زمانی که اپراتور سوم تلفن همراه آماده‌ واگذاری باشد، باید ثبت‌نام کرده و پول دریافت کند و هر زمانی که پول را از مردم دریافت ‌کند، ظرف ۷۲ ساعت باید سیم‌کارت را به مشترک تحویل بدهد.