۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲

تعطیلات یکصد هزار دلاری اوباما

برنامه گذران تعطیلات کریسمس خانواده اوباما در هاوایی، امسال با بحران اقتصادی آمریکا و طرح‌ کاهش مجدد مالیات بر درآمد همزمان شده است. تعطیلاتی که همه ساله بیش از یکصدهزار دلار از مالیات مردم آمریکا را به هدر می‌دهد.
کد خبر : ۴۶۶۵۵

به گزارش صراط به نقل از فارس باراک اوباما به کنگره اعلام کرد تا پیش از آغاز تعطیلات طرح کاهش مالیات بر‌ درآمد را تصویب کنند. خانواده اوباما هرساله کریسمس را هاوایی می‌گذرانند. تعطیلاتی که هزینه‌های هنگفت آن اعتراض مردم آمریکا را همواره در پی داشته است.

اوباما ضمن اصرار بر تصویب کاهش بیشتر مالیات بر درآمد قبل از آغاز سال نو، اعلام کرد اگر با لغو سفرش به هاوایی می تواند کمی از مشکلات و آشفتگی‌های مردم آمریکا را کاهش دهد این کار را می‌کند. اما این به این معنی نیست که خانواده او در کلمبیا می‌مانند بلکه میشل اوباما و دو دختر اوباما به تعطیلات کریسمس در هاوایی خواهند رفت حتی اگر باراک اوباما همراه آنها نرود.
 
هزینه سفرکوتاه خانواده اوباما حتی بدون خود رئیس جمهور حدود 100هزار دلار است.
 
وب سایت" سوابق کاخ سفید" گزارش داد که سفر سال گذشته میشل اوباما به تنهایی 63 هزار دلار هزینه برای مالیات دهندگان آمریکایی داشته است، این مبلغ  تنها شامل هزینه حفاظت از او بود. تنها در تابستان سال جاری، سفر 4 ساعته اوباما و همسرش به تاکستان مارتا با هواپیمای شخصی در دو جت جداگانه موجب خشم مردم شد و رسانه‌ها آن را "فاجعه" خواندند. 
 
طبق گزارشی که در اوایل امسال منتشر شد، یک منبع کاخ سفید به یک روزنامه محلی گفت همسر اوباما حدود 400هزار دلار از مالیات‌های مردم را در گردش‌های سال 2010 در اسپانیا خرج کرده است.
 
از زمانی که که اوباما به ریاست جمهوری انتخاب شد (سال 2009)، او و خانواده اش هر سال کریسمس به هاوایی سفر می‌کنند. سفرهایی که هزینه‌های آن همواره اعتراضات مردمی بسیاری را برانگیخته است.