۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶

مخالفت امارات با اتهامات غرب علیه ایران

نایب‌رئیس و رئیس شورای وزیران امارات با رد اتهامات غرب به ایران درباره ساخت سلاح هسته‌ای تاکید کرد که «ایران کشور همسایه و مسلمان ماست و معتقد نیستیم که ایران به دنبال ساخت سلاح است».
کد خبر : ۴۶۴۰۰
به گزارش صراط به نقل از فارس، شیخ محمد بن راشد نایب رئیس امارات و رئیس شورای وزیران این کشور و حاکم امارت دبی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اتهامات کشورهای غربی علیه ایران مبنی بر تلاش ایران برای نظامی کردن برنامه هسته‌ای خود کاملا مخالفت کرد.

حاکم دبی: ایران به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست

بر خلاف دنباله‌روی شیوخ و اغلب سران عرب از سیاست ایران‌هراسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دولت‌های اروپایی مبنی بر تهدید نشان دادن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، شیخ محمد بن راشد نایب رئیس دولت امارات متحده عربی هرگونه اتهام به ایران مبنی بر تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای را رد کرد و گفت: من فکر نمی‌کنم که ایران به دنبال ساخت سلاح باشد.

حاکم دبی افزود: ایران کشور همسایه ماست... آنان مسلمانند و هزاران سال است که ما در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم و فکر نمی‌کنم که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای باشد.

در حالی که غرب برای ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای هیچ مدرکی ارائه نکرده است و گزارش‌های دوره‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است، تهران نیز تاکید کرده است که به دنبال چنین چیزی نیست و ساخت سلاح را بر خلاف اعتقادات خود می‌داند.

محمد بن راشد در عین حال اعلام کرد: [در صورت ساخت سلاح] ایران با این سلاح چه می‌تواند بکند؟... مثلا اسرائیل را خواهد زد؟ چه تعداد فلسطینی خواهند مرد؟... آیا فکر می‌کنید که اگر ایران حمله کرد، خود در امان است؟

حاکم دبی: وضع سوریه پیچیده است

محمد بن راشد درخصوص سوریه اعلام کرد که وضع این کشور «پیچیده‌تر از مصر و لیبی است. این امر به دلیل کشورهای همسایه آن مانند عراق و سوریه است».

حاکم دبی: کشورهای خلیج [فارس] از انقلاب در امانند

سی ان ان اعلام کرد که محمد بن راشد درخصوص سقوط دولت‌های بیشتر عربی در پی «بهار عربی» اعلام کرد: فکر می‌کنم این اتفاق هر صد سال یک‌بار می‌افتد و باید محتاط باشیم. ممکن است این اتفاق در هر جایی بیفتد ولی به نظر من کشورهای خلیج [فارس] در زمان کنونی [از انقلاب‌های عربی] درامانند.

حاکم دبی: بعید است انتخابات مصر سبب شکل‌گیری نظامی شبیه ایران شود
 
در حالی که نتایج انتخابات در کشورهای تونس و مصر نشان داد که مردم منطقه خواستار اسلام و برقراری نظام‌هایی مانند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، شیخ محمد بن راشد درباره پیشگامی گروه‌ها و جریان‌های دینی در انتخابات پارلمانی مصر اعلام کرد که بعید می‌داند نظامی شبیه ایران در مصر شکل بگیرد.

وی در این خصوص به طور ضمنی اذعان کرد که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر بر خلاف مردم خواستار روی کار آمدن جریان‌های اسلامگرا نیست و  افزود: مصر ارتشی قدرتمند دارد که مراقب اوضاع هست و می‌تواند زمام امور را در وقت مناسب به دست بگیرد.

خاندان حاکم بر امارات 200 سال است که حکومت می‌کنند

سی‌ان‌ان در ادامه اعلام کرد: درباره عملکرد دولت امارات از محمد بن راشد، سوال شد که با توجه به نبود دموکراسی در امارات، این کشور تاکنون خیلی از اموری را که برخی کشورهای انجام نداده‌اند انجام داده است و شیخ محمد بن راشد گفت «همانطور که می‌دانید ما مجوعه‌ای از قبایل هستیم. باید به مردم خدمت کنیم و نیاز آموزش و دانشگاه و بیمارستان و منزل مسکونی را تامین کنیم. اینجا مالیاتی وجود ندارد و دولت به مردم کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که خاندان حاکم بر دبی، قدرت را در امارت‌های خلیج [فارس] نزدیک به ۲۰۰ سال است در اختیار دارد و اینکه ارزیابی وی از آینده چیست گفت: تا زمانیکه این تمایل مردم باشد، قبیله ما در خدمت این کشور باقی خواهد ماند.
نظرات بینندگان
مريد آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
اينا لابد دمشان جايي گير كرده است وگرنه اينا براي ما از آمريكا هم خطرناكترند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
په نه په دنبال ساخت سیگارت و چاقو ضامن دار هستیم وکاری هم به ساخت مسکن مهر نداریم ؟