۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴

حذف پيش‌دانشگاهي

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش‌وپرورش، گفت: با استقرار نظام 3-3-6 از مهرماه سال آينده دانش‌آموزان ابتدايي هر سه سال تحصيلي را با يك معلم مي گذرانند.
کد خبر : ۴۹۴۶۵

به گزارش صراط ابراهيم سحرخيز در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ايسنا، گفت: اجراي نظام3-3-6 مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش از سوي رييس جمهور ابلاغ شده و از سال تحصيلي آينده اين نظام استقرار مي‌يابد.

وي افزود: با اجراي ساختار جديد نظام آموزشي كشور به چهار دوره سه ساله تقسيم مي شود و ششم ابتدايي براي نخستين بار وارد دوره ابتدايي شده و كتاب‌هاي دو پايه نيز تغيير مي‌كند.

سحرخيز تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي آموزش و پرورش در زمان اجراي نظام جديد استفاده از يك معلم ثابت براي هر سه سال است؛ به اين نحو كه آموزش در سه سال اول ابتدايي با يك معلم و سه سال دوم ابتدايي نيز توسط يك معلم انجام شود چراكه دانش‌آموزان مقطع ابتدايي به لحاظ شرايط سني و وابستگي‌هاي عاطفي به معلمان خود اگر با تغيير معلم در هر پايه مواجه نشوند تاثير خوبي در فرآيند يادگيري آنها خواهد داشت.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، پس از استقرار ساختار3-3-6 و همچنين ايجاد زيرساخت‌هاي لازم به سمتي حركت خواهيم كرد كه بخشي از مدارس ابتدايي سه سال اول و بخش ديگر نيز سه سال دو ابتدايي را تحت پوشش قرار دهند.

وي با تاكيد بر اهميت دوره ابتدايي در نظام جديد يادآورشد: دوران ابتدايي نقشي اساسي و كليدي در شكل گيري شخصيت و روابط اجتماعي دانش‌آموزان دارد لذا اولويت و حساسيت و رويكرد آموزش و پرورش با دوره ابتدايي است از اين رو تغيير كتب و محتواي آموزشي همسو با برنامه درس ملي و در راستاي افزايش كيفيت آموزش در اين دوره تدوين شده است.

سحرخيز ورود محتواي جديد «كار و فناوري» و«مهارت‌هاي زندگي»به دروس ابتدايي را گامي موثر در تفكر و پژوهش محور كردن دانش‌آموزان برشمرد و خاطرنشان كرد: در اجراي نظام جديد آموزشي تلاش شده تا حوزه‌هاي زيستي، اجتماعي، اخلاقي، پژوهشي، دانش، فناوري و ديني و مهارتي مورد توجه ويژه قرار گيرد.

وي همچنين از حذف دوره پيش‌دانشگاهي از سال 96 خبرداد و گفت: نظام جديد به صورت تدريجي اجرا مي شود لذا پس از استقرار ششم ابتدايي و دوره‌هاي جديد اين نظام، دوره پيش‌دانشگاهي براي همشه حذف و ديپلم آموزش‌وپرورش و دوره‌هاي تحصيلي تعليم و تربيت 12 ساله خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.