۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

آشفتگی در BBC پس از افشای فساد

به دنبال انتشار خبر جدا شدن ناجیه غلامی مجری خبری شبکه بی بی سی فارسی، در روز شنبه و انعکاس آن در برخی رسانه ها، دیروز یکشنبه، ناجیه غلامی با حالتی مستاصل و دستپاچه، در مقابل دوربین حاضر شد و عدم تمرکز وی ، هنگام خواندن اخبار و مصاحبه با کارشناسان خبری، کاملا مشهود بود.
کد خبر : ۴۹۱۳۱

برخی منابع خبری اعلام کرده اند که مدیریت شبکه فارسی بی بی سی، احتمالا تا چند روز از ناجیه غلامی در برنامه های خبری و جلوی دوربین استفاده نخواهد کرد و در چند روز آینده خبری از حضور ناجیه غلامی در برنامه های بی بی سی نخواهد بود. زیرا خبر جداشدن وی از همسرش و افشای فساد اخلاق و روابط کاری غیر اخلاقی وی با برخی افراد و همکارانش، بازتاب بدی در رسانه ها و محافل مرتبط با بی بی سی فارسی داشته است.

فساد اخلاق و افشای روابط غیر اخلاقی و کلاهبرداری و فساد مالی در بی بی سی فارسی، باعث به هم ریختگی مدیریت این شبکه شده و کارکنان آن در شرایط بدی مشغول به کار هستند و احساس ناامنی، عدم اطمینان از شرایط کار و آینده، بی آبرویی و افشای روابط اخلاقی در محیط کار باعث شده، که کارکنان بی بی سی نسبت به انجام فعالیت در روزها و ماه های آینده و سرنوشت خود و مدیریت بی بی سی فارسی، احسای نگرانی و استرس داشته باشند.

اخیرا، تعدادی دیگری از روابط نامناسب و رفتارهای غیر اخلاقی برخی کارکنان بی بی سی فارسی افشا شده و کسانی که محیط کار را به شرایط غیر اخلاقی تبدیل کرده اند وعلاوه بر فساد اخلاقی، فساد مالی نیز دارند، نگران اوضاع و احوال خود و انتشار اخبار این رفتارهای ناشایست و غیر اخلاقی هستند.

پیش از این، به دنبال افشای خبر تجاوز صادق صبا مدیر بخش فارسی بی بی سی با پونه.ق ، چند روز از حضور وی در برنامه های خبری و "نوبت شما" خبری نبود و همکاران وی از گفت و گو در مورد این رابطه غیر اخلاقی و فساد اخلاق صادق صبا و عدم حضور پونه.ق در برنامه ها طفره می رفتند و با ترفندهای مختلف، از پاسخ گویی به اظهار نظر مخاطبان بی بی سی در مورد این موضوع اجتناب می کردند.

شب گذشته در برنامه خبری تلویزیون بی بی سی فارسی، ناجیه غلامی سعی می کرد که با لبخند زدن و فعال بودن، استرس و نگرانی خود را پنهان کند اما عدم تمرکز وی و استیصال و دستپاچگی وی کاملا مشهود بود و چند بار با نگاه کردن به همکار خود، جمال الدین موسوی، و حرکت های همراه با دستپاچگی از وی می خواست که در اجرای برنامه و ادامه اخبار، وی را یاری کند و جمال الدین موسوی نیز در این هنگام، تلاش داشت که برنامه را مدیریت کند تا دستپاچگی و عدم تمرکز ناجیه غلامی مشخص نشود.

حرکت های دوربین و مدیریت کارگردان و سردبیر برنامه نیز، تلاش داشت که تمرکز دوربین و مخاطب را از ناجیه غلامی به جمال الدین موسوی منتقل کند و ناجیه غلامی در عین حال که سعی می کرد نشان دهد اتفاق مهمی نیفتاده اما با نگرانی و استرس، تلاش می کرد که هر چه سریعتر بخش های مربوط به خود و خواندن اخبار را انجام دهد تا نوبت به همکار دیگر او برسد و هر بار که خواندن خبر توسط ناجیه غلامی تمام می شد، نفسی می کشید و با نگاه کردن به جمال الدین موسوی، از این که نوبت به همکارش رسیده خوشحال بود و در انتهای برنامه نیز از این که برنامه خواندن خبرها به پایان رسیده، خوشحال شد اما در عین حال تا پایان برنامه استرس و نگرانی شدیدی را به همراه داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران يک منبع مطلع افغاني در اين مورد به خبرنگاري در مشهد گفت: ناجیه غلامی تبعه افغانستان بود و يکي از مجريان خبری شبکه دولتي بي بي سي فارسي است که از ۳ سالگي ساکن مشهد بوده و در سال ۱۳۸۱ در آزمون گزينش اين شبکه پذيرفته شده و به استخدام بي بي سي فارسي درآمد.

به گفته اين منبع مطلع افغان ناجيه غلامی در جمعي خصوصي استخدام خود را مديون محبت هاي آصف معروف دانسته و گفته که آصف شب قبل از آزمون، سوالات را در اختيار وي قرار داده بود.

اين گزارش مي افزايد: فساد اخلاقي اين زن طي سالهاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ ميلادي که دوره هاي اموزشي را تحت نظر بي بي سي در کابل ،‌ترکيه و لندن مي گذراند ، بالا گرفت و به غير از آن با افرادي به نام هاي مهرداد ، حسين مزاري و بهروز آفاق (عنصر بهايي که تعدادي از کارکنان بي بي سي فارسي را بهايي کرد) روابط غيراخلاقي برقرار کرد . نقطه آغاز روابط ناجيه و آصف ، بيتوته شبانه آنها در دفتر بي بي سي در کابل بود.

دفتري که يکي از فاسد ترين دفاتر شبکه بي بي سي در جهان است و چندي پيش فعاليت شماري از کارکنان آن در قاچاق کلان مواد مخدر افشا شد.

ناجيه غ چندي پيش به دليل ابتلا به بيماري رواني هيپومانيا (حالت شيدايي شديد که يکي از عوارض زمينه اي آن احساس شيفتگي به يک فرد و تنفر ناگهاني از اوست) براي مدتي در بيمارستان بستري بود.

منبع مطلع افغان مي گويد: پيشتر مراجعات مکرر اين فرد به دعانويسان در افغانستان نيز براي نجات از اين بيماري رواني بوده است.

بدنامي ناجيه غ به دليل فساد شديد اخلاقي ،‌فشار رواني سنگيني بر خانواده و بستگان او درايران و افغانستان تحميل کرده و پدرش را نيز به بيماري لاعلاجي دچار کرده است و همين موضوع موجب طلاق دادن وي توسط همسرش شده است.

شرايط موجود نشان مي دهد که فساد و انحراف در بي بي سي فارسي امري نهادينه و رايج شده است و اين فساد اخلاقي مضاف بر خروج رسمي اين بنگاه سلطنتي از بي طرفي ادعايي در زمينه هاي سياسي و مذهبي و تبديل آن به بلندگويي عليه دين مبين اسلام و رسانه اي براي تبليغ و ترويج بهاييت و حمايت شديد و آشکار از صهيونيزم و دشمني کينه توزانه با حرکت فراگير بيداري اسلامي در منطقه مي باشد.

نظرات بینندگان
سعید
|
Canada
|
۱۶:۲۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۰
۸
۲
منبع مطلع افغان البته یکی از ............... است.
خوشم میاد برای خودتون سوژه درست می کنید خوشید. صبا با پونه رابطه داشته و فلانی با فلانی یعنی خدایش برای مقابله با یک شبکه خبری از هر دستاویزی ولو مسائل ناموسی و جنسی هم استفاده می کنید و البته در این زمینه ها اصلاً اسلام و اخلاق مصداقی نداره. صد رحمت به حکومت استالین و کمونیستها معنی عدم جدایی دین از سیاست رو بخوبی فهمیدیم یعنی هر وقت دیدی کسی مخالف شماستاز هر تهمت ناموسی و اخلاقی مباهه استفاده کنی خدایش درست عینه یهودیان متعصب و صهیونیست ها هستید
انشاء الله که با این اخبار موثق!!!! کار شما به سرانجام میرسه و مردم از این شبکه رو برگردان میشند و به شبکه موثق!!! و قابل اطمینان!!! خبر شما رو می آورند.
ناشناس
|
Canada
چون بی بی سی پدیده ی منفوری است دوستدارانش هم از نظر ما منفور و محکومند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۴۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۰
۴
۱
بابا تو دیگه کی هستی! همچین با آب و تاب تعریف کردی که دهان این کاربر اونطرفی آب افتاد. حالا دلش میخواد یه بارم شده این ذلیل مرده رو ببینه. فکر نمیکنین از هول حلیم تو دیگش افتادین؟