۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶

فیلم‌های سینمایی آخر هفته در تلویزیون

کد خبر : ۴۷۲۱۷

به گزارش صراط فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «سرپیکو»، «ارتباط فرانسوی 2»، «بیا می‌بخشیم»، «بلیتز» /«افسانه ماردوش ( نبرد فریدون)»، «خانواده متهم»، «امید» / «پروژه A»، «تلواسه»، «نشان آهنین»، «باران سخت»، «گورو»، «قصه‌ها و واقعیت ها» / «آیین دلبری»، «ماهی بزرگ»، «سلام ناشر محترم» / «خداوند لک لک‌ها را دوست دارد»، «در برابر آتش»، «آسمان متلاطم» / «زمان رفتن» و «پیربرنا» پنجشنبه و جمعه 24 و 25 آذرماه از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و شما پخش می‌شود.

شبکه یک
به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «سرپیکو» کارگردانی سیدنی لومت پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 22 ازشبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: یکی از افراد پلیس نیویورک فساد اداره پلیس آمریکا را برملا می‌کند و در جریان دسیسه‌ای برای کشتن او بدست گانگسترها به شدت مجروح می‌شود و پس از بهبودی از نیروی پلیس استعفا می‌دهد و به سوئیس می‌رود.
آل پاچینو و جان راند ولف به عنوان بازیگران اصلی در فیلم سینمایی «سرپیکو» محصول سال 1973 بازی کرده‌اند.

*****************************
فیلم سینمایی «ارتباط فرانسوی 2» به کارگردانی ویلیام فریدکپن پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 24 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
دراین فیلم خواهید دید: پلیس نیویورک محموله‌ای ازمواد مخدرراکه به وسیله یک اتومبیل متعلق به یک بازیگرفرانسوی واردکشورشده شناسایی می‌کند و تعدادی از عاملان آن کشته و یا دستگیر می‌شود.
جین هکمن، روی شایدر وفرنادوری در فیلم سینمایی «ارتباط فرانسوی 2» محصول سال 1971 آمریکا بازی کرده‌اند.

*****************************
فیلم تلویزیونی «بیا می‌بخشیم» جمعه 25 آذرماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: روانشناسی موفق و معتقد به نام «احمد اقبالی» به بیماری سرطان مبتلا می‌شود. احمد به دلیل ابتلا به بیماری با خدا قهرمی کند و عزیزانش را یک به یک از زندگیش حذف می‌کند. احمد که خود را از خدا طلبکار می‌داند، خود را در خانه حبس کرده و منتظر مرگ می‌نشیند.
پرویز فلاحی پور، زهره حمیدی و ملیحه نیکجومند در فیلم تلویزیونی «بیا می‌بخشیم» به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی بازی کرده‌اند.

*****************************
فیلم سینمایی «بلیتز» به کارگردانی الیوت لستر محصول سال 2011 کشور انگلستان جمعه 25 آذرماه ساعت 24 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: با کشته شدن چند پلیس در شرق لندن، گروه پلیس منطقه دست به کار می‌شود تا قاتل یا قاتلین را پیدا کند. قاتل، جوانی به نام «بری» است که در کمال بی رحمی پلیس‌ها را به قتل می‌رساند و با مهارت، ردپایی نیزازخود باقی نمی‌گذارد.

شبکه دو
انیمیشن «افسانه ماردوش (نبرد فریدون)» به کارگردانی حسین مرادی زاده از تولیدات مرکز فرهنگی هنری صبا پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 14:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان این انیمیشن آمده: فرانک، همسر آبتین، همزمان با به دار آویخته شدن همسرش به دلیل تیر انداختن به سوی ضحاک که البته تیر را شخص دیگری انداخته بود که بعداً معلوم می‌شود، پسری به دنیا می‌آورد که نام او را فریدون می‌گذارد. فرانک که از دست ضحاک که فرمان قتل عام کودکان را صادر کرده است، به کوهستان و جنگل می‌گریزد تا جان فریدون را نجات دهد. در جنگل، سواری ناشناس، به او کمک می‌کند تا از دست سربازان ضحاک فرار کند.

****************************
شبکه دو سیما برای روزجمعه 25 آذرماه ساعت 17:30 فیلم سینمایی «خانواده متهم» به کارگردانی ریویچی کیمیزوکا و تهیه کنندگی چی هیروکامیاما را برای پخش در نظر گرفته است.
در خلاصه داستان فیلم آمده: سائوری دختر 15 ساله دبیرستانی به دلیل قتلی که برادرش مرتکب شده است؛ تحت پیگیری و تعقیب خبرنگاران قرار می‌گیرد. خانواده آنها مورد توهین و تحقیر همسایگان قرار گرفته؛ شریط بسیار سختی را سپری می‌کنند. طوری که مادر خانواده دچار حمله قلبی شده و از دنیا می‌رود. پلیس برای نجات آنها از دست خبرنگاران هر کدام را به هتلی برده؛ تحت مراقبت قرار می‌دهد.
کویچی ساتو و میرای شیدا در فیلم سینمایی «خانواده متهم» محصول سال 2008 کشور ژاپن به ایفای نقش پرداختند.

