۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
انتخابات خوب از نگاه غرب:

"باید" دموکراسی از صندوق ها بیرون بیاید!

مشکل اصلا در مورد انتخابات و آزادی انتخابات نیست. اشکال کار این است که شریعت اصلا اصول دموکراسی غربی را نپذیرفته است و خود قوانینی برای اداره جامعه آورده است.
کد خبر : ۴۸۵۵۳
"صراط" - چرا با وجود برگزاری ۳۳ دوره انتخابات از آغاز انقلاب اسلامی ملت ایران تا کنون، کشورهای غربی و امریکا ایران را یک کشور غیر دموکراتیک می نامند؟ علت این موضوع را باید در مفهوم دموکراسی دنبال کرد.
 
به گزارش سرویس سیاسی صراط؛ روز گذشته شبکه خبری یورونیوز در مورد تحولات و انتخابات مصر میزگردی داشت با حضور مجدی علام، ژورنالیست مصر الصل و کارشناس مسائل خاورمیانه که از دین اسلام به مسیحیت گرویده است.موضوع گفتگو شریعت بود.

علام در پاسخ به این سوال که چرا باید از قدرت گرفتن اسلام گرایان در پی بهار عربی نگران بود وقتی آنها به وسیله یک انتخابات آزاد روی کار امده اند گفت: مشکل اصلا در مورد انتخابات و آزادی انتخابات نیست. اشکال کار این است که شریعت اصلا اصول دموکراسی غربی را نپذیرفته است و خود قوانینی برای اداره جامعه اورده است. انتخابات تنها یک رکن از دموکراسی است. مشکل مردم مصر و سایر کشورهای بهار عرب هم تنها نبود آزادی یا مشکلات اقتصادی نبوده است که با یک انتخابات آزاد و سرنگونی دیکتاتورها حل شود. مشکل در واقع انتخاباتی است که شریعت از آن بیرون آمده است.

مجری سوال کرد: فکر نمی کنید ما در حال تحمیل ارزش های خودمان مثل دموکراسی به این ملت ها هستیم؟

علام پاسخ داد: ما هیچ چیز را تحمیل نمی کند چرا که این ارزشها اصول انسانیت هستند. هنگامی که ما در مورد حق حیات، کرامت انسانی یا آزادی انتخاب صحبت می کنیم تحمیلی در کار نیست چون هر آن چه می گوییم ارزش های مطلق انسانی هستند. اسلام گراها خطرناک هستند چون به آزادی بیان اعتقادی ندارند و اجازه نمی دهند ما در مورد خدا یا پیامبرشان آزادانه صحبت کنیم.

گفتنی است وی توضیح نداد اصول دموکراسی تا چه اندازه دست دوستداران اش را در تحمیل عقایدشان به دیگر ملت ها باز می گذارد! هم چنین وی نگفت چطور در مورد صحبت از هولوکاست یا ارزش های غربی آزادی بیان واژه ای بی مصرف است و یک اظهار نظر ساده در یک محفل علمی و دانشگاهی چرا با مجازات زندان و محرومیت از حقوق اولیه بشری برابری می کند؟!

در سوال دیگر این موضوع به چالش کشیده شد که پس چرا با وجود تناقض اسلام با اصول دموکراسی، تعداد کسانی که قانون خدا را به دموکراسی ترجیح می دهند هر روزه در حال زیاد شدن است؟ آیا این خطری است که جامعه ما را تهدید می کند؟

علام گفت: من امروز در کشور فرانسه بدون محافظ و اتوموبیل نمی توانم زندگی کنم. اینجا مهد دموکراسی و آزادی است اما به واسطه مقالات علمی ام! در مورد اسلام و خدا، در ناامنی هستم، بی شک این خطری است که جوامع ما را تهدید می کند. ما آزادی مذهبی می خواهیم! اروپا پایگاهی شده است برای اسلام گرایان و مبلغین مذهبی و همین موضوع موجب افزایش تعداد مسلمانان شده است. ما حتما باید قوانینی بر علیه این گروه ها تصویب کنیم. زمان آن رسیده است که ما از حق خود دفاع کنیم و گرنه در خانه خود نیز امنیت نخواهیم داشت!

این موضوعات در حالی مطرح می شود که در اروپا روسری از سر زنان و دختران مسلمان کشیده می شود و کسی صحبت از آزادی مذهب نمی کند! هر روز به مسلمانان تعرض می شود و از سپردن شغل های مهم به مسلمانان معتقد پرهیز می شود.