۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با صراط:

طرح نظارت بر صدا و سیما تا مجلس نهم خاک می خورد

طرح اداره صدا و سیما دارای دو بخش است که یکی از آنها درباره صدا و سیما و دیگری درباره نظارت بر این دستگاه بزرگ و اساسی کشور است
کد خبر : ۴۸۹۳۴

"صراط" - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به طرح یک فوریتی نظارت بر سازمان صدا و سیما در مجلس، از به تصویب نرسیدن این طرح علیرغم پیگیری مداوم کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، انتقاد کرده و خواستار در اولویت قرار گرفتن این طرح در مجلس نهم شد.
سید جلال یحیی‌زاده فیروز‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار صراط، با اشاره به جدیت کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در رسیدگی به طرح نظارت بر صدا و سیما، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال به اتمام رساندن دو طرح اداره صدا و سیما و طرح جامع نظام رسانه است.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود علیرغم تلاش مجدانه این کمیسیون، حتی نمی‌توان امید به تصویب یکی از طرح‌ها در مجلس هشتم داشت و باید منتظر ادامه بررسی آن در مجلس نهم ماند.
به گفته این نماینده مجلس، طرح اداره صدا و سیما دارای دو بخش است که یکی از آنها درباره صدا و سیما و دیگری درباره نظارت بر این دستگاه بزرگ و اساسی کشور است که برای اولین بار با نظارت قانونمند و هدفمند و نهادینه شدن آن، به تصویب رسیده و بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.
وی یادآور شد: البته اگر این طرح طبق اصل 85 قانون اساسی بررسی شود، تنها اجرای آزمایشی آن در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود؛ اجرای آزمایشی طرح نظارت بر اداره صدا و سیما، نقطه قوتی برای این طرح خواهد بود، زیرا در این صورت بهتر می‌توان نقاط ضعف آن را رفع و در جهت بهبود روش‌ها گام برداشت.
یحیی‌زاده ویژگی اصلی طرحی که به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شده را افزایش اختیارات شورای نظارت بر صدا و سیما اعلام کرد که طبق قانون اساسی وظیفه نظارت بر این سازمان را دارد؛ بر اساس این طرح سازمان صدا و سیما همچنان انحصار پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تأسیس فرستنده و استفاده از امکانات ماهواره‌ برای پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را در اختیار دارد.
نظرات بینندگان
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۰
۵
۰
طرح نظارت بر نمایندگان مجلس که دستور موکد رهبر بود، چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