۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰

تست گریم برای انتخاب بدل فرماندهان سپاه

علی اصغر شادروان با بیان اینکه انتخاب کادر بازیگری فیلم «مرغابی دشت سرخ» به پایان رسیده است، گفت: تا امروز چند نفر از بازیگرانی که به آقای محسن رضایی، دریابان شمخانی و سردار صفوی شباهت داشته‌اند، تست گریم داده‌‌اند.
کد خبر : ۴۸۳۴۵

به گزارش صراط به نقل از فارس، علی اصغر شادروان در خصوص اقدام ابتکاری‌اش در فیلم «مرغابی دشت سرخ» برای پیدا کردن شبیه‌ترین‌ها به محسن رضایی، دریابان علی شمخانی و رحیم صفوی گفت: در حقیقت تا امروز چندین نفر از بازیگرانی که به این افراد شباهت داشته‌اند، تست گریم داده‌‌اند، اما بنده این فرخوان را بدین جهت اعلام کرده‌ام که قصد دارم بیینده با دیدن چهره بازیگران این نقش‌ها در پرده سینما از شباهت بی‌حد آنها شگفت‌زده شوند.

وی در ادامه درباره کامل شدن کادر بازیگران فیلم «مرغابی دشت سرخ» بیان داشت: برای نقش بازیگر زن اصلی و نقش مقابل سردار علی هاشمی با میترا حجار به توافق رسیده‌ایم و لیلا قشقایی نیز نقش یک پرستار را ایفا می‌کند.

پیش از این، امین زندگانی در نقش شهید علی هاشمی، اکبر سنگی برای نقش سپهبد سلطان هاشم سردار عالی رتبه عراقی، جمشید جهانزاده یکی از افسران عراقی مستقر در سوسنگرد و کاظم هژیر آزاد برای نقش‌آفرینی به جای رئیس بیمارستانی در عراق در فیلم قطعی شده بود و قرار است این فلم در 10 دی ماه سال جاری کلید بخورد.

«مرغابی دشت سرخ» جدیدترین اثر سینمایی شادروان است و داستان آن درباره بخش‌هایی جالب از زندگی، مبارزات و شهادت سردار شهید «علی هاشمی» در منطقه هور است.
«شهیدعلی هاشمی» یا همان سردار هور سال 67 به همراه جمعی از رزمندگان در قرارگاه نصرت کار بزرگی را انجام دادند و یکی از عملیات‌های بزرگ جنگ در سوم اسفند سال 62 در این منطقه به اجرا درآمد که «خیبر» نام گرفت و در سال بعد نیز عملیات دیگری در این منطقه به نام «بدر» انجام شد.

شهید هاشمی یکی از فرماندهان سپاه در جبهه جنوب در استان خوزستان بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی داشت و به ویژه در زمانی که جنگ در جبهه سوسنگرد شدت داشت وی در آن منطقه فعال بود، اما نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاش‌های شبانه‌روزی و گروه وی برای بررسی منطقه هورالهویزه برای انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.

شهید علی هاشمی در سال 1340 هجری شمسی در اهواز دیده به جهان گشود و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی در آمد. در سال 1359 پس از حمله کشور متجاوز عراق به خاک ایران، علی هاشمی به همراه 40 نفر از نوجوانان و جوانان محله‌های حصیر آباد و آخرآسفالت اهواز به حمیدیه عزیمت نموده و در نهایت تیپ 37 نور را تشکیل دادند و در تاریخ چهارم مردادماه سال 67 در یک درگیری نابرابر با دشمن زبون در سن 27 سالگی جاویدالاثر شد.

سردار «علی هاشمی»، بعد از عملیات بیت‌المقدس با حکم فرماندهی وقت کل سپاه مأمور به تشکیل قرارگاه سری نصرت جهت شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه ‌(جزایر مجنون) شد که این شناسایی‌ها منجر به عملیات‌های خیبر و بدر شد و در سال 65 با توجه به لیاقت و شایستگی شهید بزرگوار، به فرماندهی سپاه ششم امام صادق(ع) منصوب شد.

همچنین چهارم تیرماه سال 67 دشمن اقدام به تک شدیدی در جزایر مجنون می‌کند که شهید «علی هاشمی» علی‌رغم تأکید فرماندهان رده بالای سپاه مبنی بر ترک منطقه تا ‌آخرین لحظات در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثی جانانه دفاع می‌کند و سرانجام به همراه چند تن از یارانش به آرزوی دیرینه خود رسیده و به لقاءالله پیوسته و جاویدالاثر می‌شود.
پیکر این شهید والامقام سال گذشته به همت گروه تفحص شهدا کشف و پس از تشییع در زادگاهش به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۱
۲
مگه م.ح ممنوع التصویر نیست بخاطر کشف حجاب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا در این فیلم از ایشان استفاده می شود؟ یکی به فریاد برسه.یعنی یه با وجدان هم پیدا نمیشه بر اینها نظارت کنه؟ به کجا باید شکایت کنیم
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۱
شما صراطی ها هم یک کم یاد بگیرید و حداقل اینقدر دروغ نگویید و یکجانبه کینه پخش نکنید
هرچند به شماها امیدی نیست