۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱

دارایی‌های انگلیس در ایران را بلوکه کنيد

بسیج‌ دانشجویی 8 دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند: دارایی‌های انگلستان در ایران جهت جبران بخش ناچیزی از جنایت‌های وی علیه این ملت باید بلوکه شود.
کد خبر : ۴۶۸۵۳

به گزارش صراط به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تهران، علامه طباطبایی، صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، علم و صنعت و امام صادق(ع) با صدور بیانیه‌ای خواستار قطع رابطه ایران با انگلیس شدند.
 
* متن این بیانیه به شرح ذیل است:
 
بعد از این‌که دولت خبیث انگلیس موج جدیدی از خباثت‌های خود علیه این ملت را شروع کرد و با پاسخ محکم ملت ایران مواجه شد، شاهدیم برخی زمزمه‌ها از گوشه و کنار دستگاه‌های سیاسی کشور مبنی بر عدم قطع رابطه کامل با انگلیس شنیده می‌شود.
 
ما نمی‌دانیم سیاسیون ما کی می‌خواهند از خواب غفلت بیدار شوند و بر مبنای درس‌هایی که امام امت به ما دادند به استکبار بنگرند.
 
انگلیس کثیف هنگامی که ایران در منطقه قدرت گرفته و رشد آن از نظر اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سیاسی بر همگان آشکار گشته و رهبری ملت‌های آزاده منطقه و جهان را به دست گرفته، تمام توان خود را علیه این ملت بسیج کرده است و پس از انواع تحریم‌ها و فشارها، با تحریم بانک مرکزی، جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران را آغاز کرده است. این اعمال خصمانه در کنار جنایت‌های تاریخی دولت انگلستان علیه ما انگار هنوز نمی‌خواهد سیاست‌مداران ما را به خود بیاورد و جلوی بهره‌وری بیشتر آن دولت جنایت‌کار از ایران اسلامی را بگیرد.
 
اما ما دانشجویان معترض به اقدامات و سیاست‌های تاریخی دولت انگلیس به نمایندگی از مردم درد کشیده ضمن تشکر از بعضی فعالیت‌های صورت گرفته توسط دولت و مجلس در راستای کاهش روابط با انگلستان، از مسئولان به جد تقاضا داریم این روند را تا قطع کامل با روباه پیر و دادن درس عبرتی به سایر کشورهایی که فکر فتنه‌گری علیه ما را در سر می‌گذرانند، با تصویب و اجرای بندهای زیر ادامه دهند:
 
1- بازپس‌گیری ساختمان سفارت انگلیس و تمام کنسول‌گری‌های آن در کشور
 
2-تعیین حافظ منافع جمهوری اسلامی در انگلستان
 
3- اقامه دعوا علیه انگلیس در دادگاه‌های بین‌المللی به خاطر همه خسارت‌هایی که به ایران زده است
 
4- بلوکه کردن همه‌ دارایی‌های انگلستان در ایران جهت جبران بخش ناچیزی از جنایت‌های وی علیه این ملت
 
5- جلوگیری از ورود هرگونه کالای انگلیسی به بازار کشورمان، خواه به صورت مستقیم و خواه به واسطه‌ کشورهایی مثل امارات متحده عربی و به این ترتیب به دشمنان اقتصادی ایران نشان خواهیم داد که ایران بازار آسوده و همیشه در دسترس آن‌ها نخواهد بود و هر اقدام اقتصادی خصمانه‌ای پاسخ اقتصادی متقابل ایران را در پی خواهد داشت.
 
