۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴

چرا افخمی را انتخاب کردند؟

چگونه کسی که سالهاست از هویت اصیل فرهنگی خویش دور شده است و ساخت میرزا کوچک خان و آثار خاصی مانند گاو خونی به « سن‌پطرزبورگ» رسیده است می تواند ساخت سریال زندگی شهید طهرانی مقدم را برعهده گیرد؟
کد خبر : ۴۸۳۰۵

به گزارش صراط به نقل از فردا ، دیروز خبری در رسانه ها منتشر شد که بهت و حیرت دوستدران فرهنگ را برانگیخت. خبر این بود که  ساخت سریال زندگینامه شهید طهرانی مقدم   به بهروز افخمی سپرده شده است! کارگردانی که   فیلم سینمایی «فرزند صبح» زندگینامه امام خمینی(ره) را در سطحی بسیار پایین و نازل  روانه پرده سینماها کرد و سپس مدعی شد گه این فیلم در غیاب وی ندوین شده است پس اثر وی محسوب نمی شود!

این سخن درحالی بیان شد که طی این سال‌ها بودجه هنگفتی برای ساخت فیلم سینمایی «فرزند صبح» استفاده شد و در حقیقت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از جمله اسپانسرهای مالی این فیلم سینمایی بود که در زمان پخش فیلم اعتراضی به هدر رفتن بودجه مصروفی فیلم نکرد.

آنطور که «فارس» روایت کرده است؛ این کارگردان حدود ۱۰ سال زمان صرف ساخت فیلم سینمایی فرزند صبح کرد و سرانجام بنا شد تا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته برای اولین بار رونمایی شده و حتی در بخش مسابقه جشنواره نیز حضور داشت، اما زمانی که فیلم روی پرده رفت، منتقدان که منتظر دیدن فیلمی جذاب و متفاوت بودند، برآشفتند و نسبت به نحوه ساخت این فیلم اعتراض کردند.چرا که از نظر منتقدان این فیلم نه دارای ساختار جذابی بود و نه داستانی را روایت می‌کرد. بلکه در آن برشی از زندگی امام خمینی(ره) تصویر شده بود که بیشتر چهره‌ای انتقام‌جو از این بزرگوار ارائه می‌داد و تصویر غلط‌های فاحش تصویری در کار نیز از جمله مواردی بود که مورد انتقاد قرار گرفته بود.

از میرزا کوچک خان تا سن‌پطرزبورگ

سوال اکنون از متصدیان امر این است که چگونه کسی که سالهاست از هویت اصیل فرهنگی خویش دور شده است و ساخت میرزا کوچک خان و آثار خاصی مانند گاو خونی به « سن‌پطرزبورگ» رسیده است می تواند ساخت سریال زندگی شهید طهرانی مقدم را برعهده گیرد؟ آیا  قرار است خدای ناکرده چیزی نظیر فرزند صبح تحویل مخاطب شود؟

اساسا سوال این است که ملاک انتخاب افخمی برای این امر چه بوده است؟ وی تاکنون –غیر از سریال میرزا کوچک خان- چه خدمت سینمایی ماندگاری  را به فرهنگ بصری این مرز و بوم کرده است که اکنون باید ساخت سریال این  پارسای بی ادعا را به او سپرد؟ بی تردید امروز دلباختگان مکتب عشق و جهاد با حساسیت این امر ر ا دنبال می کنند و یقینا در برابر بی تدبیری هایی که می توانند چهره متعالی مجاهدان را به نحو دیگری ترسیم کند سکوت نخواهد کرد.

آقای افخمی هم بهتر است به ساخت « سن‌پطرزبورگ»2 بپردازند و این عرصه را به اهل آن واگذار کنند!

 

برچسب ها: افخمی فرهنگ سینما
نظرات بینندگان
اردشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۱
۱
خدا را شکر که خدا مانند شما قضاوت نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۰
۰
تو رو خدا بی خیال قهرمانان این ملت بشید ظرفیت سینمای ایران چیزی بیشتر از ابتذال نیست
گلناز اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۰
متاسفانه وقتی حتی نیم نگاهی به آثار تولیدشده این کارگردان می اندازیم به عمق تفکرات لیبرالی او پی میبریم. آدمی شرم میکند حتی از بردن نام شوکران که توسط افخمی ساخته شد
خدا به داد فرهنگ مملکت برسد که هر روز بدتر از دیروز است
اللهم عحل لولیک الفرج