۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳

هویت‌جدیدایرانی یک‌زمین‌خوار عرب+عکس

الخوری متهم زمین خواری هویت جدید ایرانی به نام علیرضا کامیاب و 2 گذرنامه ایرانی و اماراتی دارد.
کد خبر : ۴۷۷۵۴
خبرگزاری فارس: "الخوری" در ایران "کامیاب" شد

به گزارش صراط به نقل از فارس، الخوری که پرونده زمین خواری وی در جریان است، 2 گذرنامه با دو هویت اماراتی و ایرانی دارد و در گذشته نیز با این دو هویت و دو گذرنامه به ایران تردد داشته است.
بر اساس این گزارش، در گذرنامه ایرانی الخوری نام وی "علیرضا کامیاب" است.
به گزارش فارس، در فروردین ماه امسال پرونده بزرگ فساد مالی و زمین خواری یکی از شرکتهای اماراتی متعلق به "الخوری" اعلام شد. این شرکت عربی در سال 1381 (دولت خاتمی) قرارداد پروژه 646 واحدی را به عنوان سرمایه‌گذار خارجی با ایران منعقد کرده بود و در حالی که قرار بود این پروژه 36 ماهه تحویل شود، بیش از 9 سال به طول انجامید.
شرکت "APS" الخوری در ابتدا وامی را از بانک صادرات شعبه المکتوم دبی به مبلغ 3.3 دهم میلیارد تومان دریافت کرده که این بخشی از پول بوده و بخش دیگر آن را با پیش فروش واحد‌ها تأمین کرده است یعنی این شرکت عملاً هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری در ایران انجام نداده است.
فرماندار سابق شیراز درباره این قرارداد گفته بود: نکته مهم این است که این شرکت برای رهن بانک زمینی را که متعلق به ایران بوده همراه با زمین دیگری که آن هم متعلق به دولت ایران بوده گذاشته است و بانک صادرات می‌خواهد این زمین را برای خود مصادره کند.
بر اساس اخباری که اوایل اردیبهشت ماه اعلام شد، طبق آخرین شنیده‌ها، الخوری، با حضور در تهران با برخی از مقامات دیدار کرده و با استفاده از ارتباطات خود، تاحدودی این اطمینان خاطر را به دست آورده است که نه‌تنها نباید نگران بازگرداندن سرمایه‌ای که از ایران خارج کرده باشد بلکه می‌تواند با فراغ بال به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۱:۰۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
عجب جانوری و وای بر مسولان. اسلام قانون است و عرب و عجم نمی شناسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
این مدلش را هم نمردیم و دیدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
جلوی سال 81 در پاراگراف دوم نوشته اید دولت خاتمی یعنی چی. می خواهید یک انگ و تهمت جدید به این سید بزرگوار بزنید . طرف سرمایه گذار قانونی بود و در کشور سرمایه گذاری کرد و بعد از چند وقت وقتی دید راههای مختلفی برای دور زدن قانون وجود دارد شروع به کارهای خلاف کرد و این مساله ربطی به دولت خاتمی ندارد اگر خیلی مرد هستید بابت طرفداری و بال بال زدن برای دولتی که اختلاس سه هزار میلیاردی از پول بیت المال با کمک عواملش به وجود آمد اعتراف کنید.