۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱

اعمال نفوذ یک نماینده در تخلفات شستا

عضو هیئت مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: پرونده اعمال نفوذ یکی از نمایندگان مجلس در تخلفات شستا را به مجلس ارائه دادیم و دادگاه نیز در حال پیگیری است.
کد خبر : ۴۶۴۳۶

فارس:  یوسف‌پور  درباره تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بر اساس اصل 76 قانون اساسی هر نماینده مجلس می‌تواند تحقیق و تفحص در امور کشور را انجام دهد.

وی درباره مراحل طرح تحقیق و تفحص توسط نمایندگان مجلس گفت: تقاضای تحقیق و تفحص پس از ارسال به دفتر رئیس مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود و آن کمیسیون پس از رای‌گیری هیئتی را به عنوان هیئت تحقیق و تفحص متشکل از نمایندگان متقاضی و داوطلب تشکیل می‌دهد و پس از تصویب در صحن علنی مجلس اعضای هیئت تحقیق و تفحص با حکم رئیس مجلس به دستگاه‌های مربوطه می‌رود.

استقبال از طرح تحقیق و تفحص

عضو هیئت مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیان داشت: مدت‌ها بود برخی نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی تحقیق می کردند که قصد تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و مجموعه‌های آن را دارند که با استقبال مواجه شدند.

یوسف‌پور یادآور شد: پس از تصویب تحقیق و تفحص از مجموعه سازمان تامین اجتماعی در زمان وزیر سابق وزارت رفاه و تامین اجتماعی جلسه‌ای با اکثر نمایندگان کمیسیون مربوطه برگزار شد و به مدت 9 ماه اعضای 5 نفره‌ای هیئت تحقیق و تفحص از شستا در طبقه چهارم شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مستقر شدند.

مهلت دوباره برای ادامه تحقیق و تفحص

وی افزود: بر اساس قانون مدت اولیه برای تحقیق و تفحص 6 ماه است، وقتی این مدت به پایان رسید، سه ماه دیگر از هیئت رئیسه مجلس تقاضای تمدید کردند و در این مدت هر گونه اطلاع و خدماتی که خواستند در اختیارشان قرار داده شد.


یوسف‌پور درباره زمان اعلام نتیجه تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: نتیجه این تحقیق و تفحص باید پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی در صحن علنی مجلس نیز قرائت شد و تا زمانی که این مراحل طی نشود، افراد حق ندارند اسناد و مدارکی را منتشر و یا مصاحبه‌ای در این خصوص انجام دهند.

مصاحبه نمایندگان درباره شستا در حال حاضر تخلف است

وی اظهار داشت: متاسفانه مصاحبه‌هایی توسط فرد متخلف در این خصوص شد که این خود یک تخلف است و باید هیئت رئیسه با شخص خاطی برخورد کند.


عضو هیئت مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یادآور شد: این شرکت طی یک شکایت از فرد خاطی محاکم دادگستری کارکنان دولت و کمیسیون اصل نود، از هیئت رئیسه مجلس نیز تقاضا دارد با آن نماینده خاطی برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای تحقیق و تفحص هر چقدر مدرک داشته‌اند نشان دادند،‌گفت: وقتی عنوان می‌شود هزار میلیارد تومان در مجموعه سازمان تامین اجتماعی تخلف شده است، مدارک 50 میلیارد تومان آن را نشان دهند.

اعمال نفوذ یکی از نمایندگان مجلس در تخلفات شستا

یوسف‌پور با اشاره به اینکه اگر تخلف در شستا صورت گرفته باشد، هیئت مدیره آن را به دادگاه ارسال کرده‌اند، گفت: یکی از تخلفات صورت گرفته در شستا اعمال نفوذ یکی از نمایندگان مجلس بوده است.

عضو هیئت مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیان داشت: پرونده اعمال نفوذ این نماینده که خلاف هم بوده است، را به مجلس ارائه دادیم و دادگاه نیز در حال پیگیری است.

وی در باره نحوه اعمال نفوذ این نماینده در شستا بیان داشت: یکی از نمایندگان مجلس برای مشارکت با یک شرکتی که در زیرمجموعه شستا نبوده است را، مبالغی به عنوان مشارکت با شرکت‌ها در نظر می‌گرفتند که قاعدتا باید برای این مبالغ وثیقه‌های معتبر از آن شرکت دریافت می‌کردند.

یوسف‌پور ادامه داد: هنگامی که این شرکت‌ها را تحویل شستا دادم متوجه شدیم یک سری تخلفات برای اخذ وثیقه انجام شده و آنها معتبر نبوده است. که پرونده این تخلفات به دادگاه ارسال کردیم و تاکنون مقداری از این مبالغ برگشت داده شده است.

وی یادآور شد: این مشارکت‌ها با شرکت‌ها به این شکل بوده که برخی افراد اعمال نفوذ می‌کردند که به آن شرکت وام بدهند یا وثیقه‌هایی که دریافت کردند، زیر سقف مشارکت بوده است.


مصاحبه‌ متخلف فرار به جلوست

عضو هیئت مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یادآور شد: صحبت‌هایی که از سوی نماینده مجلس درباره تخلفات شستا می‌شود، فرار به جلو است.

یوسف‌پور با تاکید بر اینکه مدارک 50 میلیارد از تخلفات هزار میلیارد تومانی شستا را نشان دهد، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مربوط به 32 میلیون نفر سهامدار است، اگر تخلفی صورت گرفته و هیئت مدیره این شرکت سهل‌انگاری کرده و برخورد نکرده است، باید جوابگو باشد. ولی اگر این تخلفات را به دادگاه ارسال کرده و کسانی که دخیل بودند و اعمال نفوذ کردند را به مجلس معرفی کرده است، باید پیگیری کند.

نظرات بینندگان
په نه په
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
په نه په دزدی و اختلاس نیست پس چیه ؟ چرا سازمان بازرسی کل در سایر موارد شرکت ها و سازمانهای دیگر را بررسی نمیکند ؟ احتمالا پروسه اختلاس ها باید سه سال بگذره و بعد پیگیری کنند .
حسین یاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
با سلام
آقای یوسف پور من یک سوال دارم ؟
چه طور شما هنوز گزارش تحقیق و تفحص مجلس را نشنیده اید بعد آنوت می گید تخلفی نشده است ! ؟
شما صبر کنید ببنیم مجلس چه می گویند در باره این نحقیق و تفحص و تخلفات ؟
وضعیت شستا افتظاح ، واقعا متاسفم