۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵

گران مي‌خريد، تقصير ما نيست!

معاون وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اين‌كه ميزان توليد سيب‌زميني، پياز و گوجه‌فرنگي مازاد مصرف كشور است و هيچ كمبودي در توليد نداريم، گفت: مصرف‌كنندگان گوجه‌فرنگي گران مي‌خورند تقصير ما نيست چراكه كشاورزان ارزان مي‌فروشند و وزارت تجارت متولي تنظيم بازار است.
کد خبر : ۴۹۲۲۴

به گزارش صراط به نقل از ایسنا: مجيد خليلي‌خشنود  درباره ابراز نگراني مسئولان سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان نسبت به" آشفتگي بازار سيب‌زميني، پياز، گوجه فرنگي و حبوبات كه امکان کاهش يا متعادل كردن قيمت اين محصولات ميسر نيست" ، تصريح كرد: اين محصولات مازاد نياز كشور بوده است و در توليدشان هيچگونه كسري و كمبودي وجود ندارد.

وي درباره اين‌كه گوجه‌فرنگي در ميادين ميوه و تره‌بار كيلويي هزار و 800 تومان و در مغازه‌هاي سطح شهر كيلويي دو هزار و 500 تومان فروخته مي‌شود، گفت: مصرف‌كننده گران مي‌خورد تقصير ما نيست؛ كشاورزان ارزان مي‌فروشند.

خليلي‌خشنود با اشاره به توزيع گوجه‌فرنگي‌هاي جنوب كشور، اظهار كرد: جاي سوال است محصولي كه از كشاورز زير 600 تومان خريداري مي‌شود چگونه در بازار مصرف كيلويي دو تا سه هزار تومان عرضه مي‌گردد.

معاون وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: ‌وزارت صنعت، معدن و تجارت متولي تنظيم بازار است و بايد پاسخگو باشد.

وي خاطرنشان كرد: طبق طرح انتزاع قرار بود وظايف تنظيم بازار محصولات كشاورزي به وزارت جهاد كشاورزي واگذار شود كه اين طرح در مجلس سه ماه مسكوت ماند.

به گفته وزارت جهاد كشاورزي از نيمه آذر ماه قيمت گوجه فرنگي با برداشت گوجه‌فرنگي چابهار و عرضه آن در بازار قيمتش شكسته و ارزان شده و گراني آن را بايد مسئولان تنظيم بازار پاسخگو باشند. اما آنچه مهم است اينكه مصرف‌كنندگان همچنان اين محصول را گران تهيه مي‌كنند و منتظر ارزاني هستند.

البته زمستان هر سال مصرف‌كنندگان با كاهش عرضه‌ي گوجه‌فرنگي و افزايش شديد قيمت آن مواجه مي‌شوند كه امسال اين افزايش قيمت زودتر از فصل زمستان در بازار حاكم شد و وعده‌هاي اين هفته و آن هفته مسئولان هنوز به ثمر ننشسته است و قيمت اين محصول حدود 9 برابر قيمت عرضه‌ي تابستاني آن شده است؛ البته اين محصول از سوي مسوولان امر لوكس محسوب مي‌شود و ضرورتي ندارد مصرف‌كنندگان آن را با قيمت بالا بخرند!

 

 

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصادی صراط بخوانید.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۰
۴
۰
به آقای وزیر بگید از کجا خرید می کنه ماهم بریم اونجا...نکنه سر کوچه شون ارزون می دن؟