۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴

مخالفان اسد این‌بار به این کشور می‌روند

مخالفان خارج‌نشین دمشق پس از ماه‌ها نشست و سفر به ترکیه، پس از بروز اختلافات اخیر در آنکارا، نشست جدیدی این بار در تونس برگزار می‌کنند.
کد خبر : ۴۷۳۷۸

به گزارش صراط به نقل از فارس، شورای مخالفان سوریه موسوم به «شورای ملی سوریه» از شب گذشته و برای اولین بار نشستی در تونس تحت عنوان کنگره شورای ملی سوریه برگزار می‌کند.

این کنگره سه روزه و با حضور برهان غلیون رئیس شورای ملی سوریه و از متحدان غرب و مخالفان سرسخت بشار اسد، برگزار می‌شود که اخیرا برای جلب حمایت رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی، تصریح کرد در صورت تغییر نظام در سوریه، دمشق دیگر مناسبات قبلی خود با ایران و حزب‌الله را نخواهد داشت.

نشست مخالفان خارج‌نشین دمشق تاکنون در ترکیه و در شهر آنکارا برگزار می‌شد اما به گفته برخی منابع، با شکست طرح آمریکا برای سرنگونی بشار اسد، در ترکیه نیز اختلافاتی با مخالفان اسد بروز کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه قرار است در این کنگره 200 نفر از مخالفان دمشق گرد هم آیند و بر وحدت خود تاکید کنند. امری که تاکنون میان مخالفان حاصل نشده است.

پیش از این فرانسه که بیشترین تلاش‌های ضدسوری را در شورای امنیت دنبال می‌کند، اذعان کرده بود که اگر مخالفان دمشق به سازماندهی و اتحاد خوبی برسند، ممکن است پاریس آنان را به رسمیت بشناسد.

کنگره مذکور تا فردا ادامه دارد و قرار است بیانیه پایانی آن روز دوشنبه صادر شود.