۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲

با شیوه صحیح ارسال ایمیل آشنا شوید

يك كارشناس معاونت اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي گفت: اگر كاربران در هنگام ارسال يك پست الكترونيكي دقت نكنند، ليست دوستان و همكاران به عنوان يك منبع خوب براي يك اسپم يا يك هكر محسوب مي‌شود.
کد خبر : ۴۹۱۸۵

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، مهندس پيرايش‌فر درباره استفاده كاربران پست‌هاي الكترونيك از گزينه Cc و Bcc‌ گفت: در زمان ارسال يك پست‌الكترونيكي در گزينه TO نام گيرنده يا گيرندگان ايميل را وارد مي‌كنيم اما بايد دقت كرد كه دو گزينه ديگر به نام‌هاي Cc و Bcc وجود دارد كه نقش با اهميتي را در امنيت صندوق پست الكترونيكي و همچنين گيرندگان شما بر عهده دارند.

وي افزود: در ارسال مجدد يك پست الكترونيكي به دوستان يا همكارانتان ليستي از ايميل‌هاي افرادي را مشاهده مي‌كنيد كه در اين ارسال‌هاي مجدد ايجاد شده است كه اين ليست كه منبع خوب براي يك اسپم يا يك هكر محسوب مي‌شود.

پيرايش‌فر با بيان اينكه به راحتي مي‌تواند با آدرس كاربر يا يكي از دوستانتان براي ديگران پست الكترونيكي ارسال كرد گفت: اين پست مي‌تواند يك فايل‌آلوده، يك اسپم تبليغاتي يا يك درخواست كمك مالي باشد به طوري كه چندي پيش يكي از همكاران ايميلي از يكي از دوستانش مبني بر اين كه به مشكل مالي برخوردم، دريافت كرد.

كارشناس معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا با بيان اينكه بعد از مدتي همكارش متوجه شد كه دوستش چنين ايميلي براي او ارسال نكرده است گفت: اين موضوع به دليل نفوذ يك اسپم و جاسوسي آن در صندوق الكترونيكي شخصي ديگر كه با اين دو در ارتباط بود، رخ داده است كه موجب سرقت اين اطلاعات شده بود.

وي با بيان اينكه اگر ارسال يك ايميل به صورت استاندارد و با توجه به نكات امنيتي نباشد، مي‌تواند سبب بروز آسيب‌هاي بسيار جدي شود گفت: در هنگام ارسال ايميل براي رعايت امنيت كاربر مي‌توانيد از گزينه‌هاي Cc و Bcc استفاده كنيد، به طوري كه در زمان ارسال يك پست الكترونيك به شخصي با انتخاب گزينه Cc مي‌توانيد يك كپي از آن را براي شخصي ديگر ارسال كنيد كه اين امر سبب مي‌شود هويت شخص گيرنده كپي بصورت پنهان باشد.

اين كارشناس به كاربران توصيه كرد كه در ارسال گروهي مي‌توانند از گزينه Bcc استفاده كنند بگونه‌اي كه با اين امر كاربر هم صندوق الكترونيكي خود را محفوظ نگه مي‌داريد هم سبب امنيت گيرندگان اين پست الكترونيكي مي‌شويد.

وي با بيان اينكه اگر شما اين كار را انجام ندهيد سبب ايجاد يك ليست بلند از دوستان و همكارانتان مي‌شود كه براي يك نفوذگر منبع اطلاعاتي مناسبي براي بهره‌برداري و سوء استفاده است.گفت: اين امر ايجاد امنيت براي كاربر و دريافت‌كننده پست الكترونيك مي‌شود و در زمان ارسال اسامي و آدرس‌ها بصورت محرمانه ارسال مي‌شود.

 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

برچسب ها: ایمیل پلیس فتا