۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

احتمال جاری شدن سیل در استان فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به منطقه از احتمال وقوع سیل در استان و آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی خبر داد.
کد خبر : ۴۸۵۹۳۸

بررسی نقشه‌های هواشناسی در استان فارس نشان از ورود سامانه بارشی جدید در استان دارد و این سامانه بارش فراگیر باران و رگبار را نشان می‌دهد.

براساس آنچه که سازمان هواشناسی استان مطرح کرده در این سامانه بارشی بارش باران و گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش باید شدید لحظه‌ای، کاهش دما و بارش برف در مناطق سردسیر استان پیش‌بینی شده است.

همچنین بر این اساس تمامی مناطق استان در این سامانه بارشی درگیر می‌شوند و احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای شهری و جاده‌ای وجود دارد؛ علاوه بر آن از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها هشدار داده شده است.

رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم از احتمال وقوع سیل در استان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل بارش فراگیر و رگباری احتمال وقوع سیل در برخی از نقاط استان وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام مناطق بیشترین درگیری با این موضوع خواهند داشت؟ گفت: در حال حاضر نمی‌توان نقطه خاصی را مطرح کرد اما آمادگی در همه نقاط استان برای مقابله با سیل وجود دارد.