۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵

یک‌ کشته، نتیجه‌ درگیری‌ کودکانه 2دانشجو

کد خبر : ۴۶۴۴۳

درگیری کودکانه دو دانشجو که در اتوبوس دانشگاه کلید خورد در ترمینال خزانه بقتل منتهی شد.
 به گزارش خبرنگار حوادث فارس، در دوازدهمین روز از آذر سال جاری گزارش یک فقره درگیری منجر به قتل در ترمینال جنوب تهران با دستور شهریاری بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی تهران جهت رسیدگی تخصصی به کارآگاهان مبارزه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

در این گزارش قتل اعلام شده بود: جوان 18 ساله‌ای به نام علی حوتی عصر شنبه 9 آذر در یک درگیری گروهی با چاقو زخمی شده و لحظاتی بعد پس از انتقال به بیمارستان بهارلو به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه دریافتند که ساعتی قبل از درگیری گروهی در ترمینال جنوب متشکل از یاشار 19 ساله که دانشجوی مهندسی برق قدرت دانشگاه ایوانکی است داخل اتوبوس سرویس دانشگاه و در مسیر برگشت به سمت تهران با یک دانشجو درگیری لفظی داشته و در ادامه در محل پیاده شدن از اتوبوس در ترمینال خزانه برای یکدیگر خط و نشان کشیده‌اند.
 
در این میان ابتدا یاشار از طریق تلفن همراه با یکی از دوستانش به نام  میلاد 17 ساله تماس گرفت و به دوستش گفت می‌خواهد روی کسی را کم کند لذا از وی خواست با تعدادی از دوستان مشترک‌شان به ترمینال جنوب بیاید.

از طرفی فرد دیگر این درگیری با تلفن همراه با یکی از دوستانش تماس گرفته و مشابه یاشار از دوستش خواست تا برای رو کم کنی به ترمینال جنوب بیاید و چیزی هم با خودش بیاورد.

بعد از حدود 5/1 ساعت حرکت از دانشگاه ایوانکی تا لحظه پیاده شدن در ترمینال خزانه تهران و در زمان پیاده شدن از طرف یاشار سه نفر به اسامی میلاد، علی حوتی 18 ساله و صادق20 ساله و از طرف نفر دیگر دعوا نیز یک نفر در محل پیاده شدن دانشجویان حاضر شد.

یاشار با سه نفر از دوستانش از یک طرف و دانشجوی دیگر به همراه دوستش از سوی دیگر بعد از کمی درگیری لفظی اولیه کار را به درگیری فیزیکی کشاندند.
 
در لحظه‌ای که دانشجوی ناشناس با تهدید چاقو یقه یاشار را گرفت و او را به سینه دیوار کوبید و وی را تهدید می‌کرد دو نفر از دوستان یاشار با نفر دیگر درگیر شدند و با دیدن صحنه درگیری یاشار به کمکش آمدند و با پشت پا زدن او را به زمین انداختند و شروع کردند به کتک زدن وی؛ در این لحظه این دانشجوی ناشناس برای این که از دست آنها خودش را برهاند چاقو را به اطراف چرخاند. با فریاد دو نفر از دوستان یاشار مشخص شد که چاقو به آنها اصابت کرده. پس از فریادهای مجروحین ضاربین از صحنه درگیری متواری شدند.

یاشار و دوستانش که متوجه شدند دانشجوی ناشناس چاقو به دست گرفته و از دور به سمت آنها آجر و سنگ پرتاب می‌کند محل درگیری را ترک کردند.

بعد از این درگیری یاشار به محض مشاهده وضع میلاد و علی که با چاقو مجروح شده بودند با کمک دو نفر دیگر از دوستانش آنها را به بیمارستان بهارلو رساندند.

علی حوتی که با دو ضربه چاقو که یکی از آنها به قلب وی اصابت کرده بود جانش را از دست داد. وی قبل از رسیدن به بیمارستان به خاطر خونریزی زیاد به قتل رسیده بود.
 
در بررسی‌های انجام شده از سوی کارآگاهان اداره یکم مشخص شد دانشجوی ناشناس به نام سعید 23 ساله که در مقطع کاردانی به کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه ایوانکی مشغول به تحصیل است یکی از افراد این درگیری است.
 
