۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲

پیشنهاد ایت الله‌سبحانی به حاجی‌بابایی

آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني در ديدار حميدرضا حاجي بابايي ـ وزير آموزش و پرورش ـ گفت: به گونه‌اي برنامه‌ريزي کنيد که برنامه‌ها ماندگار و دائمي شود.
کد خبر : ۴۶۳۸۰

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، اين مرجع تقليد با اشاره به تغيير نظام آموزشي کشور از پنج سال ابتدايي به شش سال، تصريح كرد: کاري کنيد که اين برنامه در آينده حذف نشود و هميشه ادامه داشته باشد زيرا سليقه‌ها مختلف است و ممکن است با تغيير مديريت اين طرح هم تغيير کند اما وقتي به صورت قانوني مصوب شد تغيير آن به آساني ممکن نيست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود توجه به مسائل قرآني را در آموزش و پرورش مهم توصيف كرد و ادامه داد: قرآن را به گونه‌اي به دانش‌آموزان آموزش دهيد که آسان و لذت‌بخش باشد و معلماني را انتخاب کنيد که بدانند قرآن را چگونه تعليم دهند تا دانش آموزان از آموختن قرآن لذت ببرند.

سبحاني با بيان اينکه در گذشته در مکتب‌خانه‌ها قرآن را در مدت اندکي به دانش‌آموزان آموزش مي‌دادند، اين کار را ناشايست خواند و افزود: اين روش فراگيري قرآن براي دانش‌آموزان بسيار سخت بود و کساني که در امر آموزش قرآن مشغول بودند خودآگاهي لازم را از علوم قرآني نداشتند بنا بر اين امروز نبايد برنامه قرآني دانش‌آموزان سنگين و سخت باشد.

اين مرجع تقليد بر ضرورت حفظ قرآن در مدارس کشور تاکيد و اظهار كرد: اگر امکان دارد به برخي دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند مرخصي يک‌ساله دهيد تا در اين مدت به حفظ قرآن بپردازند؛ البته اين طرح به گونه‌اي باشد که به برنامه‌هاي وزارتخانه لطمه‌اي وارد نشود. برنامه حفظ قرآن هم‌اينک در برخي کشورها انجام مي‌گيرد و سزاوار است كه در جمهوري اسلامي نيز اين برنامه اجرا شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: کتاب‌هاي درسي به گونه‌اي تنظيم شود که همه دانش‌آموزان را به سوي خدا هدايت کند. مثلا اگر مي‌خواهيد فرضيه داروين را مطرح کنيد بايد به گونه‌اي آموزش دهيد که يک طرف آن طبيعت و طرف ديگر آن خدا باشد.

سبحاني با بيان اينکه معلم در تعليم و تربيت حرف اول را مي‌زند، افزود: دانش‌آموزان با ديده عظمت به معلم نگاه مي‌کنند و سخن او را لوح محفوظ تلقي مي‌کنند، بنابراين اگر معلم بااخلاق، دين‌دار و عالم باشد، بسياري از مشکلات جامعه حل مي‌شود.

نظرات بینندگان
یک کارشناس تعلیم و تربیت و فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۰
با احترام به حضرت ایت الله سبحانی. ولی به عرض ایشان و مردم عزیز میرساند متاسفانه همانطور که حضرت ایت الله فرمودند هر وزیری بنا بر سلیقه شخصی خود این نظان اموزشی را دچار تغییر میکند و اسمش را تحول میگذارد. میدانید تحلیل حاج بابایی برای ایجاد کلاس ششم چیست؟ ایشان گفته : چون من زمانی که مدرسه میرفتم کلاس ششم بود و خیلی خوب بود و من لذت بردم به نظرم این کلاس را ایجاد کنیم !!!!!!!!!!!!! مدیران کل ایشان هم که همیشه فقط ایشان را تایید میکنند کف زدند. واقعا چند درصد کارشناسان تربیت و معلمان عزیز با این طرح اقای وزیر موافقند؟ حضرت ایت الله سبحانی درست فرمودند . هر وزیر خواب میبینه یا دلش بخواد کاری میکنه بدون اینکه به عواقبش بیندیشه یا مشورت کنه و اما بچه های ما مخوش ازمایشگاهی اقایان شده اند. خدا به خیر کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تنها چیزی که در این وزیر یافت میشود موافقت با تعطیلات است وسلام
سلمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تمام پنج شنبه های فرزندم با بیکاری الکی در خانه به هدر رفت. ان دنیا یقیه وزیر را میگیرم
سوسن اصلاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
تعطیلات برای این بود که اموزش و پرورش پول برق و اب و گاز را نداشت بده
په نه په
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۴
۰
په نه په برنامه جامع و مدونی را طراحی و مینویسن ؟ که هر کی بعد از ایشان آمد کاررا دنبال کند .
دانش اموزان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
ما به وزیر خوب و محبوب اقای حاج بابایی به عنوان رییس جمهور رای میدیم. البته به شرطی که مدرس ها شنبه و یک شنبه هم تعطیل بشه