۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱

اخاذی میلیاردی برج‌سازقلابی از پزشکان

کد خبر : ۴۶۸۸۱

مرد روان‌پزشك به بهانه سرمايه‌گذاري در برج‌هاي دوبي از پزشكان كلاهبرداري ميلياردي كرد.

به گزارش  شرق، آبان سال‌جاري پرونده‌اي براي رسيدگي تخصصي و دستگيري متهم متواري به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران ارجاع شد. اين پرونده درباره كلاهبرداري روان‌پزشك جواني از يك دكتر داروساز بود. زن مالباخته وقتي به پليس آگاهي دعوت شد درباره چگونگي وقوع كلاهبرداري گفت: «از چند سال قبل متهم 45ساله را كه دكتر روانپزشكي به نام «ناصر» است، مي‌شناختم و او در ساختمان محل كارم مطب داشت و به همين دليل وقتي پيشنهاد سرمايه‌گذاري براي برج‌سازي در دوبي را مطرح كرد، به او اعتماد كردم.
 
 ناصر چند ماه قبل با اعلام اينكه يكي از بستگانش در دوبي درحال ساخت برج است و خودش هم در نظر دارد در اين پروژه پرسود شركت كند ناصر از من هم خواست مثل او در اين سرمايه‌گذاري شركت كنم. او بعد از چندين بار تبليغ در اين رابطه توانست نظر مثبت مرا جلب كند. براي اين كار در چند مرحله و با تنظيم قرارداد و اخذ رسيد و در حضور شاهدان همكار، مبلغ 450ميليون تومان به او پرداخت كردم.
 
بعد از مدتي متوجه شدم وي آدرس مطب خود را تغيير داده و تلفن‌هايش نيز خاموش است.»با تحقيقات كارآگاهان معلوم شد اين فرد شاكيان ديگري دارد كه همگي پزشك هستند و با توجه به اينكه خود وي داراي مدرك دكتري و مطب روانپزشكي است، توانسته به بهانه سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي برج‌سازي در دوبي چند نفر ديگر را نيز وسوسه كند و پس از دريافت مبالغ چند صد ميليون توماني متواري شود. شاكيان بعدي وي يك زن و يك مرد پزشك هستند كه آنان نيز به همين شيوه فريب چرب‌زباني‌هاي «ناصر» را خورده و هريك طبق مداركي كه در اختيار داشتند،چندصد‌ميليون تومان را با قرارداد و... به متهم پرداخت كرده بودند به‌گونه‌اي كه جمع مبالغ پرداختي اين سه مالباخته به بيش از يك ميليارد تومان مي‌رسيد.
 
 كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري بعد از به دست‌آوردن اين اطلاعات در جريان تحقيقات براي شناسايي مخفيگاه‌هاي احتمالي مرد شياد، نشانه‌هايي از حضور وي در شهرها و استان‌هاي مختلف به دست آوردند اما تلاش‌ها براي بازداشت وي در اين استان‌ها به نتيجه نرسيد تا اينكه اواخر ماه گذشته «ناصر» در خيابان دكتر شريعتي تهران و در محدوده پل رومي شناسايي و روز 25 آبان در عملياتي غافلگيرانه و در آپارتماني كه براي زندگي مخفيانه تهيه كرده بود، دستگير شد.
 
متهم پس از انتقال به پليس آگاهي در اعترافات خود گفت: «يكي از بستگان نزديكم در دوبي زندگي مي‌كند و با توجه به اينكه درباره سرمايه‌گذاري در برج‌هاي دوبي با هم صحبت كرده بوديم، وسوسه شدم تا هر طوري شده در آنجا سرمايه‌گذاري كنم. چون چنين مبلغي را خودم نداشتم و با توجه به اينكه دكتر هستم تصميم گرفتم از جايگاه شغلي‌ام استفاده كنم و از طريق همكارانم كه به من اعتماد داشتند پول اين سرمايه‌گذاري را به دست آورم و در فرصت مناسب از كشور فرار كنم اما به هيچ‌وجه فكر نمي‌كردم به همين راحتي دستگير شوم.
 
بنا بر گزارش شرق،  در حالي كه مرد روانپزشك در بازداشت به سر مي‌برد، سرهنگ محمدرضا ذاكر استقامتي رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران گفت: از آنجايي كه اين احتمال وجود دارد كه متهم از افراد ديگري به ويژه پزشكان كلاهبرداري كرده باشد از مالباختگان احتمالي دعوت مي‌شود براي پيگيري موضوع به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران يا شعبه پنجم بازپرسي دادسراي ناحيه شش تهران مراجعه كنند.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم