۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶
طیبه صفایی در گفتگو با صراط:

دانشجو از طرف دولت مسئولیت داشت تا تکلیف دانشگاه آزاد را مشخص کند

در نشست خصوصی که قبلا با دکتر احمدی نژاد داشتیم از ایشان خواستیم تا مشکلات شان را در مورد این موضوع مهم بیان کنند
کد خبر : ۴۸۰۱۵
"صراط" -  جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در شرایطی پایان یافت که پس از دهها هشدار و اولتیماتوم شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعتراض مکرر فعالان دانشگاهی، انتظار می رفت هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد به امپراتوری ۳۰ ساله جاسبی پایان دهد نه تنها این مهم روی نداد بلکه حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب شد!

طیبه صفایی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صراط با اشاره به اینکه کامران دانشجو به عنوان وزیر دولت، مسئولیت مستقیم از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت داشتند تا تکلیف دانشگاه ازاد و ریاست اش را مشخص کنند اظهار داشت:  من نمی دانم این همه تعلل بابت چیست؟! به هر حال مردم منتظر هستند و در تماس هایی با نمایندگان خواستار این بودند که بدانند چه مسائلی پشت این قضایا است. به نظر من آقای دانشجو موظف بودند تا در پایان اولتیماتوم زمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با مدیریت جلسه؛ ریاست جدید دانشگاه را مشخص و به مردم و شورا معرفی کنند.

ایشان اضافه کردند: در نشست خصوصی که قبلا با دکتر احمدی نژاد داشتیم از ایشان خواستیم تا مشکلاتشان را در مورد این موضوع مهم بیان کنند و سعی کردیم توجه ریاست جمهوری را به خواسته افکار عمومی از ایشان جلب کنیم. با تاکید خواستیم تا با توجه به اقدامات رخ داده در مورد قضایای دانشگاه آزاد ورود جدی برای حل مشکلات داشته باشند.

طیبه صفایی خاطر نشان کرد: در جلسه با دکتر دانشجو از قول برادر ایشان ذکر شده بود که فعلا وزارت کشور مایل به تغییر در سطوح مدیران نیست. ما معترض این صحبت شدیم و اعلام کردیم این موضوع فقط در مورد جابجایی در حوزه استانداری ها و فرمانداری ها مصداق دارد و چه ربطی به دانشگاه آزاد و مدیریت آن دارد؟

بر اساس این مذاکرات بود که تصمیم گیری نهایی به ۳۰ آذر موکول شد و متاسفانه شاهد بودیم که در این جلسه اتفاق خوشایندی برای مردم و مجلس رخ نداد و ما هنوز پیگیر هستیم تا علت این تعلل دولت را بیابیم.

نائب رئیس اول کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر به زودی ریاست دانشگاه آزاد مشخص نشود مجلس وظیفه خود می داند از دکتر دانشجو بخواهد پشت صحنه این تعلل ها و مسئول کارشکنی های صورت گرفته را به ما معرفی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد آثار اخبار منتشر شده بر افکار عمومی به خبرنگار صراط گفت: مردم منتظر هستند تا دولت و مسئولین اقداماتی در خور شان وظایف شان انجام دهند. بی شک افکار عمومی متوجه می شوند ما در این امر چقدر جدی هستیم یا خدای ناکرده می خواهیم با تعلل، وقت گذرانی کنیم. این حق مردم است که بعد از دو دهه و اندی مدیریت یک فرد در یک حوزه، از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص رئیس جمهور بخواهند به مطالبات شان رسیدگی کند. مسلما این مطالبه انتظار زیادی نیست و ما به عنوان نمایندگان مردم می گوییم که از خواسته های شما بر اساس تماس ها و برخوردهایی که ضمن حضور در جامعه کسب کرده ایم مطلع هستیم. علی الخصوص که یکی از آقایان در پایان جلسه دیروز گفته بود : تصمیم گیری در مورد این موضوع به آینده ای نامعلوم موکول شده است!

صفایی در پایان بر اساس گزارشات دریافتی از شعب مختلف دانشگاه آزاد در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه ما مطلع شدیم در طول چند روز گذشته پلاکاردهایی در شعب دانشگاه آزاد نصب شده و با اصرار و اجبار از اساتید و اعضاء علمی خواسته شده تا از مقام معظم رهبری بخواهند در قضیه دانشگاه آزاد ورود کنند. بی شک چنین اقداماتی سوء استفاده از جایگاه رفیع رهبری محسوب می شود و بانیان این امر با برخورد مردم و مجلس مواجه خواهند شد.

نظرات بینندگان
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۳
۶
خوشم اومد رفسنجاني ............!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۵
۱
دولت نمی تواند به تمام خواسته هایش برسد
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
....... و هاشمی یه خواسته مشترک دارن ... فتنه
ادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۳
۲
به اين خانم بگيد نظر خودش را از طرف مردم اعلام نکند.يک نفر هم کارش را درست انجام ميدهد به گند بکشيدش
آقای محترم
|
Iran (Islamic Republic of)
این خانم دکتر نماینده جمع کثیری از مردم است...شما دقت نکردید!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
جمع کثیر منظورتون چند نفره؟
این خانم کلاً با 281 هزار و698 راي نماینده شهر تهران ری و شمیران و اسلام شهر با جمعیت بالغ بر 12 میلیون نفر شدند.
یه دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۱
۱
اصلا مهم نیست که همه نظرات رو پخش نمی کنید حداقل ای کاش آزاده بودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
۰
۱
شک دارید که اینها آزاده نیستند؟؟!!
خوردن نان به نرخ روز اندازهداره آخه صراطیون که اصلا اسمی که دارید با رسمتون همخوانی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۰
۱
حالا تمام مشكلات كشور حل شد آقايان به فكر دانشگاه آزاد افتادند، من به عنوان يك دانشجو فكر مي كنم بزرگترين لطف دولت به دانشگاه آزاد اين است كه با آن كاري نداشته باشد.