****************************
فیلم تلویزیونی «امید» به کارگردانی حبيب کاوش و تهیه کنندگی فرزین مهدی پور جمعه 25 آذر ماه ساعت 23 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: یک فارغ التحصیل رشته شیمی به نام امید در تلاش است تا با امکانات محدود و مشکلات عدیده‌ای که در زندگی خود با آن مواجه است، به کشف فرمول شیمیایی کاشی دست یابد و در ادامه او تصمیم می‌گیرد، رنگ کاشی هفت رنگ قدیمی و فرمول آن را تفکیک کرده و پی به راز آن ببرد. امید برای این کار نیاز به یک سرمایه‌گذار دارد ولی به دلیل شکست‌های پی در پی او کسی حاضر به همکاری و سرمایه‌گذاری با او نیست.
علیرضا صالحی و محمدرضا یاوری به عنوان بازیگران اصلی در فیلم تلویزیونی «امید» بازی کرده‌اند.

شبکه سه
فیلم سینمایی «پروژه A» به کارگردانی جکی جان، پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 10:15 از شبکه سه سیما باز پخش می‌شود.
فیلم سینمایی «پروژه A» محصول سال 1983 در کشور هنگ کنگ ساخته شده است.

****************************
فیلم تلویزیونی «تلواسه» به کارگردانی و تهیه کنندگی داريوش ربيعي پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 19 ازشبکه سه سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم با بازی سارا خوئيني‌ها و حميد ابراهيمي آمده: پروانه و مجيد به اميد پيشرفت در كار و زندگي تصميم به مهاجرت گرفته‌اند، خانه مسكوني‌‌شان را به فروش گذاشته‌اند. مجيد خود را بازخريد كرده و در تدارك مسافرت و مهاجرت به كانادا هستند و بسيار از شرايط پيش آمده خشنود و راضي هستند. آرمين تومور مغزي دارد و مي‌بايست هرچه سريعتر عمل شود. مجيد معتقد است كه صبر كنند و بعد از مهاجرت به كانادا و برقراري بيمه اجتماعي‌‌شان اقدام به جراحي كنند، ولي پروانه بسيار نگران است كه مبادا زمان را از دست بدهند و دير شود.

****************************
پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 23:30 فیلم سینمایی «نشان آهنین» به کارگردانی سام پکینپا محصول سال 1977 کشورهای آلمان و انگلیس از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی ماکسیمیلیان اسجل و جیمز میسون آمده: در سال 1943، در جبهه روسیه، رولف اشتاینر پس از موفقیت در ماموریت به درجه گروهبانی ارتقاء می‌یابد. در همین حال کاپیتانی متکبر به نام هافمن به عنوان فرمانده جدید جوخه او منصوب می‌شود.

****************************
جمعه 25 آذرماه ساعت 10:30 فیلم سینمایی «باران سخت» به کارگردانی مایکل سالامون و تهیه کنندگی جان بریس از شبکه سه سیما باز پخش می‌شود.
مورگان فریمن، کریستین اسلاتر و رندی کواید در فیلم سینمایی «باران سخت» محصول سال 1998 کشورهای آمریکا، انگلستان، دانمارک، فرانسه و ژاپن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
****************************
فیلم سینمایی «گورو» جمعه 25 آذرماه ساعت 14:15 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
درخلاصه داستان فیلم می‌بینیم: «ورو» به امید به دست آوردن پول به ترکیه می‌رود. پس از هفت سال به هند باز می‌گردد و با پولی که به دست آورده قصد تجارت دارد، اما چون سرمایه‌اش کافی نیست با دختر یکی از همشهریانش ازدواج می‌کند و با پول جهیزیه همسرش وارد تجارت نخ می‌شود.
فیلم سینمایی «گورو» به کارگردانی مانی راتنام و با بازی میتون چاکرابورتی و آبیشک با چان محصول سال 2007 در کشور هند ساخته شده است.

****************************
فیلم تلویزیونی «قصه‌ها و واقعیت‌ها» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل جمعه 25 آذرماه ساعت 19ازشبکه سه سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم با بازی مهدی هاشمی، آتنه فقیه نصیری و امین زندگانی می‌بینیم: احمدی در پی احضار بی‌موقع رئیس اداره‌اش و در مسیر رفتن به محل کار با یک تریلی حامل آهن تصادف می‌کند و کشته می‌شود. در این میان با آدم‌هایی آشنا می‌شویم که به نوعی در این حادثه نقش داشته‌اند.