6- خودداری بانک مرکزی ایران و همه بانک‌های ایرانی – در داخل یا خارج از کشور – از پذیرش پوند انگلیس و نامعتبر اعلام کردن آن
 
7- خودداری از دادن ویزا به خبرنگاران شبکه‌ها و رسانه‌های انگلیسی همچنین این خبرنگاران در خارج از کشور نیز حق پرسش از رئیس‌جمهور و سایر مسئولان را نداشته باشند
 
8- فاقد اعتبار اعلام شدن مدرک دانشجویان ایرانی که از نیمه دوم سال 2012 نسبت به شروع تحصیل در انگلیس اقدام نمایند، در مجموعه آموزش عالی کشور
 
بار دیگر هشدار می‌دهیم که دانشجویان به هیچ‌وجه برقراری دوباره رابطه با انگلیس را بر نمی‌تابند و اجازه نمی‌دهند کشوری بعد از این همه اهانتی که به تاریخ یک ملت کرده دوباره پایش به این مرز و بوم برای استفاده‌های سیاسی باز شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
سلام
من با کلیت این پیشنهاد موافقم. مثلا حدود 4000 دانشجوی ایرانی در انگلیس درس می خوانند که حداقل سالیانه بین 4 تا 8 میلیون پوند هزینه ی تحصیل و زندگی آن ها در این جاست. کیفیت دانشگاههای این جا در مقابل هزینه آن بسیار پایین است و صرفا چون دانشگاهها به عنوان نهادهای خصوصی هستند مجبورند برای تامین بخشی از درآمدشان تبلیغات انجام دهند و رتبه ی خود را در سایت های معروف بالا نشان دهند. تنها مزیت مطلق دانشکاههای این جا نسبت به بقیه ی اروپا فقط زبان آن است. به نظر من تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس در این جا ارزش علمی برای کشور ندارد و فارغ التحسیلان دانشگاه آزاد ما در این مقاطع از این جایی ها(!) با سواد ترند (البته من در زمینه علوم و مهندسی می گویم. هنر و علوم انسانی که بعضا در تضاد با منافع ملی ماست). تنها مزیت تحصیل در این جا به غیر از زبانش، دسترسی وسیع به منابع تحقیقاتی و ارتباط راحت با صنعت است که البته برای ایرانی ها از سال 2007 در برخی رشته ها محدودیت زیادی ایجاد کرده اند. اما با در نظر گرفتن نکته ی اخیرم باید گفت فقط تحصیل در مقطع دکترای این جا ممکن است دارای مزیت علمی برای کشور باشد. در مقطع فوق لیسانس ریسرچ هم (یکساله) دانشجو به علت فرصت بسیار کم، بهره ی خاصی کمتر می تواند ببرد.
خود من به دلایل غیر تحصیلی (خانوادگی و سربازی...) تا به حال مجبور شدم حضورم را در این جا ادامه بدهم و البته از هر پوندی که در این جا خرج می کنم شرمنده ام.
بگم نگم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
بگم ... نگم ، همه اینهایی که گفتید درست ولی یه نکته اینکه این روباه مکار پیر در ایران دارایی نداره که بلوکه کنیم ! و معمولا ما در کشور های استعمارگر دارایی داریم ؟
سعید
|
Canada
|
۰۴:۵۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
بند های 4 و 5و 6 این قطعنامه در حد مزاح و لطیفه هستند.
برادران گرامی شما اول بگردید ببینید اصلاً دارایی منقول یا غیر منقولی از انگلیس بجز سفارتش هست بعد صحبت کنید.
فکر می کنید مثلاً پول انگلیس رو نامعبتر کنید از ارزش می افته آخه تو را بخدا شما داشنجو هستید. پول ارمنستان هم شما قبول نکنید از ارزش نمی افته چه برسه به بریتانیا. اگر به این حساب باشه که اول باید دلار آمریکا رو نامعتبر بکنید.
کالای انگلیسی اگر چیزی هم باشه جزء کالاهای صنعتی پیشرفته است که لابد چین و بقیه نمی تونند بسازند یا اگر بسازند کیفیتش افتضاحه. شما مثلاً دارید اونها را تحریم می کتید یا خودتون را بدتر تحریم می کتید. ای کاش جای شعار دادن اون کالاها رو تو این 33 سال می ساختید نه اینکه فقط شعار بدید.
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم