۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷

بودجه دستگاه قضایی افزایش پیدا کند

رئیس دیوان عالی کشور خطاب به دولت و رئیس جمهور گفت: بودجه دستگاه قضایی از افزایش مناسب برخوردار باشد تا موجب نشاط و انگیزه بیشتر در بین کارکنان شود.
کد خبر : ۴۹۱۰۵

 به گزارش صراط به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور جلسه مدیران دفاتر دیوان عالی کشور با حضور آیت الله محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور و عمرانی رئیس اداره دفتر دیوان عالی کشور برگزار شد.

وی ضمن تشکر از زحمات و خدمات کارکنان اداری دیوان عالی خصوصاً از حسن برخورد کارکنان دیوان به عنوان پیشانی دستگاه قضایی با ارباب رجوع گفت: مکرراً همه ما از زبان بزرگان، مسئولان و روحانیون شنیده‌ایم که این مقامات و پستها ماندنی نیست این نعمت منصب و مسئولیت از طرف خدا بصورت موقت در اختیار ما قرار گرفته تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم و خودمان را برای جایگاه همیشگی و تمام نشدنی ابدی خود که همان مهمان سرای الهی آخرت است بسازیم و البته این نیاز به اخلاق و تربیت اسلامی دارد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: این که ما در شبانه روز کراراً در نماز خود می‌گوییم، الحمد لله رب العالمین ستایش خدای را که پروردگار جهانیان است، کلمه رب از ربوبیت است و به معنی پرورش است خداوند پرورش دهنده جهانیان است. ما هم باید آن روش را یعنی پرورش دادن فکر و اندیشه جامعه را پیش بگیریم و باید برای دستگاههای دیگر و مردم الگویی باشیم و موجب شویم که حتی مسئولان کشوری از ما الگو بگیرند.

گرکانی تصریح کرد: این منصب یعنی منصب دستگاه قضایی منصب انبیاء است که خداوند آن را به پیامبران عطا کرده است و این نشان دهنده عظمت این منصب است.

رئیس دیوان عالی کشور با تأکید به اهمیت مساله فکر و اندیشه گفت: باید در دستگاه قضایی یک اتاق فکر که مصلحت جامعه را در آنجا به وسیله بزرگان، دانشمندان و حقوقدانان بررسی می‌شود، تشکیل شود زیرا مردم جان و مال و ناموسشان در اختیار دستگاه قضایی است و این مساله در هیچ مسئولیت دیگر و دستگاه دیگری وجود ندارد.
 
وی ضمن تشکر از زحمات قضات و کارکنان دیوان عالی کشور در رسیدگی سریع به پرونده‌های خاص تصریح کرد: در ماه گذشته به بیش از هفتاد پرونده خاص با سرعت و دقت رسیدگی شده است و موجب برقراری امنیت در جامعه شده است.

محسنی گرکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسأله رفاه کارکنان دستگاه قضایی گفت: مرحوم شهید ثانی در کتاب شریف لمعه بیان داشتند که بیت المال باید در اختیار قاضی و هر آن کس که در قضا دخالت دارد، باشد و مساله حقوق را اصلاً مطرح نکرده است. اسلام با یک نگاه وسیع به مساله ارتزاق قضات نگاه کرده و این مساله را اصلاً محدود نکرده است.

وی با تاکید بر در اولویت قرار گرفتن مساله مسکن برای کارکنان دستگاه قضایی گفت: خود من در قم درد مستأجری را در سال‌های اول کشیده‌ام و مشکلات ناشی از آن را می‌دانم و امیدوارم با عنایت خاص حضرت آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه مشکل مسکن کارکنان دستگاه قضایی خصوصاً کارکنان اداری که حق بزرگی بر شعب دارند به لحاظ اینکه آنها کارساز هستند و کار را آماده و مهیا می‌کنند این مشکل و معضل نیز حل شود.

رئیس دیوان عالی کشور در انتها با اشاره به معضل بودجه دستگاه قضایی از دولت و رئیس جمهور خواست که بودجه دستگاه قضایی از افزایش مناسب برخوردار باشد تا موجب نشاط و انگیزه بیشتر در بین کارکنان شود.

 
 

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.

برچسب ها: بودجه قوه قضاییه