شبکه چهار
فیلم تلویزیونی «آیین دلبری» به کارگردانی و نویسندگی محسن دامادی، با بازی عنایت اله بخشی، آتنه فقیه نصیری و بهناز جعفری پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 15:30 از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

****************************
فیلم سینمایی «ماهی بزرگ» به کارگردانی تیم برتن محصول سال 2003 کشور روسیه جمعه 25 آذرماه ساعت 12:10 ازشبکه چهارسیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی ایوان مگره گور، آلبرت فینی و بیلی کروداپ خواهید دید: ویل بلوم که سال‌ها با پدر خود، ادوارد بلوم قطع رابطه کرده است، خبردار می‌شود که پدر از یک بیماری ناعلاج رنج می‌برد. ویل به زادگاه خود آلاباما بر می‌گردد و پس از ارتباط با کسانی که زمانی به پدرش نزدیک بوده‌اند با زوایای جدیدی اززندگی پدرخود آشنا می‌شود.
فیلم تلویزیونی «سلام ناشر محترم» به کارگردانی مسعود جدی و تهیه کنندگی ناهید دل آگاه جمعه 25 آذرماه ساعت 20:30 در قالب برنامه «سینما 4» ازشبکه چهارسیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم با بازی آزیتا حاجیان و مهدی هاشمی می‌بینیم: استاد طوسی 55ساله، استاد دانشکده ادبیات و نویسنده مشهوری است که به دلیل کهولت سن و درگیر شدن به کارهای روزمره دیگرتوان نوشتن مجدد و انتشار کتاب را ندارد. استاد در یک قرار خصوصی به دانشجویی پیشنهاد می‌دهد، در قبال چاپ نوشته‌های او به نام خودش، وی را هم درسهم چاپ کتاب شریک نماید.

شبکه تهران
انیمیشن «خداوند لک لک‌ها را دوست دارد» به کارگردانی سعیده ذاکری و هما شکیبی پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 13:30 در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران پخش می‌شود.
داستان این انیمیشن در یک روستا می‌گذرد که بچه‌های روستا در یک مسابقه هوا کردن بادبادک شرکت می‌کنند و شاهد بازگشت لک لک‌ها به روستا هستند.

****************************
فیلم سینمایی «در برابر آتش» به کارگردانی کلود مایکل رومی 30 دقیقه بامداد روزجمعه 25 آذرماه از شبکه تهران بازپخش می‌شود.
ریچارد بری، پاسکال البه و زابو بریت من در فیلم سینمایی «در برابر آتش» به ایفای نقش پرداختند.

****************************
فیلم سینمایی «آسمان متلاطم» به کارگردانی فرد اولن ری ساعت 13:30 روزجمعه 25 آذر ماه از شبکه تهران پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: سامانتا و توماس مسئولان بخش پژوهشی شرکت هواپیمایی دی ویرهستند. آنها در حال طراحی سیستمی هستند که هواپیما بتواند با رایانه کل هدایتش انجام گیرد. اما این طرح همچنان در مراحل ابتدایی است و تنها برای هواپیمای بدون سرنشین امتحان شده است تا اینکه ناگهان ریچارد، پسر رئیس شرکت بدون هماهنگی با سامانتا و توماس تصمیم می‌گیرد که هواپیما را با مسافران به پرواز درآورد تا هرچه زودتر از سرمایه‌گذاران هزینه توسعه این طرح را دریافت دارد.

کسپر ون دی ین، نیکول اگرت و برد دو ریف درفیلم سینمایی «آسمان متلاطم» محصول سال 2010 کشور آمریکا هنرمندی کرده‌اند.

شبکه شما
فیلم تلویزیونی «زمان رفتن» پنجشنبه 24 آذرماه ساعت 23:45 از شبکه شما پخش می‌شود.
داستان در مورد پیرمردی به نام کاحمه کریم است که وظیفه رساندن نفت به روستا را دارد. اهالی روستا او را عزیز می‌دارند. او هم با گذشتن از راهی دشوار، نفت را به مردم روستا می‌رساند. پسر کاحمه کریم (ریبوار) چند سالی است که از پدر دوری گزیده و کاحمه کریم اطلاعی از او ندارد و همیشه دل تنگ اوست.

محمد علی محمدی، مظفر رحیمی و اسماعیل ساده میری ازبازیگران اصلی فیلم تلویزیونی «زمان رفتن» به کارگردانی و تهیه کنندگی سالم صلواتی می‌باشند.

****************************
فیلم تلویزیونی «پیربرنا» با بازی رضا بابک و اردلان شجاع کاوه جمعه 25 آذرماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می‌شود.
داستان فیلم درمورد کارمند بایگانی یک بیمارستان است که در زمینه شکسته بندی اطلاعاتی کسب کرده و حال به توصیه داماد پزشکش تصمیم دارد در کنکور سراسری رشته پزشکی شرکت کند.