۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲

بودجه کشش نفت 90 دلاری را ندارد

وی ادامه داد: ظرفیت های عمرانی کشور در حدی نیست که بتواند این میزان بودجه را به کار بگیرد به همین دلیل لازم است تا دولت در این خصوص توجه ویژه داشته باشد. وی ادامه داد: ظرفیت های عمرانی کشور در حدی نیست که بتواند این میزان بودجه را به کار بگیرد به همین دلیل لازم است تا دولت در این خصوص توجه ویژه داشته باشد.
کد خبر : ۴۷۳۸۸

به گزارش صراط به نقل از پانا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بودجه 91 نباید انبساطی بسته شود گفت: در صورتی که دولت بودجه انبساطی ارایه دهد نمایندگان برای آنکه در حوزه انتخابیه با مشکل مواجه نشوند آن را تایید می کنند.

جعفر قادری با اشاره به اینکه برخی شایعات حکایت از نفت 90 دلاری دارد اما هنوز خبر تایید شده ای در این حوزه وجود ندارد، اظهار داشت: بودجه دو سال گذشته به اندازه کافی انبساطی بوده و بودجه 91 کشش انبساطی بودن را ندارد.

وی ادامه داد: ظرفیت های عمرانی کشور در حدی نیست که بتواند این میزان بودجه را به کار بگیرد به همین دلیل لازم است تا دولت در این خصوص توجه ویژه داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: البته می توان بودجه را مانند سال جاری "2 سقفه" تصویب کرد که بر اساس آن در بودجه امسال 82.5 دلار سقف اول بود و اگر درآمد از آن بیشتر می شد تا 11 میلیارد دلار دولت می توانست در بخش بهداشت، نیرو و دفاع هزینه کند.

قادری یکی از ویژگی های بودجه 2 سال گذشته را غیر واقعی بودن آنها دانست و افزود: در این سالها به اندازه ای که بودجه تصویب شد فعالیت عمرانی در کشور صورت نگرفت و نمی توان علت آن را کوتاهی دولت دانست بلکه ظرفیت عمرانی کشور تا این حد نبود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بودجه امسال بازهم انبساطی بسته شود آیا نمایندگان مجلس آن را تایید می کنند یا خیر تصریح کرد: به نظر من دولت نباید این اقدام را انجام دهد ، اما در صورتی که بودجه انبساطی به مجلس فرستاده شود نمایندگان آن را با اندکی تغییرات تصویب خواهند کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس علت این تصویب بودجه انبساطی از سوی مجلس را این گونه عنوان کرد که بودجه انبساطی به معنای بودجه عمرانی بیشتر است و اگر نمایندگان با آن مخالفت کنند عده ای خواهند گفت که نمیاندگان مجلس با عملیات عمرانی در کشور مشکل دارند و در نتیجه در حوزه های انتخابیه برای نمایندگان مشکل ایجاد می شود.

برچسب ها: بودجه نفت شایعات