۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴

افزايش نرخ تورم آبان

رئيس کل بانک مرکزي گفت : اميدواريم که نرخ تورم آبان ماه بيش از يک واحد ديگر بالا نرود، يعني از 19/1 درصد تورم مهرماه به 20 درصد در آبان ماه نرسد و کمتر از اين رقم باشد.
کد خبر : ۴۶۷۴۱

به گزارش صراط به نقل از  بانک مرکزی ، در حالي بانک مرکزي در اطلاعيه اي رسمي، نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به آبان ماه امسال را 19/8 درصد اعلام کرد که مرکز آمار ايران از ارائه آمار خودداري مي کند.

بانک مرکزي گزارش داد: خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران براساس سال پايه 100=1383 در آبان ماه1390 نشان مي دهد شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در آبان ماه 1390 به عدد 280/6 رسيد که نسبت به ماه قبل 1/6 درصد افزايش يافت.

در مقايسه با ماه مشابه سال قبل، شاخص مذکور22/1 درصد رشد داشته است. نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به آبان ماه1390 نسبت به دوازده ماه منتهي به آبان ماه 1389 معادل 19/8 درصد است.

محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي پيش از اين در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد پيش بيني نرخ تورم آبان ماه گفته بود: برآوردهاي بانک مرکزي نشان دهنده کاهنده بودن رشد نرخ تورم است.

رئيس کل بانک مرکزي افزوده است: اميدواريم که نرخ تورم آبان ماه بيش از يک واحد ديگر بالا نرود، يعني از 19/1 درصد تورم مهرماه به 20 درصد در آبان ماه نرسد و کمتر از اين رقم باشد.