۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
پس از انتشار خبر صراط صورت گرفت:

بیانیه تولیت حرم حضرت عباس (ع) و توضیحات ستاد عتبات عالیات + تصاویر ضریح جدید

هیات امنای حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام هرگون ارتباط خارج از عراق برای ساخت ضریح جدید برای حرم مطهر را تکذیب و اعلام کرد : ساخت ضریح جدید در عراق و صد در صد توسط پرسنل عراقی و در حرم مطهر در حال ساخت است.
کد خبر : ۴۶۳۷۳
"صراط" - هیات امنای حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام هرگون ارتباط خارج از عراق برای ساخت ضریح جدید برای حرم مطهر را تکذیب و اعلام کرد : ساخت ضریح جدید در عراق و صد در صد توسط پرسنل عراقی و در حرم مطهر در حال ساخت است.
این بیانیه بعد از آن صادر شد که صراط نیوز خبر از ساخت ضریحی جدید برای حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات را با همکاری این آستان مطهر منتشر نمود .
متن این بیانیه به شرح زیر است :
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : توضیح در خصوص ساخت ضریح مطهر حضرت عباس علیه السلام
در خصوص خبر منتشر شده در سایت خبری صراط در خصوص ساخت ضریح مطهر حضرت عباس علیه السلام ارائه توضیحات زیر ضروریست:
ساخت ضریح مقدس حضرت عباس علیه السلام در عراق و بطور صد در صد توسط هنرمندان عراقی در کارگاههای حرم مطهر در کربلا در حال ساخت می باشد و هیات مدیره حرم مطهر در تاریخ 25/10/2008 تیمی را برای نظارت بر ساخت این ضریح منصوب نموده و عملیات اجرائی آن در جریان است. درصد پیشرفت ساخت این ضریح تا کنون 80% بوده و بودجه ساخت آن از مبالغ بدست آمده از ضریح مطهر ، نذورات تقدیم شده به قسمت هدایا و نذورات حرم مطهر و کمکهای خیرین از کشورعراق و کشورهای حوزه خلیج فارس اعم از کویت ، بحرین، عربستان و امارات و کشورهای اسلامی از قبیل ایران ، پاکستان، هند و کشورهای اروپائی و آمریکائی می باشد.
لازم به ذکر است برادران شاغل در ستاد بازسازی عتبات عالیات ( کوثر) در ایران بدون هماهنگی قبلی با حرم مطهر اقدام به ساخت یک ضریح نمودند که بعد از تغییر مدیریت ستاد مذکور و هماهنگی با مدیریت حرم مطهر، ساخت ضریح مذکور متوقف و مبالغ جمع آوری شده بابت ساخت ضریح مذکور که یک سیزدهم کل هزینه ساخت ضریح فعلی می باشد برای مشارکت در این پروژه در ماه اکتبر سال 2010 به آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام تحویل داده شد.
مهندس بشیر محمد جاسم
نائب رئیس هیات امناى حرم مطهر حضرت ابا الفضل العباس عليه السلام

در پی این بیانیه تولیت حرم حضرت عباس (ع) ستاد بازسازی عتبات عالیات جوابیه ای را منتشر کرد که در زیر می خوانید .

ستاد بازسازي عتبات عاليات پيرو انتشار خبر "تکذيبيه توليت حرم حضرت عباس(ع) درباره ساخت ضريح اين حرم در ايران" در اطلاعيه اي آورد؛

 به اطلاع مردم شريف و عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) مي رساند:

همانگونه که همواره مردم ما در طول تاريخ در ساخت ضريح و حرم هاي امامان(ع) حضور فعال داشته و خصوصا در ساخت ضريح مطهر حضرت عباس(ع) نيز مشارکت نموده و همچنان هدايا و نذورات مردمي جهت ساخت و تکميل اين ضريح مقدس تقديم توليت محترم حرم مطهر مي شود، ضمن اشاره به تخصص و هنر طراحان، هنرمندان و ضريح سازان ايراني که اکنون افتخار ساخت ضريح حرم حضرت امام حسين(ع) را در ايران دارند، مجددا اعلام مي دارد اين ستاد در هماهنگي کامل با توليت محترم حرم حضرت عباس(ع) تا تکميل نهايي ساخت ضريح مطهر هم از نظر فني و هم از نظر مالي همکاري خواهد داشت و متبرعين مي توانند هدايا و نذورات خود را جهت ساخت اين ضريح مطهر و ساير پروژه هاي ستاد در عراق به شماره حساب هاي 110 بانک ملي و 110 بانک صادرات و شماره 0106773178005 سيباي بانک ملي به نام ستاد بازسازي عتبات عاليات واريز و يا به دفاتر و ستادهاي استاني و شهرستاني در سراسر کشور مراجعه نمايند.


روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات استان تهران






متن بیانیه  توليت حرم حضرت ابوالفضل (ع) و تصاویر ضریح جدید











نظرات بینندگان
mehdi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۱۱
۴۲
هر دم از این باغ بری میرسد به نظرتون این پول نمیتونست تو مملکت خودمون مصرف بشه؟ آیا به نظرتون امام حسین (ع) راضیه؟
خدا به هممون رحم کنه یا حق
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
احسنت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این خرج هایی که از نظر شما اصرافه توسط مردم عاشق حضرت اباالفضل(ع) پرداخت شده پس نگران نباش پولی از جیب جناب عالی برای این کار پرداخت نشده!خیالت راحت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما خودشو ناراحت نکن
این پول توسط عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) جمع شده و هیچ ربطی هم به دولت و پول تو جیبی شماها و مردم کشوردیگه ای نداره
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اشتباه پیش میاد منظور من کامنت پایینی ایشون بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
mehdi
تو هم بهتره مثل k-1 به اشتباهت اعتراف کنی. ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازهه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اونهایی که به این نظر منفی دادن یه لحظه فکر کنند یکی از امامان داره این کامنتو میخونه به نظرتون منفی میده یا مثبت ؟ توی مملکتی که این همه آدم محتاج و بچه یتیم و دختر و پسر محتاج دم بخت هست این هزینه کردن ( چه از هزینه شخصی یا هزینه از بیت المال فرق ندارد ) چه معنایی داره ؟ حتی کسانیکه یکبار به حج رفتا اند بهتر است دفعات بعد پولشان را در راه کمک به دیگران مصرف ککن که خدا راضیتر است . میشه توضیح بدین کسایی که عاشق حضرت اباالفضل(ع) هستند دقیقا چرا علاقه مند ایشان هستند ؟ مگر نه اینکه امام حسین (ع) و یارانش هدفی الهی از شهادت داشتند و مادیات برایشان بی ارزش بود ؟ شک نکنید هیچ یک از انبیا راضی به هزینه این مبالغ برای گنبد و ضریح و بارگاه نیست و اگر شما میدانید و میخواهید علاقه خودتان را از راه مادی به انبیا نشان دهید معصیت میکنید . اولین کاری که امام زمان بعد از ظهور میکند خراب کردن همین گنبدها و مناره هاست که باعث به حاشیه رفتن پیام کربلا میشود . خودتونو گول نزنید حرکتتون احترام گذاشتن نیست بلکه عین بی احترامی به هدف و آرمان شهدای اسلام است . معلم ما همان امامی است که نگین پادشاهی را به گدا میدهد . میخواید دل امامان معصوم شاد بشه برید تو محلات فقیر نشین غذا بدید به نیازمندان بجای این کارهایی که بیشتر برازنده سلسله آل زبیر است (که میخواست کعبه را از طلا بسازد) نه شیعیان . برید توبه کنید قبل از اینکه آتش جهنم را برای خودتان بخرید .
شاگرد استاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما به این ها میگیم نذر....
در ضمن این پول از جیب دولت نیست که ناراحت میشی یک وقت " ........ اعظـــم " تو انتخاباتش پول کم بیاره....
یا به برنامه های ضد فرهنگیش نرسه....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگه امروز مملکت ما مثل یه دستمال تو جیب کفار نیست و اگر ما 30 سال زودتر از مصر و اردن و لیبی و . . . فهیمدیم چه کلاهی سرمونه و خودمونو از دست نوکر انگلیس و امریکا خلاص کردیم به دلیل فرهنگیه که از این بزرگان به دستمون رسیده پس هر چه مردم در این راه خرج کنند صرفنظر از اجر اخروی ، پای ملخی است در پیشگاه سلیمان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
k-1 قرقره کردی دندونات درد گرفت ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناسی که بسیار سخن گزاف راندی.
شک ندارم که k-1 باشی.
و اما بعد امام زمان بیاد آسمانخراشهایی رو خراب خواهد کرد که نمونش در نزدیکی کعبه که سایه اش بر کعبه می افتد و کاملا دارای مظاهر غربی است و از آن دست رو با خاک یکسان میکنه.
مردم عاشقانه در ساختن گنبد و مناره کمک می کنند در حالیکه سعی میکنن گناه نکنن؛ در عین حال که به فقرا نیز کمک میکنند. اونایی که میگی بجای کمک گناه نکنن خاطرت آسوده که چشم بصیرتی برایشان نمانده که توفیق کمک به فقرا و ساخت حرم امامان رو داشته باشند.
و در آخر جنابعالی شاید غیر شیعه باشی که داری تخطئه میکنی.
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب ناشناس اشتباه می کنید اون من نیستم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
k-1 جان قسم نخور خودتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
من همون ناشناسی هستم که نظر دادم و پشیمونم چون میدونستم بی فایدست ولی به خیال خام خمودم خواستم امر به معروف کنم . k-1 هم نیستم طرفدار حزب و جناح خاصی هم نیستم . شما فقط بلدید خودتونو گول بزنید و کار خودتونو بکنید . این همه خرج کنید برای ضریح که حتما میدونید هیچ امامی راضی نیست ولی دلتو خوش میکنید و سر خودتون کلاه میذارید که مهم نیست نظر اونها چون ما باید قدرشناسیمونو اینجوری نشون بدیم ! در هر حال من پشیمون شدم و از حرفم برگشتم برید ضریح با طلای 24 عیار بسازید از پلاتین و الماس هم میتونید استفاده کنید شاید هرچی بیشتر پول خرج این ضریح کنید دل امامان معصوممان شادتر شود ! وای بر من چون میدونم دلشون از دست ما شیعیان اخر الزمان خون میشه ولی دیگه کم اوردم . هیچ بعید نیست اگر همین حرفهای منو امام زمان (عج) بزنه شما خوارج زمان کمر به قتلش ببندید که بحمد خدا نمیتوانید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
k-1 رفتی که نسازی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۱
۹
اگر مسیر حرکت کاروان امام حسین را مشاهده کنید از کوفه گذشته و گویا مانند برادرش امام حسن قصد رفتن به مداین که شهر ایرانیان بوده را داشته اند و اگر از فرات می گذشت شاید کار برای لشکر عمر سعد سخت میشد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چه ربطی داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۸
۳
آقا مگه این پولارو دولت داده مردم عاشق امام حسین دادند شما چرا ناراحتید..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۰
۵
اگر مسیر حرکت کاروان امام حسین را مشاهده کنید از کوفه گذشته و گویا مانند برادرش امام حسن قصد رفتن به مداین که شهر ایرانیان بوده را داشته اند و اگر از فرات می گذشت شاید کار برای لشکر عمر سعد سخت میشد .
عبدالحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۸
۲
زنده نگه داشتن یاد و هدف امام حسین (ع) و معصومین از واجبات دینی و اعتقادی و سیاسی ما شیعه هاست.
اما باید دید خود اقا اگه بود بااین پول ها چه میکرد.باید دید اولویت با کی و با چیه.
ایا کارای ما برای دلمونه یا دینمون؟
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۵
۱
یادم آمد آقای بهجت با آن مقام و معنویت خودش برای افتتاح گنبد طلای حضرت معصومه سلام الله علیه آمد و هزینه زیادی هم در این زمینه خرج کرد. به نظرم این تعظیم شعائر است و اشکالی ندارد. اینها سمبل های عقیدتی و دینی ماست.
یا حسین
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
۰
۱
به نظر من هیچ کدام از این نظرات ربطی به اصل خبر ندارد .دقت کنید که طرف عراقی جدیدا بعد این همه کار وتلاش ایرانیان در شهرهای مذهبی ادعای هنرمندی دارند.و ظاهرا ایرانی ها را هم قبول ندارند , و مسولین ایرانی هم هماهنگ نیستند.؟
نظری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
۰
۱
ای کاش با تامل وتدبر در قرآن نه در هیچ چیز دیگر این کار وامثال آن را ارزیابی می کردید وبازده آن را برای اسلام ودین توحیدی آن بخوبی می سنجیدید .
محمد عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۰
۲
۰
ما هرچه داریم از این بزرگواران داریم و هر چقدر هم که برایشان خرج کنیم باز هم کم است .
به نظر شما قیمت شفاعت در روز قیامت چقدر است؟!