۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶

بازتاب جهانی اعترافات جاسوس "سیا"

اعترافات جاسوس بازداشت‌ شده سیا در شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.
کد خبر : ۴۷۶۲۰

به گزارش صراط به نقل از فارس: شب گذشته، شبکه سوم صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، مشروح اعترافات "امیر میرزایی حکمتی"، پهپاد انسانی سازمان سیا(جاسوس آمریکایی) در ایران را پخش کرد که رسانه‌های جهانی بازتابی از اعترافات این جاسوس آمریکایی را انعکاس داد.

خبرگزاری‌‌های فرانسه، آسوشیتدپرس، رویترز با پرداختن به مشروح اعترافات این جاسوس آمریکایی به نقل از شبکه ایران به هویت این جاسوس پرداختند و نوشتند که حکمتی که توسط مقامات سازمان اطلاعات ایران دستگیر شد، در آریزونای آمریکا متولد شده و سابقه یک دهه آموزش‌های فشرده اطلاعاتی را در رزومه خود دارد، و در آگوست 2001 در قسمت اطلاعات ارتش آمریکا مشغول به کار می‌شود.

شبکه‌های تلویزیونی "ای بی سی نیوز" و "سی بی اس نیوز" نیز هرکدام در خصوص این خبر عنوان کردند که ایران اعترافات جاسوس آمریکایی را پخش کرد و به جزئیات اعترافات حکمتی پرداختند و نوشتند که فردی که ایران بعنوان جاسوس آمریکا دستگیر کرده است حدود ۲۷ یا ۲۸ سال سن دارد که آموزش‌های ویژه‌ای دیده و قبل از آنکه برای مأموریت جاسوسی به ایران بیاید در پایگاههای نظامی آمریکا در عراق و افغانستان خدمت  می‌کرده است.

تمامی رسانه‌های به تسلط حکمتی به زبانهای انگلیسی و فارسی اشاره کردند و نوشتند که حکمتی با زبانهای فارسی و انگلیسی و لهجه‌ای که تقریباً آمریکایی بود، صحبت می‌کرد.

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست، نیویورک تایمز و روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نیز ضمن پرداختن به اعترافات حکمتی به بخشی از این اعترافات اشاره کردند و نوشتند که تلویزیون ایران کارتی را نمایش داد که به زبان انگلیسی حکمتی را به عنوان "پیمانکار ارتش" معرفی کرده بود و تصاویری از حکمتی را نیز با اونیفورم نظامی به همراه افسران ارتش آمریکا و همچنین لباس‌های عربی نشان داد.

واشنگتن هنوز هیچ واکنشی به این اعترافات نشان نداده است.

شبکه سی ان ان با انعکاس بازتاب این گزارش نوشت که نمی‌تواند صحت این اطلاعات را تصدیق کند و ادامه داد که مقامات وزارت خارجه آمریکا را برای ابراز نظر در خصوص این گزارش و اعترافات پیدا نکرده است.

شبکه بی بی سی ضمن اعلام این خبر به دستگیری حکمتی اشاره کرد و نوشت که زمانی که دستگیری این فرد در روز شنبه هفته جاری اعلام شد مقامات آمریکایی این خبر را یک تبلیغات خواندند.
این شبکه گزارش داد که واشنگتن هنوز هیچگونه واکنشی به این اعترافات از خود نشان نداده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز گزارش داد که ایران اعترافات مظنون به جاسوسی برای آمریکا برای نفوذ به سرویس‌های اطلاعاتی ایران را نمایش داد.

 

برچسب ها: اعترافات جاسوس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۳:۲۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
۷
۰
عجب شاهکاری بود این. تشکر!