۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۵

جشنواره فیلم فجر مشهد اختتامیه ندارد

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر مشهد اختتامیه ندارد و هزینه آن به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اهدا می‌شود، گفت: در جلسه‌ای که اصحاب فرهنگ و هنر، سینما و اصحاب رسانه در آن حضور داشته باشند تقدیرهای جشنواره انجام می‌گیرد.
کد خبر : ۴۹۳۴۷۹

محمدرضا محمدی در خصوص اعلام عدم برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر مشهد، از برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره خبر داد و اظهار کرد: هدف ما آوردن همه فیلم‌ها به مشهد بود و بیشتر امکانات مالی را نیز به آن اختصاص دادیم و لیست کامل فیلم‌ها را هم در مشهد اکران کردیم.

به گزارش فارس دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ادامه داد: برگزاری اختتامیه به آن معنای خاص که اختتامیه جشنواره نیست و جنبه تشریفاتی دارد چراکه اصل اختتامیه و تقدیرها در تهران برگزار می‌شود و ما حوزه‌ای برای بحث‌های آنچنانی نداریم، به همین دلیل جلسه به این نتیجه رسید که اختتامیه نداشته باشیم.

وی افزود: در آن جلسه مقرر شد اگر قرار بود هزینه برای اختتامیه صرف شود طی هماهنگی آن هزینه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شود‌.

محمدی در پاسخ به این سؤال که وعده‌های داده شده در نشست خبری جشنواره برای تقدیر از یک شرکت سینمایی برتر، یک کارگردان برتر و سیمرغ دوسالانه سینما خراسان چه می‌شود، توضیح داد: در جلسه‌ای که اصحاب فرهنگ و هنر، سینما و اصحاب رسانه در آن حضور داشته باشند این تقدیر انجام می‌گیرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد هراسان رضوی آمار فروش بلیط‌های جشنواره تا شب گذشته را حدود ۵۴هزار نفر در پنج سینما اعلام کرد و گفت: تا شب گذشته درخت گردو، شنای پروانه و روز صفر پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها در مشهد بوده است اما به جهت اینکه در اکران امشب هم این فیلم‌ها وجود داشتند، آمار دقیق در روز چهارشنبه اعلام می‌شود.