۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
شاهكار نيروهاي نظامي كشور در صدر اخبار رسانه ها

پيام تصوير "شهيد مقدم" در حاشيه نمايش هواپيماي غنيمتي چه بود؟

شهيد حسن تهراني مقدم كه پيش از شهادت در زمره سرداران بي نام و نشان عرصه دفاع از تماميت ارضي و جهاد علمي در زمينه خودكفايي دفاعي كشور بشمار مي رفت، بعد از شهادت به افكارعمومي معرفي و نقش بي بديل وي در پيشرفت پروژه هاي دفاعي در منظر مردم قرار گرفت.
کد خبر : ۴۶۴۳۲

در حاليكه موفقيت نيروهاي نظامي كشورمان در به غنيمت گرفتن يك فروند هواپيماي فوق مدرن جاسوسي آمريكا همچنان در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد، استفاده از تصوير شهيد حسن تهراني مقدم در حاشيه رونمايي از اين هواپيماي غنيمتي،برخي گمانه ها در خصوص نقش اين شهيد والامقام در زمينه سازي اين موفقيت بزرگ را تقويت مي كند.

به گزارش سرويس سياسي صراط ، شهيد حسن تهراني مقدم كه پيش از شهادت در زمره سرداران بي نام و نشان عرصه دفاع از تماميت ارضي و جهاد علمي در زمينه خودكفايي دفاعي كشور بشمار مي رفت، بعد از شهادت به افكارعمومي معرفي و نقش بي بديل وي در پيشرفت پروژه هاي دفاعي در منظر مردم قرار گرفت.

در همين زمينه سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني بعد از شهادت تهراني مقدم گفت: درآخرین جلسه ای که با ایشان داشتیم، شهید ‌مقدم آخرین فناوری و تکنولوژی را که به نتیجه رسانده بود با خوشحالی اعلام کرد و گفت که تمامی مراحل این فناوری انجام شده و آماده تست‌ نهایی است.

از اين رو با توجه به سخنان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از سويي و استفاده از تصوير اين شهيد والامقام در حاشيه نمايش اين هواپيماي فوق مدرن غنيمتي آمريكا، اين سوال در برخي محافل خبري مطرح است كه آيا شكار هواپيماي جاسوسي آمريكايي با "تست نهايي" فناوري مورد اشاره سردار جعفري مرتبط است يا خير؟

گفتني است اهميت هواپيماي به غنيمت گرفته شده كه جز تجهيزات سري ارتش آمريكا بشمار مي رود به حدي است كه روزنامه وال استريت ژورنال در خبري از سه سناريوي مقامات آمريكايي براي اعزام كماندو يا پرواز جنگنده بر فراز محل نشاندن هواپيما در داخل خاك ايران براي خارج كردن يا انهدام اين هواپيما خبر داده بود كه البته به نوشته اين روزنامه و به اعتراف مقامات آمريكايي، ترس آمريكايي ها از درگيري احتمالي با نيروهاي نظامي ايران اجراي هر سه سناريو را منتفي كرد.

نظرات بینندگان
په نه په
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۳۷
۲
په نه په عکس شما را در کنار کار بزرگ مردان بزرگ را بزنند ؟ ایشان پیشکسوت کارهای بزرگ هوا وفضا بودند ،که این مهم نیز یکی ازدستاوردهای شهید بزگوار بود .
ممل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کجایی k-1 بیا یه چیزی از خودت در کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۲۴
۳
ایوالله
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۳۱
۳
شادی رو شهدا غدیر به خصوص روح شهید مقدم صلوات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۱۶
۸
جای امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی ؛ فرمانده قرار گاه خاتم الانبیا ارتش در این مصاحبه خالی بود. همه می دانیم که پدافند هوایی سپاه و ارتش زیر مجموعه قرار گاه خاتم الانبیا به فرماندهی ارتش هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هر دو ایرانی هستند فنگ تفرقه نیاندازید لطفن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۱۸
۳
ما شاء الله حزب الله
رضا تبریزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۱۵
۳
ما میتوانیم ... اگر سپاه نبود کشور هم نبود ... درود بر پاسداران امام خامنه ای رحمت خدا امام خمینی بزرگ دنیا
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۱۱
۰
پیام این است:
" ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنه!!!!!!!!"
شادمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۴
۱
براستی آیا اگر این قول قندهار وارد کشورهایی چون پاکستان،عربستان،و بقیه کشورهای عربی (که تحقیقا وارد آنان میشود)که فکرشو اصلا نکنین؛ وارد کشوری چون روسیه،چین،زاپن و یا کریای جنوبی میشد در چنگ آنان جا خوش میکرد.
تحقیقا: ابدا.
این یک معجزه برای ما همانگونه که اتفاق قبلی صحرای طبس که منتظر سومیش هستیم و جنگ و در یک کلام انقلاب ما معجزه ی تاریخ که میرود تا اگر علم در ستاره ی ثریا باشد به زیر بکشد.
گوشها بشنوید و چشمها ببینید که فن آوری این هواپیما و تحت کنترل درآوردن آن در دست ایران و امریکا است و بس.
نزاع نزاع با شیطان است و در مقابل خداست که پیروز است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما هم که نماینده خدا روی زمین هستیم پس خیالمون راحت اگر اتفاقی بیفته چون ما اخرین سنگر خدا روی زمین هستیم ارتش ابابیل میفرسته برای دشمنانمون !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ناشناس عزیز آیا شن های طبس مأموران خدا نبودند.
سید محمود احمد نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۴
۱
ما میتوانیم ... اگر سپاه نبود کشور هم نبود ... درود بر پاسداران امام خامنه ای رحمت خدا امام خمینی بزرگ دنیا
عباس خسروانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
به بهانه توقیف هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیرو های مسلح کشورمان
نمایشی دیگر از اقتدار ایران اسلامی
عباس خسروانی

نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی 13 آذرماه اعلام کردند که موفق شده اند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند. خبر سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا و غنیمت‌گرفتن آن توسط نیرو‌های مسلح ایران در شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.این هواپیما که قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را داشت پس از ورود به فضای شرق کشور، در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد. اصلی‌ترین اتفاقی که رخ داده است این است که آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند یک هواپیمای فوق مدرن که تنها در اختیار سازمان سیا قرار داشت و حتی پنتاگون به آن دسترسی نداشت و ارتش آمریکا از ماموریت‌های آن بی‌خبر است، به صورت کاملاً سالم در اختیار ایران قرار گرفته است.این رویداد سند بزرگی دال بر قدرت اطلاعاتی و الکترونیکی نیروهای مسلح ما است.نقض حریم هوائی کشورمان توسط ورود این هواپیمای جاسوسی را می توان در راستای اقدامات تحریک آمیز و مخفیانه آمریکا علیه ایران تحلیل کرد.این اقدام دولت آمریکا نقض تمام قوانین و مقررات شناخته شده بین المللی و اقدام علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است و طبعاً همه مسئولیت آن بر عهده دولت آمریکاست نقض آشکار حقوق بین الملل نشان دهنده ورود دشمنان جمهوری اسلامی در عرصه جدید برای فشار بر ایران است و باید از مجاری بین المللی و دیپلماتیک این موضوع پیگیری شود.حادثه عبور هواپیمای جاسوسی آمریکا از مرز ایران و ورود به آسمان کشورمان نشان می دهد آمریکا برعکس ادعاهایی که مطرح می کند خود را پایبند قواعد بین المللی نمی داند و به راحتی به حریم هوایی کشور دیگر وارد می شود و حقوق بین الملل را نقض می کند. براساس قواعد و حقوق بین المللی این یک تخلف آشکار است و متاسفانه نه فقط درمورد ایران بلکه درمورد دیگر کشورها هم رخ داده و شاید مبنای آن تصور غلطی است که در دولتمردان آمریکا وجود دارد و آن این است که گمان می کنند امنیت ایالات متحده آمریکا برابر با امنیت جهانی است و نگاه تک بعدی به امنیت بین المللی دارند. در اختیار گرفتن پیشرفته‌ترین پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح کشورمان یک سند قطعی و محکم دال بر خوی تجاوزگری آمریکا است.تلاش های وزارت خارجه برای پاسخ گرفتن از آمریکا به دلیل تجاوز به خاک ایران باید ادامه داشته باشد و از طرف دیگر نهادهای بین المللی مدعی باید نسبت به این تجاوزگری آمریکا وارد عمل شوند و موضوع را پیگیری کنند.آمریکا تصور می کند چون به فناوری پیشرفته رسیده است می تواند از طریق هواپیمای رادار گریز، جاسوسی خود را در کشورها مخصوصا کشورهای منطقه ادامه دهداما غافل از این بودند که توانمندی نیروهای نظامی ما در سطح بالایی است و ما در عمل نشان دادیم قدرتمان از آمریکا بیشتر است.در اختیار گرفتن این هواپیمای جاسوسی توسط نیروهای مسلح ، موجب اطمینان به توانمندی های نظامی کشور در بین مردم و همچنین کشورهای منطقه شد. برخی کشورهای منطقه همه اتکایشان برای تداوم قدرت به نیروهای فرامنطقه ای است در حالی که این قدرتها چالش های خاص خود را دارند که نباید از آن غفلت کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۰
۴
۰
اگر ما کمتر به فکر شهدا وامام شهدا هستیم ولی آنها خیلی جوانمردند معلومه ما را دعا می کنند که این توفیقات شامل حال ما میشه
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
این سعید پیداش نیست!! سعید کانادایی رو میگم. آقا سعید حتما باز هم میخوای بگی: من میدونم که که این هواپیما رو شما نگرفتین.من میدونم.من میدونم.گالیور
احمد علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
خداوند به شما جزای خیر دهد واقعا دل امت و امام خامنه ای را شاد کردید تبارک الله
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
نه بابا خدا وکیلی رو به این آمریکایی ها بدی میگن با فن آوری سایبری نگرفتید با تور انداختیدیدش تو دام بلخره اینم ینوع پرندس دیگه