کارآگاهان در اقدام بعدی خود با شناسایی منزل پدر متهم برای دستگیری وی به آدرس دریافتی مراجعه می‌کنند که متهم با آگاهی از قتل علی خود را به بازپرسی شعبه یکم دادسرای جنایی معرفی و تسلیم کرد.

این متهم بلافاصله به کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی منتقل و تحقیقات از وی آغاز شد.
 
سعید در اعترافات خود اظهار داشت: ساعت 30/17 شنبه پس از تعطیلی کلاس برای مراجعت به خانه به اتفاق چند نفر از همکلاسی‌ها به سمت سرویس اتوبوس دانشگاه رفتیم. هنوز ثانیه‌هایی از نشستن روی صندلی نگذشته بود که فرد پشت سر من با زانویش به صندلی من فشار می‌داد. من از جایم بلند شدم و به سمت او برگشتم و فقط نگاهی به او کردم و دوباره سرجایم نشستم.

این فرد به دوستان خود گفت: آقا چی گفت؟ و شروع کرد به صورت بلند بلند صحبت کردن ... لحظاتی بعد که دیدم این فرد به خاطر عصبانی کردن من بلند بلند صحبت می‌کند، دوباره از جایم بلند شدم و به او گفتم ساکت می‌شی یا ساکتت کنم؟ من هرچی به او می گفتم او در جواب الفاظ رکیک به کار برد تا بیشتر عصبانی‌ام کند.

راننده که پشت فرمان و منتظر سایر دانشجوها بود و اعتراضات من و سر و صدای او را دید از جایش بلند شد و به طرف ما آمد و به هر دو نفرمان گفت: بچه‌ها از صبح تا حالا سرویس داشتم هم خسته‌ام و هم سرم به شدت درد می‌کند شما را به خدا دردسر و درگیری درست نکنید.
 
وی ادامه داد: اتوبوس که حرکت کرد جوان دانشجو با تلفن همراهش با یکی از دوستانش صحبت کرد و بلند بلند می‌گفت تا مخاطب تلفن وی دوستان دیگرشان را باخودش به محل پیاده شدن بیاورد تا روی یک نفر را کم کنند.
 
حقیقتش من ترسیده بودم و چون تلفن همراه نداشتم با تلفن همراه یکی از همکلاسی‌هایم با دوستم مرتضی تماس گرفتم و به او گفتم یکی دو نفر از بچه‌ها را بردارد و با خودش به ترمینال جنوب و محل پیاده شدن ما بیایند.
 
در طول مسیر ما سه چهار بار با هم درگیر شدیم من که شنیدم او با دوستانش تماس گرفته از ترس خودم هم با مرتضی تماس گرفتم. در مقابل ترمینال مرتضی به تنهایی آمده بود اما با خودش یک کارد آورد.

بیشتر همکلاسی‌های ما به محض پیاده شدن توقف نکرده و رفتند. در درگیری آنها چهار نفر بودند و ما دو نفر. من یاشار را به دیوار چسباندم و چاقو را نیز در آوردم. اصلا قصد ضربه‌زدن با چاقو به وی را نداشتم.
 
دو نفر از پشت سر به من پشت پا زدند و من به زمین افتادم. همان دو نفر با لگد به جانم افتادند. نفهمیدم که چطور شد یک دفعه همان دو نفر فرار کردند و من که از جایم بلند شدم دیدم کارد در دست من خونی شده است.
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس در تأیید این خبر گفت: در این درگیری یک نفر به قتل رسیده و نفر دوم زخمی شد که تحقیقات بیشتر در مورد جزئیات بیشتر از متهمان دستگیر شده ادامه دارد.

نظرات بینندگان
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
كسي به فكر پيشگيري نيست شما هم به عنوان رسانه خبرش مي زنيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
۱
۱
پس آخر و عاقبت درس و تحصیل علم نفهمی و چاقوکشیست؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
شماها تو سایتتون یه چیز نوشتین روزنامه ایرانم یه چیز دیگه
حرف کیو میتونیم باورکنیم؟؟؟