۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹

تصاوير ديدني از چشمان هوشيار جانوران

يك عكاس آمريكايي در طرحي ابتكاري به ثبت تصاويري از زيبايي‌هاي چشمان حيوانات از ببر گرفته تا قورباغه درختي و طوطي‌ماهي پرداخته است.
کد خبر : ۴۶۳۸۲

به گزارش صراط به نقل از ایسنا يوئيل ساتور، عكاس اهل نبراسكا با استفاده از يك دوربين نيكون دي-3 و لنزهاي 60 و 105 ميليمتري ماكرو، چشمان حيوانات را در باغ ‌وحش‌ها و آكواريومهاي سراسر جهان به تصوير كشيده است.

شايد از جالب توجه‌ترين تصاوير اين مجموعه بتوان به تصوير چشم آفتاب‌پرست نقاب‌دار اشاره كرد كه پلاكهاي بالا و پائين آن به هم متصل هستند. اين جانوران از طريق مردمكي به اندازه سر سوزن مي‌بينند كه از قابليت چرخش 360 درجه بر خوردار است.

 
 

اين آفتاب پرست مي‌تواند هر چشم را به طور جداگانه متمركز كرده و به طور همزمان به دو جسم متفاوت نگاه كند اما در صورت احساس وجود شكار، هر دو چشم به يك سو برگشته و حشره قادر به مشاهده حشرات تا فاصله 10 متر است.

 
 

مار درختي سبز پيتون مانند تمام مارها از يك شكاف هميشه هوشيار در چشمش برخوردار است. چشم‌هاي مار پيتون به جاي پلك با فلس‌هاي شفاف پوشيده شده، از اين رو تقريبا هميشه باز است. اين حيوان در زمان خواب سر خود را در ميان بدنش پنهان مي‌كند.

 
 

 طوطي ماكائو نظامي

 
 
 ايگواناي آبي جزيره گراند کيمن