۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰

حضور جماران در رزمایش ولایت 90

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشكن كاملا بومی جماران با اقتدار در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 این نیرو حضور دارد.
کد خبر : ۴۸۲۹۱

 
به گزارش صراط به نقل از به نقل از ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز یكشنبه و همزمان با دومین روز رزمایش بزرگ ولایت 90 افزود: ناوشكن جماران در ماموریت موفقیت آمیز 70 روزه خود در آب های آزاد و بین المللی ثابت كرد كه توانمندی ساخت ناوشكن در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاكید بر این كه ناوشكن جماران با حضور در آب های آزاد و بین المللی دستاوردهای بزرگی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد اظهارداشت: ناوشكن جماران با حضور در عرصه دریاهای آزاد توانمندی جمهوری اسلامی ایران را حداقل در بین 35 كشور جهان حاضر در منطقه تنگه باب المندب، دریای سرخ و خلیج عدن به نمایش گذاشت.

وی تصریح كرد: تمامی كشورهای حاضر در منطقه حركات و تحركات این ناوشكن را رصد می كردند تا توانمندی این ناوشكن چقدر است.

امیر دریادار سیاری گفت: دستاورد دیگر ناوشكن جماران، تامین امنیت خطوط مواصلاتی و شناورهای نفتكش و تجاری در منطقه ای بود كه معمولا مورد هجوم دزدان دریایی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان كرد: ناوشكن جماران به عنوان ناو سرفرماندهی به همراه ناوهای همراه به مدت 70 روز امنیت شناورهای نفتكش و تجاری كشورمان و بعضا شناورهای برخی كشورها كه اعلام نیاز می كردند را در منطقه خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ تامین می كردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد كه این نیرو همانند سایر نیروهای فرامنطقه ای در دریاهای آزاد حضور دارد و به گشت های دریایی خود ادامه می دهد.

امیر دریادار سیاری با بیان این كه نیروی دریایی به همراه صنایع دفاعی كشور روند ساخت ناوشكن های جدید را ادامه می دهد خاطرنشان كرد: ناوشكن 'جماران 2' (ولایت) نیز در آینده نزدیك به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

رزمایش بزرگ 'ولایت 90' نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز (شنبه) با گسترش یگان های شناور این نیرو در منطقه عملیاتی آغاز شد.

این رزمایش كه در چهار مرحله پیش بینی شده است، 13 دی ماه پایان خواهد یافت.

گستردگی منطقه عملیاتی به محدوده حد واسط تنگه هرمز، دریای عمان ، آب های آزاد شمال اقیانوس هند تا مدار 20 درجه شمالی مهمترین ویژگی این رزمایش است. این رزمایش در بعد اطلاعاتی ، مناطق آب های آزاد شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه شمالی و خلیج عدن را در برمی گیرد.

ناوشكن جماران كه توسط نیروی دریایی ارتش ساخته شده است و در رزمایش 'ولایت 90' حضور فعال دارد، دارای 94 متر طول و 10 متر عرض و 3.1 متر ارتفاع است.

این شناور حداقل یك هزار و 400 تن وزن دارد ، قدرت دو موتور 10 هزار اسب بخار است و با سرعت 28 گره دریایی ، دارای چهار واحد دیزلی 550 كیلو واتی است.

ناوشكن جماران از جمله رزمناوهای با ماموریت سه منظوره است كه در عرصه های ضد هوایی – ضد سطحی و ضد زیرسطحی از تجهیزات كاملا پیشرفته برخوردار است.

این ناوشكن در كلاس خود ، در شمار ناوهای پیشرفته محسوب می شود و از قابلیت حمل و سوختگیری بالگرد نیز برخوردار است.

بخشی از سامانه های اصلی این ناوشكن تنها در انحصار چند كشور است اما متخصصان ایرانی موفق شدند این انحصار بین المللی را بشكنند و كشور را به دانش طراحی و ساخت این سامانه های مهم مجهز كنند.


برچسب ها: جماران رزمایش
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۰
۰
«سرعت 28 گره دریایی» اگه در پس این جمله در داخل پرانتز برای خواننده توضیح بدن، آیا آسمان به زمین خواهد رسید
والله این اصطلاحات برای خیلیها نامفهومه.