۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸

پیشنهاد اوجالان برای کمک به بشار اسد

کد خبر : ۴۶۴۴۰

رهبر زندانی حزب کارگران کردستان به رییس جمهور سوریه پیشنهاد کرده که حاضر است برای کمک به دولت دمشق برای مقابله با بحران این کشور نیروهای (پ.ک.ک) را روانه این کشور کند.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی «العربیه»، سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه( میت) اعلام کرده که در روزهای اخیر نامه ای از عبدالله اوجالان به دست آورده که در آن از اعلام آمادگی وی برای اعزام هزار نیروی مسلح حزبش جهت کمک به دولت بشار اسد خبر می دهد.

 در این رابطه «مراد قریلان» از مقامات بلندپایه پ.ک.ک بر این موضوع صحه گذاشته که عبدالله اوجالان چندین بار نامه های مختلف به سران دولت سوریه و ترکیه ارسال کرده اما  همگی آنها در راستای حل مسئله کرد در این کشورها بوده است.

از سوی دیگر «فرمان عمر» یکی از مقامات پ.ک.ک در مصاحبه ی اختصاصی با کردپرس، هدف از انتشار چنین اخباری را تلاش دولت ترکیه برای در دست داشتن بهانه ای جهت حمله نظامی در آینده ای نزدیک به سوریه توصیف کرد.

گفتنی است دولت آنکارا ادعا کرد طی ماههای گذشته عبدالله اوجالان طی نامه ای به بشار اسد اعلام کرده بود که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نباید در این مقطع زمانی سوریه را تنها بگذارد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
شما هم اراجیف اردوغانو تکرار کنین. مگه این زندون نیست